انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو : باغ وحش تورنتو و رئیس تیم بسکتبال تورنتو رپترز از مردم می خواهند تا در نامگذاری بچه زرافه کمک کنند

انتاریو : باغ وحش تورنتو و رئیس تیم بسکتبال تورنتو رپترز از مردم می خواهند تا در نامگذاری بچه زرافه کمک کنند
انتاریو : باغ وحش تورنتو و رئیس تیم بسکتبال تورنتو رپترز از مردم می خواهند تا در نامگذاری بچه زرافه کمک کنند

 

یک زرافه ماسایی سالم در ماه مه در باغ وحش تورنتو متولد شد و با مهربانی و ملاطفت “بچه پا بلند” خوانده شده است. اما اکنون باغ وحش از مردم می‌خواهد تا در انتخاب نامی همیشگی برای جدیدترین عضو خانواده خود کمک کنند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛ این بچه زرافه ماده، از یک زرافه ماده شش ساله بنام مستاری و یک زرافه نر هفت ساله بنام کیکو که در سال ۲۰۱۵ از کارولینای جنوبی به باغ وحش تورنتو منتقل شد، متولد شده است.

این باغ وحش فهرستی از هشت نام احتمالی بچه زرافه را تنظیم کرده است که با همکاری آقای سونیر چانداریا، کنسول افتخاری کنیا در تورنتو انتخاب شدند.

ماسایی اوجیری، رئیس تیم بسکتبال رپترز تورنتو و یکی از بنیانگذاران کمپ بسکتبال غول های آفریقا Giants of Africa به راه اندازی تبلیغات نامگذاری از طریق رسانه های اجتماعی کمک کرد.

اوجیری در ویدئویی که در صفحه فیسبوک باغ وحش تورنتو منتشر شده گفت: مادر من اهل کنیا است، جایی که این حیوانات زیبا در آن زندگی می کنند.

وی افزود: می دانم که بسیاری از شما ممکن است فرصت سفر به آفریقا برای دیدن آنها در طبیعت نداشته باشید، اما امیدوارم که «بچه پا بلند» را در قاب دوربین وب باغ وحش ببینید یا شاید در حین بازدید که شما را ترغیب خواهد کرد تا درباره این زرافه های در معرض خطر، زیستگاه و قاره زیبایی که در آن زندگی میکنند، بیشتر بدانید.

 

بچه پا بلند

 

این اسامی که به زبان سواحلی، زبان بیشتر مردم در مناطق شرقی و جنوبی آفریقا به این زبان تکلم می‌کنند بوده و به شرح زیر هستند:

 آمانی، به معنی صلح

 جانی، به معنی برگ

 مپنزی، به معنی عشق

 ماتوماینی، به معنی امید

 موسی، به معنی متولد اول

 مویو، به معنی قلب

 اوموجا، به معنای وحدت

 زاهارا، به معنی گل

 

اوجیری افزود: البته در میان این نام ها، نام مورد علاقه شخصی من، زاهارا است که نام دختر من می‌باشد. اما من شما را تشویق می کنم که نام مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

همچنین صرف نظر از انتخاب مردم، به افتخار خانم دکتر آنه اینیس داگ جانورشناس کانادایی که به عنوان نخستین پژوهشگر در مورد زرافه های وحشی شناخته شده است،  نام خانوادگی اینس داگ نیز ارائه خواهد شد.

نام نهایی و منتخب برای این زرافه در تاریخ ۲۱ ژوئن، روز جهانی زرافه اعلام می شود.

انتاریو | باغ وحش تورنتو | رئیس تیم بسکتبال تورنتو رپترز | نامگذاری بچه زرافه | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا