جدیدترین اخبارجهان

ماموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه اسناد فوق سری از ملک دونالد ترامپ کشف و ضبط کردند که صرفا در مراکز ویژه دولتی قابل نگهداری هستند

طبق گزارش وال استریت ژورنال اف‌بی‌آی مجموعه ای از اسناد «فوق سری» را در جریان تفتیش ملک دونالد ترامپ در فلوریدا کشف و ضبط کرد

ماموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه اسناد فوق سری از ملک دونالد ترامپ کشف و ضبط کردند

به گزارش وال استریت ژورنال ماموران دفتر تحقیقات فدرال (FBI) ایالات متحده روز دوشنبه در جریان تفتیش مار-ای-لاگو (Mar-a-Lago) 11 مجموعه اطلاعات طبقه بندی شده را از ملک دونالد ترامپ کشف و ضبط کردند، که برخی از آنها با عنوان «فوق محرمانه» علامت گذاری شده بودند.

ماموران اف‌بی‌آی 11 مجموعه اسناد فوق سری از ملک دونالد ترامپ کشف و ضبط کردند
ماموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه اسناد فوق سری از ملک دونالد ترامپ کشف و ضبط کردند

این موضوع از این لحاظ اهمیت دارد که فهرست اقلام ضبط شده به همراه حکم قضایی بازرسی که توسط وال استریت ژورنال مورد بررسی قرار گرفت، تأیید می کند که اف‌بی‌آی (FBI) در این بازرسی مجموعه ای از  اسناد طبقه بندی شده را کشف و ضبط کرده که صرفا باید در مراکز امن دولتی نگهداری شوند.

روز جمعه یک قاضی دستور رفع محرمانگی اسناد مشخصی را در ارتباط با حکم بازرسی سکونتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در مار-ای-لاگو صادر کرد.

افشای این واقعیت ادعاهای آقای ترامپ و متحدانش مبنی بر بی اساس بودن حکم بازرسی را تضعیف می کند.

واشینگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد که که اف‌بی‌آی (FBI) در این بازرسی به دنبال برخی اسناد محرمانه مربوط به سلاح های هسته ای بوده است. آقای ترامپ در سایت شبکه اجتماعی خود، تروث سوشیال (Truth Social) گزارش های مربوط به در اختیار داشتن هرگونه اسناد مرتبط با سلاح های هسته ای را تکذیب کرد.

بر اساس اسناد بررسی شده توسط وال استریت ژورنال ماموران اف‌بی‌آی (FBI) روز دوشنبه در جریان بازرسی ملک مار-ای- لاگو دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده ۱۱ مجموعه از اسناد محرمانه را کشف و ضبط کردند، از جمله برخی از آنها با عنوان فوق محرمانه مشخص شده بودند و صرفا باید در مراکز ویژه دولتی در دسترس باشند.

طبق فهرست اقلام کشف و ضبط شده از ملک مار-ای لاگو ماموران اداره تحقیقات فدرال (FBI) حدود ۲۰ جعبه اقلام، زونکن عکس ها، یک یادداشت دست نویس و فرمان اجرایی عفو برای راجر استون یکی از متحدان آقای ترامپ را کشف و ضبط کرده اند. طبق یک فهرست سه صفحه‌ای اطلاعاتی درباره «رئیس‌جمهور فرانسه» نیز در میان اسناد قرار داشته است. این فهرست در یک سند هفت صفحه ای تنظیم شده و شامل حکم بازرسی از محل می‌باشد که توسط یک قاضی فدرال در فلوریدا صادر شده است.

وکلای آقای ترامپ استدلال می‌کنند که رئیس‌جمهور سابق قبل از ترک مقام خود از اختیارات خود برای از طبقه‌بندی خارج کردن این اسناد استفاده کرده است. با وجود اینکه رئیس جمهور این اختیار را دارد که اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کند، اما فرآیند لازم برای انجام این کار توسط مقررات فدرال تعیین می شود.

جمهوری خواهان بلافاصله پس از انتشار اخبار مربوط به بازرسی توسط اف‌بی‌آی (FBI) در روز دوشنبه جار و جنجال به راه انداختند و خواستار مشاهده حکم وزارت دادگستری شدند و در عین حال [بدون مدرک] ادعا کردند که آقای ترامپ قربانی وزارت دادگستری فاسد و خودرأی بایدن شده است.

روز پنجشنبه مریک گارلند (Merrick Garland) دادستان کل ایالات متحده اعلام کرد که «شخصاً تصمیم برای درخواست حکم» را تایید کرده است.

گارلند خاطرنشان کرد که تصمیم برای انجام این کار غیرمعمول بوده و «سهل انگارانه» انجام نشده است، بلکه به دنبال تماس‌های مکرر مقامات دولتی برای انجام اینکار و همچنین در پاسخ به حملات علیه اعتبار اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری اتخاذ شده است.

تیم حقوقی آقای ترامپ نیز توانایی انتشار علنی حکم را داشت اما ترجیح داد این کار را انجام ندهد.

به گفته افرادی که با این روند آشنا هستند، رئیس جمهور سابق و تیمش اظهارنامه ارائه شده برای دریافت حکم تفتیش را که می تواند جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات اف‌بی‌آی (FBI) ارائه کند، در اختیار ندارند. اظهارنامه‌ای که برای دریافت حکم بازرسی ارائه می شود توضیح می‌دهد که دولت چه شواهدی از جمله کدام شاهدان را برای این درخواست جمع‌آوری کرده است و توضیح می‌دهد که چرا بازرسان معتقدند ممکن است جرمی انجام شده باشد.

وکلای آقای ترامپ خواستار توضیح دقیق تری در مورد اسناد کشف و ضبط شده از ملک مار-ای-لاگو شده‌اند.

اطلاعات طبقه بندی شده

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا