جدیدترین اخبارجهان

مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند

مسافران زن مقیم استرالیا به دلیل معاینه اجباری اندام تناسلی زنانه در باند فرودگاه قطر شکایت می کنند

مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند

وکیل گروهی متشکل از هفت زن مقیم استرالیا روز دوشنبه گفت که این گروه از زنان قصد دارند از دولت قطر به دلیل قرار گرفتن تحت اجبار برای معاینه اندام تناسلی زنانه در فرودگاه بین المللی دوحه در سال گذشته در پی رها شدن یک نوزاد تازه متولد در سطل زباله شکایت کنند.

مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند
مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند

دولت استرالیا در زمان وقوع این رویداد رفتار مقامات قطر با زنانی را که در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ پس از تأخیر پرواز ۹۰۸ قطر ایرویز به سیدنی به اجبار تحت معاینه در فرودگاه بین المللی حمد دوحه (Hamad International Airport) قرار گرفته بودند، محکوم کرده بود.

دِمیِن استورزِکر (Damian Sturzaker) وکیل این گروه از زنان که در شرکت حقوقی مارک لویرز (Marque Lawyers) مستقر در سیدنی فعال است گفت که این هفت زن جزء یک گروه ۱۳ نفره از زنان در این پرواز [به سیدنی] بودند که روی باند فرودگاه تحت «معاینه مستقیم و تهاجمی» قرار گرفتند.

استورزکر گفت «خواست آنها در درجه اول غرامت بابت این واقعیت است که آنها در زمان وقوع حادثه تحت تأثیر قرار گرفتند و همچنان رنج می کشند.» «آنها در مواجهه و کنار آمدن با رفتاری که یک حادثه بسیار آسیب‌زا و دردناک بود دچار مشکل هستند.»

استورزکر افزود که ۹ یا ۱۰ پرواز دیگر از دوحه نیز به همین ترتیب در حالی که مسافران زن تحت بازرسی بدنی قرار داشتند به تعویق افتاده بود.

استورزکر گفت تا جایی که می داند مسافران سایر پروازها به دلیل این واقعه علیه قطری‌ها اقدام به شکایت حقوقی نکرده اند چرا که دولت قطر عذرخواهی کرده بود.

استورزکر افزود «آنها خواستار عذرخواهی دولت قطر به دلیل این طرز برخورد هستند و آنچه آنها می خواهند و مدت‌های طولانی است که درخواست کرده اند این است که رویه هایی به اجرا گذاشته شود که از این پس چنین حادثه ای دوباره اتفاق نیافتند.»

وکیل این پرونده اعلام کرد این زنان که در محدوده سنی اوایل ۳۰ سالگی و اواخر ۵۰ سالگی هستند احتمالاً ظرف چند هفته یک دعوی حقوقی را در دادگاه عالی دولتی نیوساوث ولز آغاز می کنند. این گروه از زنان مقدار غرامت درخواست شده را مشخص نکرده اند. مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند

مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند
مسافران زن به دلیل بازرسی بدنی «تهاجمی» از قطر شکایت می کنند

استورزکر گفت دولت قطر، سازمان هواپیمایی غیرنظامی قطر و همین‌طور ایرلاین و فرودگاه تحت مالکیت دولتی قطر یک توصیه حقوقی با این مضمون دریافت کرده اند که دادگاه های استرالیا از صلاحیت قضایی برای رسیدگی به این پرونده برخوردارند و شاکیان پرونده به احتمال زیاد برنده خواهند شد.

دولت قطر از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد، اما به بیانیه قبلی خود در مورد این حادثه اشاره کرد که «صمیمانه عذرخواهی» کرده و گفته بود «کسانی که مسئول این هتک حرمت و اقدام غیرقانونی بوده اند» به دادستان ارجاع داده شده اند.

استورزکر گفت پلیس فدرال استرالیا هفته گذشته به شاکیان پرونده اطلاع داده که تنها یک نفر مأمور پلیس فرودگاه جریمه شده است و مجازات شش ماه حبس تعلیقی برای اجرای معاینات فیزیکی دریافت کرده است.

استورزکر گفت «ایرلاین قطر از پذیرش مسئولیت حقوقی خودداری کرده در حالی که دولت قطر گفته است که در حال بررسی دعوی حقوقی این زنان است.»

استورزکر گفت «ما امید چندانی در رابطه با هیچ یک از موارد غیر از رد شدن دعوی شاکیان [توسط قطر] نداریم.» به این معنی که دعوی حقوقی به محکمه می رود.

در قطر مشابه با اکثر کشورهای خاورمیانه سکس و زایمان خارج از ازدواج جرم محسوب می شود. کارگران مهاجر قبلاً به منظور اجتناب از زندانی شدن بارداری خود را پنهان می کردند و سعی می کردند برای تولد فرزند خود به خارج از کشور سفر کنند و برخی دیگر از آنها نیز نوزادان خود را به طور ناشناس رها می کردند.

قطر یک کشور کوچک و غنی از منابع انرژی واقع در شبه جزیره عربستان است.

این کشور میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خواهد بود.

زنان استرالیایی    اندام تناسلی زنانه  اندام تناسلی زنانه اندام تناسلی زنانه      زنان استرالیایی        زنان استرالیایی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا