جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی برای درخواست از کنگره آمریکا حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر را مورد استناد قرار می‌دهد

زلنسکی در حالی که او به پرل هاربر و ۱۱ سپتامبر اشاره کرد خطاب به قانونگذاران ایالات متحده گفت: “ما در حال حاضر به شما نیاز داریم

زلنسکی برای درخواست از کنگره آمریکا به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر استناد کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه در یک سخنرانی تاریخی از کنگره آمریکا درخواست کمک کرد و در حالی که به تراژدی‌هایی در تاریخ آمریکا مانند حمله به پرل هاربر و حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر اشاره کرد به قانون‌گذاران آمریکایی گفت «ما در حال حاضر به شما نیاز داریم.»

این سخنرانی مجازی برای اعضای کنگره، در حالی برگزار شد که ایالات متحده تحت فشار اوکراین برای ارائه کمک های نظامی بیشتر به این کشور درگیر جنگ در مقابل حمله مرگبار روسیه قرار دارد.

زلنسکی در پایان سخنان خود پیامی پرشور برای رئیس جمهور جو بایدن ارسال کرد و گفت «شما رهبر ملت بزرگ خود هستید. آرزو می کنم شما رهبر جهان باشید. رهبر جهان بودن به معنای رهبر صلح است.»

پس از آن بایدن با محکوم کردن حملات روسیه در سخنرانی خود متعهد شد که ایالات متحده به اوکراین کمک کند و متعاقباً ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی اضافی اعلام کرد.

بایدن گفت «آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود این تلاش را رهبری می‌کند و سطوح عظیمی از کمک‌های امنیتی و بشردوستانه [که امروز به آن اضافه می‌کنیم و در روزها و هفته‌های آینده به انجام کارهای بیشتری ادامه خواهیم داد] را به اوکراین ارائه می‌دهد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در کنگره از جو بایدن برای کمک‌هایی که ایالات متحده تاکنون ارائه کرده قدردانی کرد، اما استدلال نمود که به کمک‌های بیشتری به شدت نیاز است.

زلنسکی به طور خاص مجدداً خواستار کمک آمریکا به اجرای منطقه پرواز ممنوع در اوکراین برای محافظت از غیرنظامیان و ارائه هواپیماهای جنگنده شد که اوکراینی‌ها می‌توانند از آنها برای دفاع از خود استفاده کنند، درخواست‌هایی که با مقاومت روبرو شده است.

در این سخنرانی، ویدئویی کوتاه از صحنه‌های دلخراش کشور جنگ‌زده اوکراین به نمایش درآمد که تلفات وحشیانه و مرگبار تهاجم روسیه را به تصویر می‌کشید. در پایان روی صفحه نوشته شده بود «آسمان را بر فراز اوکراین ببندید.»

زلنسکی هنگام درخواست خود به لحظات غم انگیز تاریخ آمریکا ادای احترام کرد.

زلنسکی برای درخواست از کنگره آمریکا به حملات تروریستی 11 سپتامبر و پرل هاربر استناد کرد
زلنسکی برای درخواست از کنگره آمریکا به حملات ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر استناد کرد

زلنسکی به زبان انگلیسی گفت «دوستان، آمریکایی‌ها، شما در تاریخ بزرگ خود صفحاتی دارید که به شما امکان می‌دهد اوکراینی‌ها را درک کنید، اکنون ما را درک کنید، زمانی که در حال حاضر به شما نیاز داریم.»

زلنسکی گفت «پرل هاربر را به یاد بیاورید، صبح وحشتناک ۷ دسامبر ۱۹۴۱، زمانی که آسمان شما از هواپیماهایی که به شما حمله می کردند سیاه شده بود.» «فقط به یاد داشته باشید، ۱۱ سپتامبر روز وحشتناکی در سال ۲۰۰۱ را به یاد داشته باشید، زمانی که شیطان سعی کرد شهرهای ایالات متحده را به میدان های جنگ تبدیل کند، زمانی که مردم بی گناه از هوا مورد حمله قرار گرفتند، همانطور که هیچ کس دیگری انتظارش را نداشت و شما نتوانستید جلوی آن را بگیرید. کشور ما آن را تجربه می کند. همین طور، هر روز، همین الان در این لحظه.»

این سخنرانی بحث های تازه ای را در میان قانونگذاران برانگیخت که ایالات متحده چه کارهای بیشتری برای کمک به این کشور که در مقابل روسیه می جنگد، می‌تواند انجام دهد.

در حالی که حمایت گسترده دوحزبی از کمک به اوکراین وجود دارد، بسیاری از قانونگذاران آمریکایی نیز معتقدند که ایالات متحده باید مراقب باشد که وارد هیچ نوع درگیری مستقیم و مسلحانه با روسیه نشود.

اعضای هر دو طرف راهرو پس از پایان سخنرانی از زلنسکی تمجید کردند و بسیاری توافق کردند که ایالات متحده باید کارهای بیشتری برای تضمین امنیت اوکراین انجام دهد، اما اکثر آنها از تایید درخواست برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع خودداری کردند.

تعدادی از دموکرات ها به اقداماتی که دولت بایدن قبلا برای ارائه کمک انجام داده اشاره کردند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این سخنرانی را بسیار قابل توجه خواند.

او گفت: «(ما) سپاسگزاریم که او از ایالات متحده به خاطر تمام کارهایی که ما انجام دادیم و آنچه رئیس جمهور بایدن انجام داده بود سپاسگزار بود.
میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، در حالی که سخنرانی را ترک می‌کرد، آن را «سخنرانی فوق‌العاده مؤثر» خواند، اما گفت «پیام به رئیس جمهور بایدن این است که او باید بازی خود را تقویت کند.»

زلنسکی در سخنرانی خود از قانونگذاران خواست تا اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی در توصیف استفاده از موشک، بمب و هواپیماهای بدون سرنشین توسط نیروهای روسی برای انجام حملات وحشیانه و مرگبار به کشورش گفت «روسیه آسمان اوکراین را به منبع مرگ هزاران نفر تبدیل کرده است. ما از تمام جهان می‌خواهیم به این ترور پاسخ دهند.»

او گفت «برای نجات مردم، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، آیا این خیلی زیاد است؟»

زلنسکی ادامه داد «می دانید پیروزی در میدان جنگ چقدر به توانایی استفاده از هواپیما و هوانوردی قدرتمند برای محافظت از مردم ما، آزادی ما و زمین ما بستگی دارد. شما می دانید که هواپیماهایی که می‌توانند به اوکراین و اروپا کمک کنند وجود دارند و شما آنها را دارید، اما آنها روی زمین هستند نه در آسمان اوکراین.»

او گفت: «من باید از آسمانمان محافظت کنم.»

قانونگذاران هر دو حزب می گویند در حال حاضر نسبت به ایجاد منطقه پرواز ممنوع محتاط هستند، زیرا فکر می کنند که این منطقه می‌تواند مستقیماً آمریکا را در برابر روسیه در آسمان اوکراین قرار دهد.

جمهوری‌خواهان عموماً در مورد دادن جت‌های اوکراینی سخت‌گیرتر عمل می‌کنند، اما برخی از دموکرات‌ها و کاخ سفید نگرانند که روسیه چنین اقدامی را تشدید تنش بداند و احتمالاً آمریکا را وارد جنگ کند.

برخی از قانونگذاران در کنگره فشارهایی را برای اضافه کردن مقرراتی برای ارائه جت‌های جنگنده به اوکراین به قوانینی که واردات انرژی و وضعیت تجارت روسیه را هدف قرار می دهد، اضافه می کنند، اما هنوز مشخص نیست که سرنوشت این تلاش ها چه خواهد بود.

ایالات متحده و متحدانش در هفته‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را از جمله اعمال تحریم‌های سخت و کنترل صادرات و بسته کمک امنیتی ۳۵۰ میلیون دلاری با هدف مجازات مسکو به دلیل تهاجمش انجام داده‌اند.

علاوه بر این، کنگره اخیرا یک بسته اضطراری ۱۳.۶ میلیارد دلاری را برای تامین کمک های دفاعی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین تصویب کرد و دولت بایدن یک بسته کمکی ۲۰۰ میلیون دلاری را در آخر هفته گذشته اعلام کرده بود.

بایدن در روز چهارشنبه ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین اعلام کرد؛ او مجموعه ای از سیستم های ضد هوایی و ضد زرهی، سلاح های سبک، مهمات و پهپادهایی را که دولت برای دفع حملات روسیه به منطقه می آورد، تشریح کرد.

نانسی پلوسی (Pelosi) و چاک شومر (Chuck Schumer) رهبر اکثریت سنا در اوایل این هفته آدرس مجازی سخنرانی زلنسکی را در نامه‌ای به قانونگذاران اعلام کردند. این سخنرانی به صورت زنده پخش شد.

پلوسی قبل از شروع سخنان زلنسکی را معرفی کرد.

اعضای کنگره برای تماشای سخنرانی در سالنی در ساختمان کنگره ایالات متحده جمع شدند.

زلنسکی در ابتدای سخنرانی خود گفت که از شهر کی‌یف پایتخت اوکراین صحبت می کند. او گفت «شهری که هر روز مورد حملات موشکی و هوایی نیروهای روسی قرار می گیرد، اما تسلیم نمی شود.»

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، علی‌رغم درخواست‌های زلنسکی، کاخ سفید از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا تامین هواپیماهای جنگنده جدید به نیروی هوایی اوکراین حمایت نمی‌کند.

جن ساکی در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت «[پنتاگون] گفته است که افزودن هواپیما به موجودی هواپیماهای اوکراین احتمالاً اثربخشی نیروی هوایی اوکراین را نسبت به توانایی‌های روسیه تغییر قابل توجهی نمی‌دهد.» و ارزیابی این بود که انتقال این هواپیماها ممکن است همانطور که گفتیم  اشتباه باشد و منجر به واکنش قابل توجه روسیه شود، اما این ارزیابی ریسکی است که صورت گرفته و این [ارزیابی ریسکی] تغییری نکرده است.»

در مورد منطقه پرواز ممنوع، جن ساکی گفت بایدن «باید به تصمیماتی که از منظر منافع امنیت ملی ما و منافع امنیت جهانی اتخاذ می شود نگاه کند و او همچنان بر این باور است که منطقه پرواز ممنوع تشدید کننده خواهد بود. می تواند باعث جنگ با روسیه شود.»

#سخنرانی_زلنسکی_در_کنگره_آمریکا  #سخنرانی_زلنسکی_در_پارلمان_آمریکا #سخنرانی_زلنسکی_در_آمریکا 

حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و پرل هاربر  سخنرانی زلنسکی در کنگره پارلمان آمریکا      سخنرانی زلنسکی در کنگره پارلمان آمریکا      سخنرانی زلنسکی در کنگره پارلمان آمریکا  سخنرانی زلنسکی در کنگره پارلمان آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا