مسکن و اقتصاد

شرایط انگیزشی خرید خانه برای خریداران بار اول در کانادا

از تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۱۹، خریداران بار اول در کانادا قادر به درخواست FTHBI خواهند بود. دور اول درخواست ها در ۱ نوامبر ۲۰۱۹ بسته خواهند شد. این اطلاعاتی بود که همه منتظر آن بودند، بقیه اساسا دقیقا همان چیزی است که شما انتظار داشتید.
خریداران بار اول واجد شرایط می توانند ۵ % (فروش مجدد) یا ۱۰ % (ساخت و ساز جدید) قیمت خرید را از شرکت وام و مسکن کانادا برای پیش پرداخت خرید خود دریافت کنند. این یک وام مسکن مشترک با CMHC است. دولت کمک بزرگ‌تری برای خانه های نوساز ‌‌اساسا پیش خرید خانه می‌کند تا انگیزه و کمکی باشد برای ایجاد بیشتر مسکن.

شرایط انگیزشی خرید خانه برای خریداران بار اول در کانادا

در این برنامه هیچ پرداخت مداومی وجود ندارد و شما می توانید وام را در هر زمانی که می خواهید قبل از مهلت بدون پرداخت جریمه، بازپرداخت کنید. وام باید پس از ۲۵ سال یا زمانی که خانه فروخته می شود، باز پرداخت شود.
بازپرداخت بر اساس ارزش اموال در زمان بازپرداخت است. به عنوان مثال، اگر وام۱۰٪ (۳۰،۰۰۰ دلار) را از مبلغ خرید ۳۰۰،۰۰۰ دلار دریافت کردید و ۱۰ سال بعد زمانی که شما خانه را می فروشید، ارزش آن ۴۰۰،۰۰۰ دلار باشد شما موظفید ۱۰ % از ارزش جدید خانه (۴۰،۰۰۰ دلار) را پرداخت کنید. CMHC از افزایش ارزش ها، درست مانند شما، سود می برد و همچنین در معرض خطر است. به عنوان مثال، اگر ارزش خانه شما از ۳۰۰،۰۰۰ دلار تا ۲۵۰،۰۰۰ دلار کاهش یابد، شما فقط موظف به پرداخت ۲۵،۰۰۰ دلار خواهید بود.
با توجه به محاسبات CMHC، یک خریدار بار اول می تواند ۲۸۶ دلار در ماه( ۳،۴۳۰ دلار در سال) را با خرید یک خانه ۵۰۰،۰۰۰ دلاری از طریق این برنامه صرفه جویی کند. در این قیمت، خریدار به ۲۵۰۰۰ دلار نیاز دارد، FTHBI مبلغ ۵۰،۰۰۰ دلار (برای ساخت و ساز جدید) را فراهم می کند، که مبلغ پرداخت ماهانه ۲،۱۸۷ دلار است. بدون FTHBI، پرداخت های ماهانه ۲،۴۷۳ دلار خواهد بود.
چه کسی برای FTHBI واجد شرایط است؟
برای واجد شرایط بودن برای FTHBI، درآمد خانوار شما نمی تواند از ۱۲۰،۰۰۰ دلار تجاوز کند و شما باید حداقل مبلغ ۵ % را پرداخت کنید. وام مسکن بیمه شده همراه با مبلغ انگیزشی نمی تواند بیش از چهار برابر درآمد خانوار شما باشد. همچنین، این باید اولین خرید شما باشد، که واقعا انعطافپذیرتر از آنچه فکر میکنید است.
برای اینکه از نظر دولت خریدار بار اول به حساب بیایید، باید فقط یکی از موارد زیر درباره شما صدق کند:
-هرگز خانه ای را قبلا خریداری نکرده باشید
-ازدواج یا مشارکت عرفی شما به پایان رسیده باشد.
-شما در یک خانه متعلق به خودتان و یا شریک زندگی (یا همسر) در چهار سال گذشته زندگی نکرده باشید.
هنگامی که بودجه سال ۲۰۱۹ دولت فدرال اعلام شد و طرح های FTHBI ظاهر شد، به سرعت مورد انتقاد قرار گرفت زیرا به احتمال زیاد تنها درصد کمی از مردم را کمک می کرد و به طور بالقوه در بازارهای گران قیمت مانند تورنتو و ونکوور بسیار مفید نبود.

طبق گفته CMHC، بیش از ۲۰۰۰ خریدار در تورنتو در سال ۲۰۱۸ و بیش از ۱۰۰۰ خریدار در ونکوور واجد شرایط برای این وام بوده اند.

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران
و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ ( ۶۴۷)

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا