جدیدترین اخبارجهان

چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟

پایگاه دموکرات بایدن بر سر جنگ اسرائیل و حماس تقسیم شده و رئیس جمهور بدترین میزان محبوبیت را نزد مردم در مورد مدیریت مناقشه دارد

چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟

برای برخی از جمله افراد درون حزب خود بایدن، تظاهرات عمومی علیه جنگ در غزه یادآور اعتراضات جنگ ویتنام است. برای دیگران این یادآور چیزی است که در دهه ۱۹۸۰ با جنبش ضد آپارتاید علیه دولت تحت رهبری سفید پوستان آفریقای جنوبی دیدند.

چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟
چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟

اما از میان همه مشکلاتی که بایدن برای انتخاب مجدد باید با آن دست و پنجه نرم کند، طبق نظرسنجی‌های اخیر، جنگ در خاورمیانه و اختلافات مربوط به آن در داخل حتی به عنوان اصلی‌ترین موضوعی که در انتخابات ۲۰۲۴ تصمیم‌گیری می‌کند، نیست.

تعداد کمی از آمریکایی ها می گویند که رای خود را بر اساس جنگ اسرائیل و حماس خواهند گذاشت. نظرسنجی اخیر ان بی سی نیوز نشان داد که تنها ۷ درصد از رای دهندگان گفته اند که به دلیل موضع آنها در مورد جنگ به کاندیداها رای مخالفت خواهند داد. این به سه پاسخ اصلی حفاظت از دموکراسی یا حقوق اساسی، مهاجرت یا امنیت مرزی و سقط جنین که بین ۱۹ تا ۲۸ درصد رأی دهندگان انتخاب کرده اند، نزدیک نیست.

این یک داستان مشابه با نظرسنجی اخیر گالوپ بود که از آمریکایی ها خواسته بود مهمترین مشکل پیش روی ملت را نام ببرند. تنها ۲ درصد با نسخه‌ای از جنگ اسرائیل و حماس پاسخ دادند. که در بین تمام پاسخ های داده شده رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد. مهاجرت با ۲۷% شماره ۱ بود.

حتی در میان افراد کمتر از ۳۵ سال، تنها ۲ درصد گفتند که جنگ اسرائیل و حماس مهمترین مشکل است. مشکل اصلی این گروه تورم ۱۶ درصدی بود.

این به طور چشمگیری با آنچه در سال ۱۹۶۸ دیدیم، متفاوت است، زمانی که جنگ ویتنام، رئیس جمهور لیندون جانسون را مجبور کرد که از نامزدی مجدد خود صرف نظر کند. در آن زمان، ۴۰ درصد از آمریکایی ها مرتباً می گفتند که ویتنام مهم ترین مشکل است. هیچ مشکل دیگری به اندازه بالا رتبه بندی نشد.

چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟
چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟

آخرین نظرسنجی گالوپ برای پرسیدن این سوال قبل از انتخابات ۱۹۶۸ نشان داد که ۴۴٪ جنگ ویتنام را به عنوان مهمترین مشکل ذکر کردند، از جمله ۴۵٪ از افراد جوان تر از ۳۵ سال.

اکنون باید اشاره کنیم که نیروهای آمریکایی در زمان جنگ ویتنام در زمین حضور داشتند، چیزی که در درگیری کنونی اسرائیل و حماس صادق نیست.

با این حال، با توجه به اولویت کم جنگ غزه برای اکثر آمریکایی ها، جای تعجب نیست که تعداد تاییدیه های شغلی بایدن به طور کلی با شروع درگیری در ماه اکتبر حدود ۴۰ درصد برابر باشد.

موضع بایدن در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، نامزد احتمالی جمهوری خواهان، نیز تقریباً همان موضعی است که در اوایل اکتبر بود. این دو اساساً در سطح ملی مساوی هستند و شاید ترامپ کمی جلوتر باشد، بسته به اینکه نظرسنجی‌ها را چگونه جمع کنید.

البته بایدن با رای دهندگان جوان تر مشکل دارد، که به احتمال زیاد با مدیریت او در جنگ اسرائیل و حماس مخالفت می کنند. اگر میانگین نظرسنجی اخیر از افراد جوان‌تر از ۳۰ یا ۳۵ سال را بسته به نظرسنجی انجام دهید، نظرسنجی بایدن بسیار عقب‌تر از سال ۲۰۲۰ است. نظرسنجی نهایی ملی ۲۰۲۰ او را با ۲۹ امتیاز در میان رای دهندگان جوان تر از ترامپ پیشی گرفت. امروز، او به طور متوسط ​​حدود ۵ امتیاز بالاتر است.

چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟
چرا جنگ اسرائیل و حماس ویتنام بایدن نیست؟

تنها بخش کوچکی از کاهش نظرسنجی ها را می توان به واکنش جنگی بایدن نسبت داد. من این را می گویم زیرا مشکلات رئیس جمهور با رای دهندگان جوان قبل از جنگ آشکار بود. او در نظرسنجی‌هایی که بلافاصله قبل از شروع درگیری انجام شد، به طور متوسط ​​حدود ۱۱ امتیاز از ترامپ پیشی گرفت، که هنوز ۱۸ امتیاز کمتر از نظرسنجی نهایی سال ۲۰۲۰ بود.

انتخابات به قدری نزدیک است که هر کاهشی در جایگاه بایدن در برابر ترامپ می تواند تفاوت ایجاد کند.

اما هر تلاشی از سوی بایدن برای جلب رضایت رای دهندگان جوان تر، می تواند خطر بیگانه شدن بقیه رای دهندگان را به همراه داشته باشد. اگرچه برخی اعتراضات دانشگاهی را با آنچه در دهه ۱۹۸۰ علیه حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی دیدیم مقایسه کرده اند، اما این شباهت ها در نظرسنجی مشهود نیست.

در سال ۱۹۸۵، احساسات در مورد آفریقای جنوبی به شدت به نفع جمعیت سیاهپوست آن بود، نه دولت آپارتاید به رهبری سفیدها. بر اساس نظرسنجی ای بی سی نیوز، وقتی از آنها پرسیده شد که با چه کسانی بیشتر همدردی می کنند، ۶۴ درصد از آمریکایی ها نشان دادند که این جمعیت سیاه پوست آفریقای جنوبی است. فقط ۱۳ درصد دولت سفید را انتخاب کردند.

در مناقشه کنونی، آمریکایی‌ها بیشتر از فلسطینی‌ها با اسرائیلی‌ها همدردی می‌کنند. یک نظرسنجی در ماه فوریه از گالوپ، حاشیه را بین ۵۱ تا ۲۷ درصد نشان داد. یک نظرسنجی در ماه مارس از کوئینیپیاک آن را بین ۴۳ تا ۳۰ درصد نشان داد.

افراد جوان‌تر از ۳۵ سال به‌طور متوسط ​​بین ۵۰ تا ۳۱ درصد بیشتر با فلسطینی‌ها همدردی می‌کنند که با کاهش اندک نظرسنجی‌های بایدن در میان این گروه از اوایل اکتبر برابری می‌کند.

اما این یک تقسیم مساوی تر از چیزی است که حدود ۴۰ سال پیش دیدیم. بر اساس نظرسنجی ABC News در سال ۱۹۸۵، همدردی ها برای جمعیت سیاه پوست آفریقای جنوبی و ۱۰ درصد برای دولت تحت رهبری سفیدپوستان در میان آمریکایی های زیر ۳۵ سال اجرا شد.

در مجموع، این امر بایدن را بین سنگ و جایگاه سخت در مناقشه کنونی خاورمیانه قرار می دهد. او می‌تواند مواضعی را برای فلسطینی‌ها مطلوب‌تر اتخاذ کند، اما ممکن است رای‌دهندگانی را که نسبت به اسرائیلی‌ها همدردی بیشتری دارند، از دست بدهد. یا می‌تواند مسیر را ادامه دهد و به حمایت از رای‌دهندگان جوان‌تر ادامه دهد.

نکته اصلی این است که مانند بسیاری موارد در مورد انتخابات ۲۰۲۴، شکست دادن ترامپ برای بایدن آسان نخواهد بود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا