ایرانجدیدترین اخبار

سرنوشت متفاوت دو هم تیمی‌ دوران کودکی در شب بازی ایران و آمریکا

دو هم بازی دوران کودکی با سرنوشتی متفاوت: همدردی سعید عزت اللهی با خانواده مهران سماک

مهران سماک و سعید عزت اللهی دو هم بازی کودکی با سرنوشت متفاوت در شب بازی ایران و آمریکا

مهران سماک و سعید عزت اللهی هر دو اهل بندرانزلی و فوتبالیست بودند، اما سرنوشتی متفاوت داشتند.

آنها در کودکی در تیم شهاب انزلی بازی می کردند. پدرهای هر دوی آنها نیز فوتبالیست و مربی بودند، اما سعید عزت اللهی به تیم ملی ایران راه پیدا کرد و برای جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر رفت و دوست بچگی‌اش در همین ایام در شهر خودش کشته شد.

مهران سماک فرزند مهرشاد سماک از مربیان آکادمی باشگاه ملوان بندرانزلی متولد سال ۱۳۷۴ در بندرانزلی، شب هشتم آذر ۱۴۰۱ درپی باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا، به خیابان رفت و کشته شد.  

مهران قبل از رفتن به خیابان آخرین پستش را در اینستاگرام اینطور به اشتراک گذاشت:

امشب فوتباله… بعدش سرود خوند یا نخوند، گل زد، خوشحالی کرد یا نکرد، لهجه انگلیسی اون زن خوب یا نبود، او کچله بی …  گریه کرد یا نکرد، فلانی اینو گفت یا نگفت … همه اینها را ببینید ولی لطفا شیر نکنید، بهش فکر نکنید. فقط مطالب مربوط به اعتصابات و کف خیابون. همین لطفا. امشب فارغ از هر اتفاق و نتیجه فقط باشیم کنار هم.

باشگاه ملوان بندر انزلی با انتشار پیامی، کشته شدن مهران را به پدر او و حسین سفیدروح مربی دیگر آکادمی باشگاه ملوان بندرانزلی تسلیت گفت. 

سعید عزت‌اللهی بازیکن ۲۶ ساله تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی نیز با انتشار پستی نسبت به کشته شدن مهران سماک همبازی دوران کودکی‌‌اش واکنش نشان داد و نوشت: کاش همیشه تو همون سن می‌موندیم، بدون دغدغه، بدون تنفر، بدون حسادت، بدون جنگ برای کوبیدن همدیگر… حرف برای گفتن زیادی است هم‌تیمی دوران بچگی اما متاسفانه آدم‌ها این روزها آنقدر غرق در منیت و حسادت و آشفتگی شدن که حتی گوشی برای گفتن این حس‌ها به سختی پیدا میشه یا اصلا نیست… مطمئنا بعد از بازی تلخ دیشب با خبر فوت تو بیشتر دلم آتش گرفت. حرف زیاد است اما مطمئن باش یک روزی نقاب خیلی‌ها که افتاد و واقعیتشون معلوم شد، آن روز بدجور جواب دل خانواده و مخصوصا داغ مادرت را میدهند. تسلیت به خانواده عزیزت. این حق جوانانمان نیست. این حق ایران من نیست. حالا اگر با غم یکی دیگر خوشحال می شوند اشکال ندارد اما آیینه هم از دیدن این جور انسان ها خجالت می کشد.

مهران سماک و سعید عزت اللهی دو هم بازی کودکی با سرنوشت متفاوت در شب بازی ایران و آمریکا
مهران سماک و سعید عزت اللهی دو هم بازی کودکی با سرنوشت متفاوت در شب بازی ایران و آمریکا

روز گذشته مهران سماک به خاک سپرده شد. هم بازی دوران کودکی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا