جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی گفت ۱۶،۰۰۰ نیروی خارجی برای مبارزه در اوکراین داوطلب شده اند

زلنسکی از پیوستن اولین گروه ۱۶ هزارنفری از داوطلبان خارجی جنگیدن علیه روسیه خبر داد

زلنسکی گفت ۱۶،۰۰۰ نیروی خارجی برای مبارزه در اوکراین داوطلب شده اند

ولودیمیر زلسنکی (Volodymyr Zelensky) رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ۱۶،۰۰۰ داوطلب خارجی برای کمک به مبارزه آنها علیه روسیه وارد کشور شده اند.

زلنسکی گفت 16،000 نیروی خارجی برای مبارزه در اوکراین داوطلب شده اند
زلنسکی گفت ۱۶،۰۰۰ نیروی خارجی برای مبارزه در اوکراین داوطلب شده اند

زلنسکی در ویدئویی که سوم مارس منتشر شد به سپری شدن یک هفته از شروع درگیری اشاره کرد و مجددا تکرار کرد که اوکراین چگونه آماده است به ایستادگی علیه حملات روسیه ادامه دهد و اکنون «در حال پذیرش داوطلبان خارجی» است که برای پیوستن به آنها برای جنگ علیه روسیه وارد کشور می شوند.

زلنسکی اضافه کرد که علاوه بر این اوکراین هر روز از طرف متحدان بین المللی خود برای کمک در درگیری ها تسلیحات دریافت می‌کند. زلنسکی گفت «اولین ۱۶،۰۰۰ نفر برای دفاع از آزادی و زندگی ما و همگان وارد کشور می شوند. مطمئن هستم که این تلاش موفق خواهد بود.»

اظهارات زلنسکی چند روز پس از آن مطرح می شود که اوکراین اعلام کرد در حال برپایی «لشکر بین المللی نیروهای دفاع داخلی اوکراین» برای داوطلبان خارجی است که حاضرند در جنگ با روسیه به این کشور کمک کنند.

دیمیترو کولبا (Dmytro Kuleba) وزیر خارجه اوکراین هنگام تایید این طرح در تاریخ ۲۷ فوریه گفته بود «همراه یکدیگر هیتلر را شکست دادیم، و [ولادیمیر] پوتین را نیز شکست خواهیم داد.»

مشخص نیست که این ۱۶،۰۰۰ داوطلب از کدام کشورها می آیند و زلنسکی در ویدئو خود توضیحات بیشتری در این مورد ارائه نکرد. تا به حال اغلب مبارزان خارجی در اوکراین از کشورهای عضو شوروری سابق شامل گرجستان و بلاروس بوه اند. اما گزارش‌های رسانه‌ای نشان می دهد که برخی از آنها از کشورهایی همچون ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا هستند.

از آن هنگام تا به حال کشورهایی مانند لیتوانی به اتفاق آرا و بدون رای مخالف به شهروندان خود اجازه داده اند که برای اوکراین بجنگند، در حالی که سران کشورهایی شامل دانمارک و کانادا در مورد خطرات به شهروندان خود هشدار داده اند اما از انتخاب شخصی ساکنین کشور در مورد جنگیدن علیه روسیه جلوگیری نمی کنند.

در حالی که برای شهروندان ایالات متحده پیوستن به نیروی نظامی خارجی در شرایط معینی قانونی است اما وزارت خارجه آمریکا به شهروندان امریکایی هشدار داد که اگر در هنگامی که هنوز در ایالات متحده هستند برای عضویت در نیروی نظامی خارجی «استخدام یا به خدمت گرفته شوید» تحت یکی از تصمیمات دادگاه عالی این کشور متخلف محسوب می شوید.

زلنسکی در جایی دیگر در جریان یک سخنرانی احساسی گفت که هدف قرار دادن شهرهای اوکرین با موشک ها و بمب ها توسط ارتش روسیه «تصدیق این واقعیت است که آنها نتوانستند دستاوردهای قابل ملاحظه ای» در میدان جنگ داشته باشند.

زلنسکی گفت «دشمن هیچ موفقیتی در هیچ جهت استراتژیکی نداشته است.» «آنها ناامید و شکست خورده هستند، کی‌یف این شب را سحر کرد و یک موشک باران دیگر [به این شهر] اصابت کرد.»

زلنسکی گفت «اولین ساعت ها و روزهای این جنگ بزرگ بسیار دشوار بود، اما ما تنها بودیم، که به این معناست که ما قوی بودیم و دوام آوردیم.»

زلنسکی علاوه بر این وعده داد هنگامی که درگیری ها به پایان برسد «همه خانه ها، همه خیابان ها، همه شهرها را از نو می‌سازیم» و روسیه «بهای کامل همه آنچه» که در طول این تهاجم ویران کرده است را خواهد پرداخت.

رئیس جمهور اوکراین علاوه بر این عهد بست که اوکراین از این جنگ جان به در خواهد برد همانطور که در طول فجایع و تراژدی های دیگری همچون دو جنگ جهانی، انفجار هسته ای چرنوبیل، و انضمام کریمه توسط روسیه، و قحطی بزرگ هولودومور پایدار ماند.

زلنسکی گفت «ما دارای بزرگترین قلمرو نیستیم، … ما تسلیحات هسته ای نداریم، ما نفت و گاز بازارهای بین المللی را تامین نمی‌کنیم. اما ما مردم خودمان را داریم. ما سرزمین خودمان را داریم. این همان داشته هایی است که برای آن می جنگیم.»

#نیروی_داوطلب_خارجی_اوکراین  #نیروهای_نظامی_خارجی_اوکراین #داوطلب_مبارزه_در_اوکراین   #داوطلب_جنگ_در_اوکراین

نیروی داوطلب خارجی اوکراین نیروی داوطلب خارجی اوکراین نیروی داوطلب خارجی اوکراین نیروی داوطلب خارجی اوکراین نیروهای نظامی خارجی اوکراین   نیروهای نظامی خارجی اوکراین  نیروهای نظامی خارجی اوکراین    نیروهای نظامی خارجی اوکراین  داوطلب جنگ در اوکراین    داوطلب جنگ در اوکراین    داوطلب جنگ در اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا