جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

ویل اسمیت از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داد

«دلم شکسته»: ویل اسمیت پس از سیلی زدن به کریس راک در اسکار از عضویت در آکادمی استعفا داد

ویل اسمیت از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داد

ویل اسمیت پس از سیلی زدن به کریس راک مجری بر روی صحنه مراسم اسکار آخر هفته گذشته، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک اسکار استعفا داده است.

اسمیت در بیانیه‌اش گفت «من از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای تصویری استعفا می‌دهم و هر عواقبی که هیئت مدیره اسکار آن را مناسب بداند، می‌پذیرم.»

بیانیه اسمیت به این نتیجه رسید که «تغییر زمان می‌برد و من متعهد به انجام آن هستم تا اطمینان حاصل کنم که دیگر هرگز اجازه نمی دهم خشونت بر عقل غلبه کند.»

پس از اپیزود شرم آور یکشنبه شب اسکار، آکادمی روز چهارشنبه اعلام کرد که «اقدامات انضباطی» را علیه ویل اسمیت آغاز کرده است.

دیوید روبین، رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که این سازمان «استعفای اسمیت» را دریافت کرده و پذیرفته است.

روبین افزود «ما پیش از جلسه برنامه ریزی شده بعدی هیئت مدیره در ۱۸ اپریل، به روند انضباطی خود علیه آقای اسمیت به دلیل نقض استانداردهای رفتار آکادمی ادامه خواهیم داد.»

سازمان اسکار گفت اقدامات انضباطی آکادمی شامل تعلیق یا اخراج، همراه با «سایر تحریم های مجاز توسط آیین نامه ها و استانداردهای رفتار» است. در عوض، ویل اسمیت با کمال میل سازمان تحسین شده ستارگان سینما، کارگردانان و تهیه کنندگان را ترک کرده است. با این استعفا، اسمیت دیگر نمی‌تواند هر سال به فیلم‌ها و نمایش‌های نامزد اسکار رأی دهد. با این حال، آثار او همچنان واجد شرایط بررسی و نامزدی اسکار در آینده خواهند بود.

 در اینجا بیانیه ویل اسمیت را به طور کامل میخوانید: «من مستقیماً به اخطار استماع انضباطی آکادمی پاسخ داده‌ام و تمام عواقب رفتارم را کاملاً می‌پذیرم. اقدامات من در مراسم اهدای جوایز اسکار ۹۴ تکان‌دهنده، دردناک و غیرقابل توجیه بود. فهرست کسانی که به آنها صدمه زده‌ام طولانی است. و شامل کریس، خانواده‌اش، بسیاری از دوستان و عزیزانم، همه حاضران و مخاطبان جهانی در خانه می‌شود.» «من به اعتماد آکادمی خیانت کردم. دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن و تجلیل از آنها محروم کردم.» «لغو عضویت در آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک و هرگونه عواقب بعدی را که هیئت مدیره مناسب بداند، می پذیرم.» «تغییر زمان می‌برد و من متعهد به انجام آن هستم تا اطمینان حاصل کنم که دیگر هرگز اجازه نمی دهم خشونت بر عقل غلبه کند.» 

بیانیه روز جمعه تاسف بارترین برداشت اسمیت در مورد این موضوع بود.

او ابتدا در جریان سخنرانی تلویزیونی خود برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد، حدود چهل دقیقه پس از سیلی از آکادمی عذرخواهی کرد. اما در آن سخنرانی از راک عذرخواهی نکرد.

اسمیت روز بعد از طریق رسانه های اجتماعی به طور علنی از راک عذرخواهی کرد.

اما او در روز جمعه بسیار بیشتر از خودش انتقاد کرد و اقدامات خود را «تکان دهنده، دردناک و غیرقابل توجیه» خواند.

ویل اسمیت از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داد
ویل اسمیت از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داد

دیوید روبین رئیس آکادمی‌اسکار    دیوید روبین رئیس آکادمی‌اسکار  دیوید روبین رئیس آکادمی‌اسکار سیلی زدن ویل اسمیت سیلی زدن ویل اسمیت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا