انتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

کاهش قیمت در بازار املاک خریداران پشیمان را به جستجوی راهکارهای قانونی برای فسخ قرارداد وادار کرده است

نگرانی و پشیمانی خریداران خانه در پی کاهش سرعت بازار املاک افزایش یافته است

کاهش قیمت در بازار املاک خریداران پشیمان را به جستجوی راهکارهای قانونی برای فسخ قرارداد وادار کرده است

پس از شروع کاهش قیمت مسکن و کاهش تعداد فروش خانه در دو ماه گذشته، موجی از پشیمانی خریداران خانه در چندین بازار داغ املاک شکل گرفته است.

مشاوران املاک و وکلا در تورنتو و ونکوور می گویند متوجه شده اند خریداران خانه به دنبال گزینه هایی برای خروج از قرارداد خرید هستند در حالی که فروشندگان امیدوارند بتوانند تضمین کنند که قرارداد خرید به نتیجه می رسد چراکه شرایط به طور چشمگیری از سرعت های بالا و سرسام آور افزایش قیمت تغییر کرده است.

انجمن املاک و مستغلات کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که طی سال گذشته کانادا شاهد ۲۵.۷ درصد کاهش در تعداد خانه های فروخته شده و ۳.۸ درصد کاهش قیمت مسکن بین مارس و اپریل بوده است.

میانگین قیمت خانه در ماه گذشته بالغ بر ۷۴،۵۱۷ دلار بوده است.

چنین ارقامی باعث شده است که برخی از فروشندگان به بررسی انواع شکایت های حقوقی بپردازند که تضمین می کند معامله به نتیجه می رسد در حالی که سایر خریداران نگران ارزش املاکی هستند که سال ها قبل به صورت پیش فروش خریداری کرده اند اما هنوز تحویل نگرفته اند.

در هفته‌های اخیر، مارک موریس وکیل املاک تورنتو با ۹ مورد از این دست موارد روبرو شد که خریداران می‌خواهند معاملات را فسخ کنند، اما تنها در طول روز دوشنبه سه فروشنده به او مراجعه کردند که بسیار تمایل داشتند از کانال‌های قانونی برای جلوگیری از خروج خریداران از معامله اقدام کنند.

موریس این برخوردها را یک روند نمی‌داند، زیرا مشخص نیست که چند وکیل دیگر نیز چنین موجی را مشاهده می‌کنند، اما سه پرس و جو در روز رکورد جدید او است. موریس قبلاً هر چند ماه یک بار تنها با یک مورد از این نوع پرس و جوها مواجه می شد.

موریس گفت، اکثر خریدارانی که در سال جاری سعی دارند یک معامله را فسخ کنند، موفق نخواهند شد زیرا هیچ راه حل قانونی وجود ندارد، اما چنین مواردی برای فروشندگان نیز غیرعملی است.

موریس با تأملی در مورد این وضعیت گفت «آیا یک فروشنده واقعاً مایل است به دنبال خریداری باشد که دارایی ندارد؟ آیا فروشنده واقعاً حاضر است سه سال وقت خود را صرف دادگاه کند و سپس متوجه شود که حکمی دریافت کرده که قابل پیگیری نیست؟» «آیا فروشندگان اگر بتوانند خانه فروش نرفته را مجدداً بفروشند همچنان حاضرند که واقعاً پول لازم برای پیگیری نهایت حد مطلوب خود را خرج کنند؟ شاید نه.»

موریس گفت در مواردی که خریدار به حساب امانی فروشنده پول سپرده است، این پول تنها با حکم دادگاه، یا با به نتیجه رسیدن معامله یا توافق متقابل مبنی بر عدم پیگیری قرارداد فروش آزاد می شود. اما موریس شاهد مواردی بوده است که خریداران موافقت می کنند که اگر فروشنده متقابلاً با فسخ معامله موافقت کند، پول را به فروشنده بدهند.

اگر معامله ای فسخ شود، کارگزاران می توانند برای کمیسیون از دست رفته خود شکایت کنند، اما تعداد زیادی از کارگزاران املاک سراغ بررسی این راهکار نمی روند، زیرا اقدام قانونی علیه مشتری «وجهه خوبی ندارد»، بخصوص که ممکن است مشتری همچنان هنگام تلاش برای فروش خانه ای که معامله قبلی آن فسخ شده بود به شما مراجعه کند.

فسخ قرارداد املاک خانه   فسخ قرارداد املاک خانه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا