ایرانجدیدترین اخبارجهان

گزارش خبری : ایران تمامی فعالیت‌های استخراج رمزارز را در طول تابستان ممنوع کرد

ماینرهایی که در ایران از برق داخلی برای انجام عملیات استخراج بیت کوین استفاده میکنند با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد

گزارش خبری : ایران تمامی فعالیت‌های استخراج رمزارز را در طول تابستان ممنوع کرد

در شرایط کمبود برق در ایران به دلیل بارش ناکافی، ایران استخراج رمزارز را دوباره تحت کنترل‌های شدید قرارداد. گزارش خبری : ایران تمامی فعالیت‌های استخراج رمزارز را در طول تابستان ممنوع کرد

گزارش خبری : ایران تمامی فعالیت‌های استخراج رمزارز را در طول تابستان ممنوع کرد
گزارش خبری : ایران تمامی فعالیت‌های استخراج رمزارز را در طول تابستان ممنوع کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

طبق عناوین صفحه اول روزنامه‌های ایران در روز چهارشنبه رئیس‌جمهور ایران، حسن روحانی گفت عملیات استخراج باید به دلیل اضافه باری که به شبکه برق تحمیل می‌کنند، تا ۲۲ سپتامبر متوقف شود.

روحانی گفت ماینرهای مجاز تنها ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند، درحالی‌که عملیات غیرمجاز در حدود ۲.۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند. با این حال طبق گفته‌های رئیس‌جمهور ایران، ممنوعیت موقتی استخراج رمزارز شامل تمام ماینرها می‌شود.

خشکی غیرمعمول بهار امسال ایران را با چالش کمبود نیروی برق‌آبی مواجه کرده است که از همین حالا باعث برانگیختن کنترل‌های شدید نسبت به صنایع استخراج داخلی رمزارز شده است.

اوایل این ماه، وزیر نیرو ایران گفت ماینرهایی که از برق داخلی برای انجام عملیات خود استفاده می‌کنند با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد و ممکن است ملزم به پرداخت خسارت شوند.

دانشگاه کمبریج برآورد می‌کند که ایران محل استخراج ۴.‌۳‌% از بیت کوین کل جهان در چهارماهه نخست سال ۲۰۲۰ بوده است که این کشور را در رتبه ششم جهانی استخراج بیت کوین قرار می‌دهد درحالی‌که چین با ۳.‌۶۹‌% در رتبه نخست جهانی قرار دارد. برآورد دیگری توسط شرکت تحلیل‌گر الیپتیک سهم جمهوری اسلامی را یک درصد بیشتر از برآورد دانشگاه کمبریج تعیین کرده است.

بنا بر اعلام خبرگزاری نیمه‌رسمی تسنیم و بیانیه شرکت توانیر در روز چهارشنبه، پنجاه مرکز مجاز استخراج رمزارز ایران در ۱۴ استان از ۳۱ استان کشور مستقرشده‌اند و درمجموع ۲۰۹ مگاوات برق مصرف می‌کنند.

علاوه بر این گزارش شده است که وزارت اطلاعات کشور برای ردیابی ماینرهای غیرقانونی همکاری خواهد کرد.

نیاز به توقف موقت تمامی فعالیت‌های استخراجی ممکن است برای خزانه ایران خبر ناخوشایندی باشد، زیرا حکومت ایران از رمزارز‌هایی که در داخل استخراج شده است برای تقویت و حمایت از درآمدهای کشور در شرایط تحریم‌های بین‌المللی سنگین استفاده می‌کند.

استخراج بیت کوین  استخراج رمزارز  ماینر      استخراج بیت کوین  ماینر             استخراج بیت کوین  ماینر       

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا