جدیدترین اخبارجهان

شیوع کرونا، صادرات آلمان را بیش از ۳۰ درصد کاهش داد

شیوع کرونا، صادرات آلمان را بیش از 30 درصد کاهش داد
شیوع کرونا، صادرات آلمان را بیش از ۳۰ درصد کاهش داد

 

صادرات آلمان در ماه آوریل نسبت به سال گذشته تقریبا یک سوم کاهش یافت که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از آغاز ثبت آمار تجارت خارجی در سال ۱۹۵۰ تاکنون این بزرگترین کاهش تجارت خارجی در یک ماه است.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از نشریه آلمانی زبان « زود دویچه زایتونگ» ؛

بحران کرونا ضربه سختی به شرکت های آلمانی وارد کرده است. این امر به ویژه در تجارت خارجی قابل ملاحظه است و صادرات این کشور در ماه آوریل در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

طبق اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان، این بیشترین کاهش در یک ماه در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته از  آغاز ثبت آمار تجارت خارجی در سال ۱۹۵۰ تاکنون بوده است.

واردات نیز در این کشور حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است. آخرین باری که آلمان با این کاهش قابل ملاحظه تجاری مواجه بوده با رقمی بالغ بر  تقریبا ۲۴ درصد، در بحران مالی ژوئیه سال ۲۰۰۹ بوده است.

 در ماه آوریل کالاهایی به ارزش ۷۵.۷ میلیارد یورو صادر و اجناس وارداتی بالغ بر ۷۲.۲ میلیارد یورو شدند. بنابراین مازاد تراز تجارت خارجی آلمان به ۳.۵ میلیارد یورو رسید. این کمترین میزان مازاد صادرات از دسامبر سال ۲۰۰۰ تاکنون است – در آن زمان این رقم ۱.۷ میلیارد یورو و در آوریل ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۷.۸ میلیارد یورو شده بود.

در ماه مارس امسال نیز صادرات آلمان تقریبا هشت درصد در مقایسه با مارس ۲۰۱۹  کاهش یافته است.

 

کاهش قابل توجه تجارت با کشورهای همسایه

 

الکساندر کروگر اقتصاددان ارشد Bankhaus Lampe اظهار داشت: از ترقی و رونق صادرات در ظرف ده سال گذشته اندکی باقی مانده است.

 اگر چه احتمالا به دلیل شل کردن ها و گشایش اخیر مرزها، بهبودی آغاز شده است اما این اقتصاددان در تکمیل اظهارات خود گفت : با این وجود راه خروج از دره کرونا خصوصا برای تجارت خارجی، طولانی و پر از سنگلاخ و مهمتر از همه ناامن است.

سفارش کالاها در صنایع وابسته به صادرات نیز این امر را خاطر نشان می‌کند. سفارشات خارج از کشور در ماه آوریل با سرعت بی سابقه ی ۲۸ درصدی نسبت به ماه گذشته کاهش یافتند، زیرا کشورهای مشتری مهم مانند آمریکا دچار رکود هستند.

در ماه آوریل صادرات به جمهوری خلق چین، همچنان به طور نسبتا مختصری حدود ۱۳ درصد کاهش یافت و به ۷.۲ میلیارد یورو رسید.

صادرات به کشورهایی که خصوصا دچار بیماری کرونا هستند مانند فرانسه (منفی ۴۸ درصد)، ایتالیا (منفی ۴۰) و ایالات متحده (منفی ۳۶) منفی شد و به شدت کاهش یافت.

 

کل اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۰ با رکود شدید روبرو است. کمیسیون اتحادیه اروپا کاهش ۶.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی را برای آلمان و در نتیجه شدیدترین کاهش در دوران پس از جنگ پیش بینی می‌کند.

شیوع کرونا | صادرات آلمان | اقتصاد آلمان | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا