جدیدترین اخبارجهان

تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین / زلنسکی: اوکراین برای تغییر قانون اساسی باید همه پرسی برگزار کند

روسیه اولین تبادل زندانیان بین روسی و اوکراینی را اعلام کرد / زلنسکی می‌گوید اوکراین باید برای هر گونه تغییر قانون اساسی همه پرسی برگزار کند

تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین / زلنسکی: اوکراین برای تغییر قانون اساسی باید همه پرسی برگزار کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت هرگونه تغییر قانون اساسی که به تضمین ‌های امنیتی در این کشور مربوط می‌شود، باید از طریق همه‌ پرسی و نه صرفا توسط او تصمیم‌ گیری شود.

رئیس جمهور اوکراین اظهارات خود را روز دوشنبه در مصاحبه‌ ای با ساسپیلن نیوز (Suspilne News) رسانه دولتی اوکراین مطرح کرد.

زلنسکی گفت «[تغییر قانون اساسی] یک روند طولانی است که توسط پارلمان و مردم اوکراین تصمیم گیری خواهد شد.»

موضوع تغییر قانون اساسی در شرایطی مطرح می شود که نمایندگان اوکراین و روسیه مجموعه ای از جلسات مذاکره صلح برگزار کرده اند. زلنسکی گفت که با مذاکره کنندگان روسی دیدار نکرده اما به هیئت نمایندگان خود گفته است که هرگونه سازش قابل ملاحظه ای نیازمند برگزاری همه پرسی است.

زلنسکی گفت «من به مذاکره کنندگان اوکراین در گفتگوها توضیح دادم که وقتی کسی از تغییرات صحبت می کند {و این تغییرات ممکن است اهمیت تاریخی داشته باشد} راه دیگری [غیر از همه پرسی] برای مواجه شدن با آن وجود ندارد، ما باید یک همه پرسی برگزار کنیم.

«مردم باید نظر خود را اعلام کنند و نسبت به هر نوع و شکلی از سازش، پاسخ دهند. و آنچه پاسخ مردم (به هر نوع سازشی) باشد موضوع گفتگوها و توافق بین اوکراین و روسیه خواهد بود.»

تبادل زندانیان

به گفته تاتیانا موسکالکووا (Tatyana Moskalkova)، کمیسر حقوق بشر در روسیه، روسیه و اوکراین اولین اسیران جنگی را مبادله کردند، نه سرباز روسی آزاد شدند.

تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین / زلنسکی: اوکراین برای تغییر قانون اساسی باید همه پرسی برگزار کند
تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین / زلنسکی: تغییر قانون اساسی با همه پرسی است

پیش از این رسانه ها به نقل از دفتر رئیس جمهور اوکراین از مبادله ۹ نظامی روسی برای ایوان فدوروف، شهردار ملیتوپل خبر داده بودند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در ۲۴ فوریه گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری های دونباس، تصمیم گرفته بود حمله نظامی گسترده‌ای به اوکراین کرد که روسیه آن را یک عملیات نظامی ویژه به منظور محافظت از مردمی که «از سوء استفاده و نسل کشی رنج می برند، خواند.

پوتین همچنین تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت، هرگونه تغییر قانون اساسی که به تضمین های امنیتی در این کشور مربوط می شود، باید از طریق همه پرسی و نه تنها توسط او تصمیم گیری شود. زلنسکی اظهارات قبلی را تکرار کرد که آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره مذاکرات صلح دیدار و گفتگو کند.

حقوق بشر در روسیه  اخبار امروز اوکراین   حقوق بشر در روسیه  اخبار امروز اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا