انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

بر اثر طوفان شدید در جنوب انتاریو یک زن در برمپتون کشته شد

در پی طوفان شدید جنوب انتاریو زنی در برمپتون به علت سقوط درخت جان خود را از دست داد

طوفان شدید در جنوب انتاریو باعث کشته شدن یک زن در برمپتون شد

بعد از ظهر شنبه پس از وقوع یک طوفان شدید در جنوب انتاریو زنی در برمپتون جان خود را از دست داد.

طوفان شدید در جنوب انتاریو باعث کشته شدن یک زن در برمپتون شد
طوفان شدید در جنوب انتاریو باعث کشته شدن یک زن در برمپتون شد

پلیس منطقه ای پیل می‌گوید که این زن در منطقه بلمونت درایو و جاده برچ بنک (Birchbank)، نزدیک جاده دیکسی در حال قدم زدن بود که یک درخت در حال سقوط با او برخورد کرد. 

این زن به بیمارستان محلی منتقل شد و در آنجا به دلیل جراحات وارد شده جان باخت.

سازمان هواشناسی کانادا در اوایل بعدازظهر روز شنبه یک هشدار آب و هوا صادر کرد و گفت که «شرایط مستعد به وجود آمدن رعد و برق های شدید است.»

سازمان هواشناسی کانادا هشدار داد که ممکن است سرعت باد ناگهان به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تگرگ هایی به اندازه یک سکه در سراسر منطقه ببارد.

طوفان مدت کوتاهی پس از انتشار بیانیه هواشناسی سراسر استان را درنوردید و درختان را فرو انداخت و باعث چندین مورد قطعی برق شد.

پلیس منطقه ای پیل می گوید که چراغ های راهنمایی در چند تقاطع در برمپتون، انتاریو خاموش است. یک درخت نیز در مسیر جاده سقوط کرده است.

در همین حین پلیس تورنتو از ساکنان خواست تا برای مسائل مربوط به طوفان با شماره ۱-۱-۳ تماس بگیرند و گفت که خطوط غیر اضطراری پلیس به دلیل طوفان به طور موقت بسته خواهد شد.

پلیس گفت «لطفاً از خطوط ۱-۱-۹ فقط برای موارد اضطراری استفاده کنید.»

نقشه شرکت برق هایدرو وان (Hydro One) چندین قطع برق فعال را در جنوب انتاریو نشان می دهد. شرکت برق گفت که «در سریعترین زمان و ایمن ترین حد ممکن» به این حوادث پاسخ می دهند.

نقشه قطع برق شرکت تورنتو هیدرولیک در حال حاضر به دلیل تعمیر و نگهداری از دسترس خارج است، اما شرکت برق تورنتو در توییتر گفت که در حال پاسخ به «قطعی های پراکنده» برق در سراسر شهر هستند.

شرکت برق تورنتو هایدرو گفت «به یاد داشته باشید که اگر با سیم‌های قطع شده مواجه شدید، حداقل ۱۰ متر (یعنی تقریباً طول یک اتوبوس مدرسه) عقب بمانید.

آتش نشانی تورنتو تائید کرد که یک آتش نشان که در پارکینگ سالن آتش نشان در انتهای غربی شهر حضور داشت، مجروح شده است.

تونی باوتا (Tony Bavota) معاون رئیس آتش نشانی بعد از ظهر شنبه به خبرگزاری سی‌پی‌۲۴ (CP24) گفت که یک شاخه درخت به یکی از آتش نشانان اصابت کرد.

باوتا گفت «این آتش نشان اکنون هوشیار و حالش خوب است و در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.»

هشدار آب و هوا برای موبایل صادر شد

حوالی ساعت ۱۲:۴۵ بعد از ظهر یک هشدار موبایلی به تلفن‌های همراه ارسال شد که به ساکنان هشدار می‌داد «در صورت نزدیک شدن هوای تهدیدآمیز فوراً پناه بگیرید.»

به گفته سازمان هواشناسی کانادا، گزینه صدور هشدار آب و هوای اضطراری در ماه جون سال گذشته در سیستم آنها گنجانده شد، اما این اولین بار بود که از آن استفاده می شد.

مقامات گفتند به این دلیل تصمیم گرفتند هشدار صادر کنند که انتظار می رفت سرعت وزش باد در نزدیکی کیچنر ۱۳۱ کیلومتر در ساعت برسد. در فرودگاه پیرسون تورنتو حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر بادهایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌وزیدند.

سازمان هواشناسی کانادا هیچ گزارش رسمی از احتمال گردباد ارائه نکرده است، اگرچه مسئولان می گویند هنوز در حال جمع آوری داده ها هستند.

طوفان شدید در جنوب انتاریو باعث کشته شدن یک زن در برمپتون شد
طوفان شدید در جنوب انتاریو باعث کشته شدن یک زن در برمپتون شد

سازمان هواشناسی کانادا می گوید که ۶۰ درصد احتمال بارش باران تا بعدازظهر امروز وجود دارد.

باران با مقداری شرجی بالا همراه خواهد بود و دمای هوا در حدود ۲۷ درجه سانتیگراد تثبیت خواهد شد اما ۳۴ درجه سانتیگراد احساس خواهد شد.

انتظار می‌رود که هوای مرطوب در روز یکشنبه ادامه داشته باشد، اگرچه دمای هوا در ۱۹ درجه سانتی‌گراد چندان شرجی نخواهد بود.

انتظار می رود که در تعطیلات دوشنبه وضع هوا ترکیبی از تابش خورشید و ابر با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد باشد.

سازمان هواشناسی کانادا  سازمان هواشناسی کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا