ایرانجدیدترین اخبار

کاندیدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شدند

با انتشار اطلاعیه رسمی، کاندیدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شدند

کاندیدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شدند

وزارت کشور ایران با انتشار یک اطلاعیه‌ای رسمی اسامی هفت نامزد تائید صلاحیت‌‌شده از سوی شورای نگهبان را برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اعلام کرد.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ العربیه

بنابر این اطلاعیه از بین چهل داوطلبی که به مرحله بررسی صلاحیت از سوی شورای نگهبان رسیده بودند ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عدالناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تائید و بعنوان نامزدهای نهایی ریاست جمهوری ایران برگزیده شدند.

این هفت نفر که تنها ۱ درصد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هستند با رد صلاحیت ۹۹ درصدی نامزدها به این مرحله راه یافته اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی ایران قابل مقایسه با دهه شصت شمسی است. در سال ۶۴، سید علی خامنه‌ای (گزینه اصلی و از پیش برنده) با اسدالله عسگراولادی و شیخ حسین راستی کاشانی و در انتخابات سال ۶۸ اکبر هاشمی‌رفسنجانی، نامزد اصلی حاکمیت با عباس شیبانی وارد رقابت شدند.

ابراهیم رئیسی، نامزد این دوره از ریاست جمهوری ایران در دهه شصت از سرکردگان کشتارهای دهه ۶۰ بوده است. وی در آن دهه خونبار عضو کمیته سه نفره مرگ و صادر کننده احکام اعدام هزاران زندانی مخالفی بود که در حال گذران دوران محکومیت شان بوده اند.

بر همین اساس اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد، عزت‌الله ضرغامی، محسن هاشمی‌ رفسنجانی، محمد شریعتمداری، مسعود پزشکیان، سعید محمد، علی مطهری، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، شمس‌الدین حسینی و مصطفی تاج‌زاده با وجود داشتن سوابق اجرایی و سیاسی در این دوره تائید صلاحیت نشدند.

محمد عباسی، حسین دهقان و رستم قاسمی هم پیشتر طی بیانیه‌هایی از رقابت های ریاست جمهوری انصراف خود را اعلام کردند.

 

محاصره منزل احمدی نژاد

 

امروز علیرضا بیگی، نماینده تبریز با انتشار فیلمی در صحن علنی مجلس از «محاصره» منزل محمود احمدی‌نژاد خبر داد.

رئیس جمهور ایران در دولت‌های نهم و دهم در زمان ثبت نام تهدید کرده بود در صورت رد صلاحیت، نه تنها انتخابات را تحریم می کند بلکه در رابطه با مسائل پشت پرده نظام نیز افشاگری خواهد کرد. کاندیدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شدند

کاندیدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شدند
کاندیدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران معرفی شدند

در این‌ دوره از انتخابات، ۵۹۲ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت صلاحیت هفت نفر تأیید شد.

نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران هفتم تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ خردادماه می توانند بر اساس پرتوکل های ستاد مبارزه با کرونا برنامه تبلیغاتی داشته باشند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است روز جمعه، ۲۸ خرداد برگزار شود.

محاصره منزل احمدی نژاد      محاصره منزل احمدی نژاد    محاصره منزل احمدی نژاد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا