جدیدترین اخبارجهان

یک زن لبنانی برای برداشت از حساب خودش در بانک بیروت با تفنگ اسباب بازی گروگان‌گیری کرد

یک زن لبنانی برای برداشت از حساب خودش کارمندان یک بانک در بیروت را با تفنگ اسباب بازی گروگان گرفت

زن لبنانی با تفنگ اسباب بازی به بانک بیروت رفت و گروگان گرفت تا پس انداز مسدود شده‌اش را برداشت کند

یک زن لبنانی روز چهارشنبه با همراهی فعالان اجتماعی و در حالی که تفنگش را که مدعی است اسباب بازی بوده برای تهدید نشانه گرفته بود وارد شعبه بانک بیروت شد و ۱۳،۰۰۰ دلار از پس‌اندازهای مسدود شده‌اش را برداشت کرد.

زن لبنانی با تفنگ اسباب بازی به بانک بیروت رفت و گروگان گرفت تا پس انداز مسدود شده‌اش را برداشت کند
زن لبنانی با تفنگ اسباب بازی به بانک بیروت رفت و گروگان گرفت تا پس انداز مسدود شده‌اش را برداشت کند

سالی حافظ (Sali Hafez) به تلویزیون محلی الجدید گفت که برای تأمین هزینه درمان سرطان خواهرش به این پول نیاز دارد. او گفت که بارها به بانک مراجعه کرده تا پولش را بخواهد و به او گفته شده که فقط می تواند ماهیانه ۲۰۰ دلار به صورت پوند لبنان دریافت کند. حافظ گفت تفنگ اسباب بازی متعلق به برادرزاده‌اش است.

بانک‌های لبنانی که با کمبود نقدینگی مواجه هستند از سال ۲۰۱۹ محدودیت‌های شدیدی را برای برداشت ارز خارجی وضع نموده‌اند و امکان برداشت از پس‌انداز میلیون‌ها نفر را محدود کرده‌اند. در حالی که اقتصاد این کشور کوچک مدیترانه ای رو به سقوط است، حدود سه چهارم جمعیت کشور دچار فقر شده‌اند.

سالی حافظ و فعالان مدنی عضو گروهی به نام «فریاد اعتراض سپرده گذاران (Depositors’ Outcry)» وارد شعبه بلوم بانک (BLOM Bank) شدند و به دفتر مدیر بانک هجوم بردند. آنها کارمندان بانک را مجبور کردند ۱۲،۰۰۰ دلار و معادل حدود ۱،۰۰۰ دلار لیره لبنان را تحویل دهند.

حافظ گفت که مجموعاً ۲۰،۰۰۰ دلار پس‌انداز او در بانک مسدود شده بود. سالی حافظ گفت که قبلاً بسیاری از وسایل شخصی خود را فروخته است و قصد داشته کلیه اش را بفروشد تا هزینه درمان سرطان خواهر ۲۳ ساله‌اش را تأمین کند.

نادین نخل (Nadine Nakhal) یکی از مشتریان بانک گفت که گروگان گیران «در همه جای داخل بانک بنزین ریختند و یک فندک بیرون آوردند و تهدید کردند که آن را روشن خواهند کرد.» نخل گفت زنی که تفنگ داشت تهدید کرد که اگر پولش را نگیرد به مدیر شلیک خواهد کرد.

حافظ به عنوان یک قهرمان در سراسر رسانه های اجتماعی در لبنان مورد تجلیل قرار گرفت، زیرا بسیاری از مردم در کشور بحران زده کوچک لبنان برای گذران زندگی و بازیابی پس انداز خود با مشکل مواجه هستند. سالی حافظ دیگران را تشویق کرد تا برای بازپس گیری پس انداز خود اقدامات مشابهی را انجام دهند.

این حادثه هفته‌ها پس از آن رخ داد که یک راننده حمل و نقل مواد غذایی برای برداشت به شعبه بانک دیگری در بیروت نفوذ کرد و ۱۰ نفر را به مدت هفت ساعت گروگان گرفت و ده‌ها هزار دلار از پس‌انداز خود را مطالبه کرد. بیشتر مردم از او به عنوان یک قهرمان تجلیل کردند.

لبنان بیش از دو سال است که برای اجرای اصلاحات کلیدی در بخش بانکی و اقتصاد فروپاشیده خود به سختی تلاش می کند؛ اما تاکنون نتوانسته است با صندوق بین‌المللی پول در مورد برنامه بازیابی اقتصادی که میلیاردها دلار وام و کمک بین‌المللی را برای احیای دوباره کشور آزاد می کند، به توافق برسد.

در این شرایط میلیون‌ها نفر برای کنار آمدن با قطعی برق گسترده و تورم فزاینده با مشکل مواجه هستند.

حوادث امروز  حوادث امروز  حوادث امروز

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا