انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال ۲۰۲۱ شد

عرفان نورایی دانشجوی دانشگاه یورک برنده مدال برنز مسابقات بین المللی اختراع و نوآوری از فدراسیون جهانی مخترعین (ایفیا) شد

عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال ۲۰۲۱ شد

عرفان نورایی (Erfan Nouraee) دانشجوی دانشگاه یورک برای یکی از اختراعات خود که به معنای واقعی کلمه جهان را متحول ساخته است، برنده مدال برنز یکی از معتبرترین جوایز بین المللی اختراع و نوآوری از فدراسیون بین المللی انجمن مخترعین، ایفیا (IFIA) شد. عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال ۲۰۲۱ شد

عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال 2021 شد
عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات

عرفان نورایی دانشجوی ۱۹ ساله دانشکده مهندسی برق لاسوند (Lassonde) در این مسابقات به نمایندگی از کانادا به رقابت با ۱،۰۰۰ مخترع برتر از ۳۵ کشور مختلف جهان پرداخت.

این مدال یکی از مهم‌ترین جوایز نوآوری است که به مخترعین اعطا می شود.

دستیابی نورایی به یکی از معتبرترین جوایز جهانی در زمینه اختراعات و نوآوری ها مورد توجه و تحسین بسیاری از مقامات استانی، نمایندگان پارلمان فدرال و استانی و همین‌طور سازمان‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

نماینده دولت کانادا در سازمان ملل متحد، سفیر کانادا در سازمان ملل متحد، ارین اوتول رهبر حزب محافظه کار، داگ فورد نخست وزیر انتاریو، جان توری شهردار تورنتو، مجید جوهری نماینده مجلس فدرال از ریچموندهیل و مایکل پارسا نماینده مجلس استانی از آرورا {اوک ریجز} از جمله مقام های برجسته ای بودند که در شبکه های اجتماعی به عرفان نورایی تبریک گفتند.

ارین اوتول در توییتر نوشت «تبریک ویژه به @ErfanNouraee برای برنده شدن مدال برنز در مسابقات برترین اختراع فدراسیون بین المللی انجمن مخترعین در ژنو! دلگرم کننده است که می بینیم نوآوری کانادایی در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شود.»

داگ فورد نیز در توییتر نوشت «می خواهم تبریک ویژه خود را برای برنده شدن مدال برنز در @IFIAofficial [مدال برنز مسابقات بین المللی اختراع و نوآوری از فدراسیون جهانی مخترعین (ایفیا)] تقدیم عرفان نورایی از انتاریو کنم. جوانان ما آینده ما هستند و با وجود نوآوران جوانی مانند عرفان، این آینده روشن است.»

استارت‌آپ کانادا (Startup Canad) در توییتر نوشت «آینده اکوسیستم کارآفرینی کانادا در دستان جوانان ماست و به نظر می رسد که آینده روشنی در پیش است.»

اختراع نورایی یک سنسور فیبر نوری است که می تواند ذرات نور را شناسایی کند و از این طریق یکی از مشکلات عمده در صنایع تولید فیبر نوری را حل می کند.

این اختراع شامل یک فرستنده و گیرنده نوری است که به صورت موازی متصل شده اند. کابل‌های فیبر نوری در وسط دو بلوک گیرنده و فرستنده وجود دارد تا سیگنال‌های نوری رمزگذاری ‌شده را که حامل پیامی است که می‌تواند یک تصویر، ویدئو یا یک متن ساده باشد، منتقل کند. سنسور فیبر نوری که می تواند ذرات نور را شناسایی کند

سنسور فیبر نوری که می تواند ذرات نور را شناسایی کند
سنسور فیبر نوری که می تواند ذرات نور را شناسایی کند

 در سطح صنعتی پدیده‌های مختلفی باعث می‌شود سیگنال‌های ارسال شده از طریق کابل های فیبر نوری کیفیت و قدرت خود را از دست بدهند، اما اختراع نورایی این مشکل را با ارائه یک روش تشخیص و پردازش فوتون که می‌تواند نویزهای پالس‌های نوری را کاهش دهد حل می‌کند.

اختراع نورایی در اصل پیام‌های دارای رزولوشن بالا را با کیفیت بهتر و هزینه کمتری در دستگاه های فوتونیک تولید می کند. عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال ۲۰۲۱ شد

عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال 2021 شد
عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات

نورایی می گوید که این اختراع توجه سرمایه گذاران و سازندگان معروفی را به خود جلب کرده است که برای همکاری با شرکت استارت آپ نورایی با او تماس گرفته اند.

اما این اولین اختراع برجسته نورایی نیست. این نخبه جوان در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۹۶ نیز با ثبت سامانه آشکارساز فوتونی و نمایشگر تابش فوتوالکترون در اثر فوتوالکتریک به عنوان اولین اختراع خود در جشنواره جوان خوارزمی برگزیده شد.

سامانه آشکارساز فوتونی و نمایشگر تابش فوتوالکترون در اثر فوتوالکتریک
سامانه آشکارساز فوتونی و نمایشگر تابش فوتوالکترون در اثر فوتوالکتریک

نورایی علاوه بر اینکه یک مخترع برنده جوایز جهانی است، عضو شورای جوانان شهر، یکی از اعضای فعالی حزب لیبرال کانادا در هر دو سطح استانی و فدرال و نماینده دانشجویان در کمیته دادخواست‌ها و استیناف دانشگاهی در دانشگاه یورک نیز می‌باشد.

نورایی معتقد است که «نوآوری یعنی انجام دادن کارهای قدیمی به روش های جدید، انجام دادن کارهای جدید به روش های غیرمرسوم و حل مسائل قدیمی با راه حل های نوین و به کارگیری تکنولوژی در خدمت بهبود اقتصاد و پیامدهای اجتماعی»

نورایی که پیش از نقل مکان خانواده خود به نورث یورک در سال ۲۰۲۰ به مدت چندین سال در ریچموندهیل زندگی و تحصیل کرده بود می گوید «نوآوری در اصل و اساس ماهیت خود در واقع همان تغییر است.»

نورایی افزود «به نظر من تشخیص مشکل، تدوین و قاعده‌مند سازی راه حل های منحصربه‌فرد و خلاقانه یک روی سکه است و روی دیگر سکه تجاری سازی و کسب درآمد از این ایده ها و تبدیل آنها به شرکت‌های صنعتی است.»

و این دقیقاً همان کاری است که نورایی در مورد اختراع جدید خود انجام داده است، آخرین اختراع نورایی در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده امریکا با عنوان سیستم آشکارساز فوتون برای تجزیه و کاهش نویز سیگنال های نوری حامل اطلاعات دیجیتال و با شماره US63/218413 مطابق کد اولویت اختراع در ایالات متحده تحت کنوانسیون پاریس ثبت شده است.

نورایی گفت «دریافت این جایزه بازتابی است از علاقه جدی و سخت کوشی و همین‌طور تلاش برای یافتن راهکارهای جدید برای حل مسائلی که زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهند.» «ما به جوانان بیشتری نیاز داریم که نوآوری‌های تحت رهبری و پیشگامی جوانان را به حوزه‌های مختلف صنعتی، تکنولوژیکی و علم و دانش منتقل کنند.»

پیشگامی و رهبری نورایی در عرصه نوآوری و اختراع تحسین‌برانگیز است و ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم که نورایی در آینده چه‌حرفهای دیگری برای گفتن دارد.

«هرگز نباید در راه تداوم نوآوری، حمایت و ساختن آینده‌ای روشن برای نسل بعد از پا بنشینید.» عرفان نورایی مخترع جوان اهل انتاریو برنده معتبرترین جایزه جهانی نوآوری و اختراعات سال ۲۰۲۱ شد

تقدیرنامه نماینده ملکه الیزابت
تقدیرنامه نماینده ملکه الیزابت
تقدیرنامه شهردار تورنتو
تقدیرنامه شهردار تورنتو

دانشجوی دانشگاه یورک  مخترعین ایفیا     دانشجوی دانشگاه یورک  مخترعین ایفیا      مخترعین ایفیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا