ایرانجدیدترین اخبارجهان

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار سفر به تهران شد

در آستانه توقف تعهدات ایران در برجام

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار سفر به تهران شد

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه ضمن تایید دریافت نامه ایران مبنی بر جدیت در توقف تعهدات خود در برجام، خواستار سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی شد.

 

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار سفر به تهران شد
رئیس آژانس اتمی خواستار سفر به تهران شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی هدف خود از این سفر را حل اختلاف ایران با کشورهای عضو برجام خواند.

این آژانس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ایران ۱۵ فوریه طی نامه ای به آژانس بین المللی انرژی_اتمی از توقف تدابیر داوطلبانه برای شفاف سازی خود براساس برنامه برجام از جمله پروتکل الحاقی در ۲۳ فوریه خبر داده است.

آژانس بین_المللی انرژی اتمی در همین رابطه ضمن انتشار این گزارش اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیر این آژانس بمنظور کاری اساسی خواستار سفر به ایران شده است.

بنابر گزارش آژانس بین_المللی انرژی اتمی ، ایران در نامه خود از توقف چندین کار از جمله حضور بلند مدت آژانس بین المللی_انرژی اتمی” و ” گام های شفاف سازی در ارتباط با غنی سازی ” خبر داده است.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه و یک روز قبل از انتشار گزارش آژانس، نامه رسمی ایران در رابطه با “توقف تعهدات داوطلبانه” در چارچوب برجام را به مدیرکل آژانس_بین المللی انرژی اتمی تحویل داد.

آژانس بین المللی_انرژی اتمی بدون ذکر جزئیات دیدار گروسی با مقامات ایرانی خاطر نشان کرد که وی به تماس با ایران ادامه خواهد داد.

گروسی از سال ۲۰۱۹ مدیریت آژانس را به عهده گرفته و اگوست ۲۰۲۰ برای نخستین بار به ایران سفر کرد.

 

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار سفر به تهران شد
رئیس آژانس خواستار سفر به تهران شد

آمریکا میداند چکار کند

 

مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز با تاکید بر اینکه تغییری در راهبرد هسته‌ای ایران ایجاد نشده است، گفت که ایران به عنوان عضو “ان پی تی” باید از مزایای استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شود.

نماینده ایران درباره اظهارات وزیر خارجه ایران درباره نقش هماهنگ‌کننده جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، اگر آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند که به تعهدات خود برگردند. خودشان روش آن را می‌دانند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا