جدیدترین اخبارجهان

بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می‌کند

کاخ سفید هشدار داده است که بودجه ایالات متحده برای اوکراین ممکن است به زودی تمام شود

بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از کنگره می‌خواهد لایحه کمکی به اوکراین را تصویب کند و به جمهوری‌خواهان پیشنهاد مصالحه در مرزهای جنوبی را برای پیشبرد آن ارائه دهد.

بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند
بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند

قانونگذاران در حال جلوگیری از بسته ۱۱۰ میلیارد دلاری (۸۷.۳ میلیارد پوندی) هستند که شامل ۶۱ میلیارد دلار برای اوکراین و همچنین بودجه برای اسرائیل و کمک به غزه است.

جمهوری خواهان اصرار دارند که هرگونه کمک به اوکراین با اصلاحات گسترده مهاجرت و پناهندگی ایالات متحده مرتبط باشد.

بایدن روز چهارشنبه در یک پیام تلویزیونی به قانونگذاران گفت که برای تصویب لایحه کمکی مایل است مصالحه های مهمی در مرز انجام دهد.

او گفت این لایحه نمی تواند منتظر بماند، و افزود که جمهوری خواهان در کنگره حاضرند بزرگترین هدیه ای را که می تواند به پوتین امیدوار باشد، بدهند.

همچنین روز چهارشنبه، دولت بایدن ۱۷۵ میلیون دلار کمک امنیتی جدید به اوکراین از محل تأمین بودجه ای که قبلاً تأیید شده بود، اعلام کرد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این بسته شامل مهمات، از جمله موشک و گلوله‌های توپخانه و همچنین تجهیزات برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی ملی است.

نگرانی‌ها در مورد آینده بسته ۱۱۰ میلیارد دلاری روز سه‌شنبه بعد از اینکه یک جلسه توجیهی طبقه‌بندی شده برای قانون‌گذاران با هدف حمایت از بودجه‌های جدید به طرز شگفت‌انگیزی شکست خورد، افزایش یافت.

سناتورها بر سر امنیت مرزها بر سر یکدیگر فریاد زدند و حداقل ده ها جمهوری خواه از آن خارج شدند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، روز سه‌شنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز جلسه توجیهی مجازی با قانون‌گذاران را به دلیل موضوع لحظه آخری لغو کرد.

بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند
بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند

این بسته قبلاً شامل مقرراتی برای امنیت مرزها می شود، اما درخواست جمهوری خواهان برای تغییرات بیشتر در قوانین پناهندگی، مذاکرات با دموکرات ها را پیچیده کرده است. در حالی که اعضای این حزب اکثراً طرفدار کمک به اوکراین هستند، برخی به دنبال استفاده از این موضوع به عنوان راهی برای رسیدگی به نگرانی های داخلی در حال افزایش در مورد مرز جنوبی ایالات متحده هستند.

جمهوری‌خواهان سنا اکنون می‌گویند که رأی رویه‌ای از سوی آقای شومر برای ارائه این بسته به صحن، همراه با پیشنهادی مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان می‌توانند اصلاحیه‌ای برای لایحه ایجاد کنند که در صورت رای‌گیری شامل مهاجرت نیز می‌شود، رد خواهند کرد.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا به خبرنگاران گفت من طرفدار هستم و امیدوارم همه اعضای ما به این پیشنهاد رای منفی دهند. برای اینکه این نکته را، امیدوارم برای آخرین بار، بیان کنم که بر تغییرات معنادار در مرز پافشاری کنیم.

لایحه سنا برای پیشبرد نیاز به ۹ رای جمهوری خواهان دارد آستانه ای که به دست آوردن آن مشکوک است، حتی برخی از جمهوری خواهان که حامیان قوی اوکراین هستند می گویند بعید است از آن حمایت کنند.

سوزان کالینز، سناتور جمهوری خواه مین از حامیان دیرینه کمک به اوکراین به واشنگتن پست گفت که قطعاً تمایل دارد علیه آن رای دهد، مگر اینکه تغییراتی در سیاست مرزی اضافه شود.

حتی اگر در مجلس سنا تصویب شود، این بسته همچنان با نبردی دشوار در مجلس نمایندگان مواجه است.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گفت که به سنا گفته است که نمی‌تواند هیچ کمکی به اوکراین را بدون در نظر گرفتن تدابیر امنیتی مهم در مرز تصویب کند.

بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند
بایدن برای کمک مالی به اوکراین تلاش می کند

از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، کنگره بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین را تصویب کرد که بیشتر آن قبلاً توزیع شده است.

شالاندا یانگ، مدیر بودجه کاخ سفید، در نامه‌ای به جانسون که اوایل این هفته به طور علنی منتشر شد، گفت که ایالات متحده بدون اقدام کنگره نمی‌تواند تا پایان سال تسلیحات و تجهیزات بیشتری به اوکراین برساند.

مقامات اوکراینی بارها تاکید کرده اند که کمک های آمریکا را برای توانایی نیروهای این کشور برای مقاومت در برابر روس ها و بازپس گیری سرزمین های اشغالی حیاتی می دانند.

روز سه‌شنبه، آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، به حضار در مؤسسه صلح ایالات متحده گفت که ناکامی در تأمین کمک‌های بیشتر ایالات متحده به معنای احتمال بسیار زیاد است که جنگ از بین خواهد رفت و این امر به وقوع خواهد پیوست. ادامه آزادسازی مناطق تحت کنترل روسیه غیرممکن است.

در اوکراین، کاهش چشم‌انداز کمک‌های بیشتر منجر به تیره شدن روحیه در میان برخی از بخش‌های جمعیت شده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا