جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی با اعلام حکومت نظامی در اوکراین خواستار آرامش شد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه ۲۴ فوریه «عملیات نظامی» را در اوکراین آغاز کرد و از ارتش اوکراین خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند

رئیس‌جمهور اوکراین با اعلام حکومت نظامی خواستار آرامش شد

زلنسکی با اعلام حکومت نظامی در اوکراین خواستار آرامش شد

در پس‌زمینه صدای انفجارهای قدرتمندی که در سراسر کی‌یف و شرق اوکراین شنیده می‌شود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تأیید کرد که پایگاه‌های نظامی در سراسر کشور مورد حمله قرار گرفته‌اند. در اوکراین حکومت نظامی اعلام شده است. زلنسکی با اعلام حکومت نظامی در اوکراین خواستار آرامش شد

زلنسکی با اعلام حکومت نظامی در اوکراین خواستار آرامش شد
زلنسکی با اعلام حکومت نظامی در اوکراین خواستار آرامش شد

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات پوتین گفت “دعاهای تمام جهان امشب با مردم اوکراین همراه است، زیرا آنها از حمله غیرقانونی و غیرقابل توجیه نیروهای نظامی روسیه رنج می برند. رئیس جمهور پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده که خسارت فاجعه باری به همراه خواهد داشت. از زندگی و رنج بشر.”

در حالی که قانونگذاران اوکراین پیشتر با تشدید نگرانی ها در مورد تهاجم روسیه، وضعیت فوق العاده در سراسر کشور را تصویب کرده بودند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هشدار داده بود که روسیه ممکن است در روزهای آینده «جنگ بزرگی را در اروپا» آغاز کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی کوتاه صبح پنجشنبه حکومت نظامی اعلام کرد و از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

بیانیه کامل زلنسکی بشرح زیر است:

«شهروندان عزیز اوکراینی، رئیس جمهور پوتین صبح امروز یک عملیات نظامی ویژه در دونباس (Donbas) انجام داد.

روسیه به زیرساخت های نظامی و نیروهای مرزبانی ما حمله کرد. صدای انفجار در بسیاری از شهرهای اوکراین شنیده شد. ما در حال برقرار کردن حکومت نظامی در کل خاک کشورمان هستیم.

یک دقیقه پیش با پرزیدنت بایدن گفتگو کردم. ایالات متحده در حال حاضر شروع به متحد کردن حمایت بین المللی کرده است.

امروز هر یک از شما باید آرامش خود را حفظ کنید. اگر می توانید در خانه بمانید. ما در حال کار هستیم. ارتش آماده و در تلاش است. کل بخش دفاع و امنیت در حال کار است.»

وحشت نکنید. ما قوی هستیم. ما برای همه چیز آماده ایم. ما بر همه پیروز خواهیم شد زیرا ما اوکراین هستیم.

حمله روسیه به اوکراین        حمله روسیه به اوکراین        حمله روسیه به اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا