جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

آکادمی اسکار ویل اسمیت را به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم کرد

ویل اسمیت به دلیل سیلی زدن به کریس راک به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم شد

آکادمی اسکار ویل اسمیت را به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم کرد

آکادمی فیلم هالیوود روز جمعه اعلام کرد که هیئت مدیره این آکادمی ویل اسمیت، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد را به دلیل سیلی زدن به کریس راک مجری مراسم اسکار به مدت ۱۰ سال از حضور در هر یک از رویدادهای خود از جمله مراسم جوایز اسکار محروم کرده است.

دیوید روبین (David Rubin) رئیس آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک و دان هادسون (Dawn Hudson) مدیر عامل آکادمی علوم و هنرها در بیانیه‌ای گفتند «اسکار ۹۴ قرار بود تجلیل از بسیاری از افراد جامعه ما باشد که در سال گذشته کارهای فوق العاده ای انجام دادند. با این حال، این لحظات تحت الشعاع رفتار غیرقابل قبول و زیان‌ آوری قرار گرفت که ما شاهد بودیم روی صحنه از آقای اسمیت سر زد.»

اسمیت در بیانیه ای گفت «من تصمیم آکادمی را می پذیرم و به آن احترام می گذارم.»

این بازیگر در تاریخ ۱ اپریل از آکادمی استعفا داده بود و با صدور بیانیه هایی از راک، تهیه کنندگان اسکار، نامزدها و بینندگان عذرخواهی کرده بود.

در مراسم تلویزیونی ۲۷ مارس، پس از اینکه کریس راک کمدین مجری مراسم در مورد ظاهر همسر ویل‌اسمیت جادا پینکت اسمیت شوخی کرد، ویل اسمیت روی صحنه رفت و سپس به صورت راک سیلی زد.

کمتر از یک ساعت بعد ویل‌اسمیت به مناسبت دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در «شاه ریچارد» سخنرانی اشکباری روی صحنه ارائه کرد. ویل اسمیت پس از پایان مراسم، در حال رقصیدن در مهمانی سالانه پس از اسکار به میزبانی مجله ونیتی فیر (Vanity Fair) دیده شد.

شوخی راک در مورد پینکت اسمیت به فیلم «جی آی جین (G.I. Jane)» محصول سال ۱۹۹۷ اشاره داشت که دمی مور بازیگر این فیلم موی سر خود را تراشیده بود. مشخص نبود که آیا کریس راک از بیماری آلوپسی پینکت اسمیت که باعث ریزش مو می شود آگاه بود یا خیر.

آکادمی اسکار ویل اسمیت را به مدت 10 سال از حضور در مراسم اسکار محروم کرد
آکادمی اسکار ویل‌اسمیت را به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم کرد

محرومیت ویل اسمیت از اسکار  محرومیت ویل اسمیت از اسکار 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا