ایرانجدیدترین اخبار

اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد

اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد

اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه ایران از تائید حکم ۳۱ سال حبس تعزیری برای اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر رئیس سابق قوه قضائیه (صادق لاریجانی) در دیوان عالی ایران خبر داد. اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد ۳۱ سال زندان برای اکب تحمل ۳۱ سال زندان محکوم

اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد
اکبر طبری به تحمل ۳۱ سال زندان محکوم شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از میزان

غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه ایران با بیان اینکه طبری با تائید دیوان عالی کشور محکوم به انفصال دائم از مسئولیت های دولتی و پرداخت بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی شده گفت، حکم نهایی و قطعی اکبر طبری در رابطه با رهبری و گردانندگی باند ارتشا در دیوان عالی رسیدگی و صادر شده است؛ البته وی با اتهامات متعدد دیگری مانند جعل اسناد رسمی و سوء استفاده از اسناد و اعمال نفوذ در مقامات و ۳ فقره اعمال نفوذ و یک فقره غرض ورزی نیز روبرو است.

پیش از این دادگاه بدوی طبری را به ۳۱ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی و حدود ۱۸ میلیارد تومان مصادره اموال محکوم کرده بود.

سخنگوی قوه قضائیه ایران در رابطه با تخریب املاک «کلاک» و پرونده اکبر طبری گفت، این املاک نیز بخشی از اقدامات مرتبط با طبری بود که بطور مستقل به آن رسیدگی شد.

رای این پرونده که طبری در فرآیند قضایی نسبت به آنها اعمال نفوذ کرده بود قبلا صادر شده بود و در دادگاه اخیر قطعی شد، بنابراین در دوره اخیر نسبت به رای صادره قبلی تقاضای اعاده دادرسی شده است.

طبری آبان گذشته با ارسال نامه ای به یکی از روزنامه های ایران خود را قربانی این پروند خوانده و اتهامات وارده را ساختگی خوانده بود.

پرونده تخلفات طبری ، فقط به اتهامات این فرد محدود نمی شود و حدود ۲۰ نفر از دانه درشتهای دولت ایران در آن مطرح هستند که برخی در جریان رسیدگی به پرونده طبری از ایران متواری و گفته می شود راهی کانادا شده اند.

مرگ مبهم قاضی منصوری، یکی دیگر از نزدیکان صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه ایران در رومانی طی مدت رسیدگی به این پرونده بر پیچیدگی آن افزود.

قاضی منصوری        قاضی منصوری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا