جدیدترین اخبارجهان

شاهزاده فیلیپ ، دوک ادینبرو در ۹۹ سالگی درگذشت

شاهزاده فیلیپ درگذشت

شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو در ۹۹ سالگی در قلعه ویندزور درگذشت

کاخ باکینگهام روز جمعه اعلام کرد شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت دوم که بیش از هفت دهه در حمایت از همسرش در نقشی که در زندگی او تعریف شده بود، ملکه را همراهی میکرد، درگذشت. او ۹۹ ساله بود. شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو در ۹۹ سالگی در قلعه ویندزور درگذشت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

زندگی وی تقریباً یک قرن از تاریخ اروپا را در بر گرفت، از آغاز تولد وی به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی یونان و دانمارک و پایان یافتن زندگی اش به عنوان همسر ملکه با سابقه انگلیس بود.

شاهزاده فیلیپ به خاطر اظهارات گاه گاه عمیقاً توهین آمیز خود و به دلیل تحقق بیش از ۲۰۰۰۰ مشارکت سلطنتی برای تقویت منافع انگلیس در داخل و خارج از کشور مشهور بود.

وی ریاست صدها خیریه را بر عهده داشت ، برنامه هایی را بنیان نهاد که به دانش آموزان مدارس انگلیسی کمک می کرد در ماجراهای چالش برانگیز شرکت کنند و سهم برجسته ای در تربیت چهار فرزند خود از جمله پسر بزرگش ، پرنس چارلز ، وارث تاج و تخت داشت.

فیلیپ اوایل سال جاری یک ماه در بیمارستان بود.

کاخ باکینگهام گفت: با اندوهی عمیق علیاحضرت ملکه خبر مرگ شوهر محبوب خود، اعلیحضرت شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو را اعلام میکند. اعلیحضرت شاهزاده فیلیپ امروز صبح با آرامش در قلعه ویندزور درگذشت.” شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو در ۹۹ سالگی در قلعه ویندزور درگذشت

شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو در 99 سالگی در قلعه ویندزور درگذشت
 دوک ادینبرو در ۹۹ سالگی در قلعه ویندزور درگذشت

فیلیپ تنها نقش خود را در حمایت از همسرش می دانست و سلطنت را طی دهه ها با عزت اجتماعی به دنیایی مدرن هدایت کرد.

نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون با اشاره به حمایت فیلیپ از ملکه گفت، او به هدایت خانواده سلطنتی و سلطنت کمک کرد تا به عنوان یک نهاد برای تعادل و خوشبختی زندگی ملی ما حیاتی باشد.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو با یادآوری آخرین سفر پرنس فیلیپ به کانادا، پیام ادای احترام خود را به اشتراک می گذارد: او مردی با اهداف عالی و عقیده راسخ بود.

جاستین ترودو در پیام خود گفت، با اندوه عمیق امروز از درگذشت دوک ادینبرو مطلع شدم. پرنس فیلیپ که شخصی با اهداف و اعتقادات عالی بود، او نسبت به دیگران احساس وظیفه میکرد، بسیار به ساختار اجتماعی کشور ما و جهان کمک کرد.

از شاهزاده فیلیپ بعنوان یک افسر نیروی دریایی، یک خیرخواه فداکار و پای ثابت زندگی ملکه الیزابت دوم یاد خواهد شد. افکار همه کانادایی ها به او و کل خانواده سلطنتی معطوف است و آنها از این فقدان قابل توجه سوگوارند.

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا