جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار می رسد

بیت کوین به کمتر از قیمت ۳۶ هزار دلار سقوط کرد، همان‌طور که مدل مالی صدساله سقوط بزرگ BTC را پیش‌بینی کرده بود

طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار می رسد

مدل پیش‌بینی قیمت صدساله ابداع‌شده توسط اسطوره تحلیل تکنیکال، ریچارد وایکوف نشان می‌دهد که فشار برای بالا بردن قیمت به سطح ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار نمی‌تواند بیت‌کوین را از ریسک دچار شدن به کاهش بزرگ قیمت در ادامه تحولات بازار محافظت کند.

طرفداران بازار گاوی بیت کوین (BTC) که دچار اطمینان کاذب هستند باید با عواملی فراتر از صرفاً ایلان ماسک وارد نبرد شوند چراکه طبق مدل پیش‌بینی کننده قیمت {که توسط ریچارد وایکوف پیشگام تحلیل تکنیکال در صدسال پیش ابداع‌شده است} روند قیمت برخلاف پیش‌بینی‌های صعودی بی‌اساس، پیش خواهد رفت.

این مدل که متد وایکوف نامیده می‌شود، شامل یک رویکرد پنج مرحله‌ای نسبت به تعیین روند قیمت است که عمدتاً شامل واکنش روان‌شناختی سرمایه‌گذاران به عرضه و تقاضای یک دارایی است.

به‌عنوان‌مثال، در شرایط تراکم، هنگامی‌که یک دارایی به دنبال حرکات قیمتی شدید نزولی، تمایل دارد که به کف قیمت برسد، پنج مرحله پیش رو به ترتیب عبارت‌اند از اوج فروش (SC)، تست ثانویه موفق (ST)، آخرین نقطه حمایت (LPS)، نشانه‌های قدرت (SOS) و «پله‌های ترقی» که بر تقاضای بیشتر دارایی دلالت دارد.

طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین به زیر 36 هزار دلار می رسد
طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین

از طرف دیگر، شرایط توزیع که ۱۸۰ درجه برعکس شرایط تراکم به نظر می‌رسد، از پنج مرحله تشکیل می‌شود که به دنبال یک‌روند قیمت قوی صعودی اتفاق می‌افتد.

طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین به زیر 36 هزار دلار می رسد
طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین 

عرضه مقدماتی (PSY) از یک تغییر جهت قوی تقاضا به سمت بالا همزمان با روند بالا رفتن قیمت همراه با افزایش حجم تقاضا خبر می‌دهد. با ین حال، روند رو به بالا درنهایت فروش می‌کند و به یک تعادل یکنواخت می‌رسد که اوج خرید (BC) نامیده می‌شود. این روند به دنبال فروش زیر قیمت در اثر فقدان تقاضا در نزدیکی توقف قیمت دارایی در مقابل عرضه فراوان ظاهر می‌شود. وایکوف این اصلاح بازار را واکنش خودکار (AR) نامید.

مراحل PSY، BC و AR در کنار یکدیگر مرحله A را تشکیل می‌دهند.

در همین حال، مرحله B شامل یک بازگشت کاذب به سمت BC است که تست ثانویه (SET) نامیده می‌شود و به دنبال آن افت قیمت دیگری اتفاق می‌افتد که علامت ضعف (SOW) دارایی را نشان می‌دهد. مرحله B علاوه بر این معمولاً شاهد تلاش‌های ضعیف بازگشت از SOW در جهت فشار به بالا (UT) است. در ادامه، انتقال به مرحله C شاهد یک نوسان شدید پایانی در توزیع خواهد بود که به‌عنوان روند فشار به بالا پس از توزیع (UTAD) شناخته می‌شود.

مرحله D شامل یک پسرفت نگران‌کننده تقاضا در مقابل عرضه است که به‌عنوان آخرین نقطه عرضه (LPSY) نیز شناخته می‌شود که به یک سقوط قیمت تمام و کمال در مرحله E منجر می‌شود.

 

بیت‌کوین در مرحله C

 

تمپتینگ بیف (Tempting Beef) که یک تحلیلگر مستقل بازار است، به دنبال کنندگان خود هشدار داد که بیت کوین در حال ورود به چرخه تراکم مدل کلاسیک وایکوف است. تمپتینگ بیف که یک هویت مستعار است بازگشت‌های اخیر در بازار بیت کوین را موردتوجه قرار داد و به شیوه‌ای قابل‌درک به ظرفیت بالقوه BTC/USD برای حفظ روند گاوی بالاتر از ۴۰،۰۰۰ دلار در شرایط تضعیف عرضه و افزایش تقاضا اشاره کرد.

«عرضه در حال فروکش کردن است. [بیت کوین] می‌تواند آماده مرحله C باشد.» اما تمپتینگ بیف با تفسیر مجدد مرحله A یک سناریو متعارض از طرح‌های ترسیم‌شده توزیع وایکوف ارائه کرد. این تحلیل‌گر بازگشت بیت کوین از پایین‌تر از ۳۰،۰۰۰ دلار را به‌عنوان نشانه‌ای از PSY دانست که به رویدادهای BC، AR، ST، SOW و سایر رویدادهای بعدی مطرح‌شده در طول مراحل توزیع منجر خواهد شد.

طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین به زیر 36 هزار دلار می رسد
طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین 

بیت کوین دوباره خود را به مرحله C رساند که این تحول در مورد فروکش کردن تقاضا در صورت وقوع رویدادهای توزیع وایکوف هشدار می‌دهد. قرار گرفتن بیت کوین در این مرحله به این معناست که نقطه کمترین ریسک این بیت کوین در جهت نزولی است و به سمت یک سقوط قیمت پیش می‌رود.

 

چولگی شاخص‌های تکنیکال به سمت پایین است

 

چولگی بیانگر میزان عدم تقارن توزیع احتمال داده‌ها حول میانگینشان است. مقدار چولگی می‌تواند منفی یا مثبت باشد. ممکن است تصور شود میزان تمایل منحنی توزیع احتمال یک سری داده، چولگی است ولی این معیار بیانگر عدم تقارن در دم‌های این منحنی است

تازه‌ترین اصلاح نقطه‌ای بازار بیت کوین پس از یک رالی افزایشی یک‌ساله ظاهر شد. بین مارس ۲۰۲۰ و اپریل ۲۰۲۱، نرخ تبدیل (مظنه) BTC/USD تا حد ۱،۵۸۲% افزایش یافت و رکورد تاریخی قیمت نزدیک به ۶۵،۰۰۰ دلار را به جا گذاشت.

با این حال این جفت ارزی بیش از ۵۰% از قیمت رالی افزایشی خود را از دست داد. قیمت‌ها سقوط کرد، دوباره بالا رفت و حالا در کانال‌های جانبی بدون هیچ اشاره جزئی به هرگونه تمایل کوتاه‌مدت خاص در مورد جهت قیمت به تثبیت رسیده است. بنابراین، حالا بیشتر شبیه یک مدل توزیع وایکوف به نظر می‌رسد، چراکه مراحل به‌جای حرکت پایین‌رونده، از یک حرکت بالارونده یک‌ساله پیروی می‌کنند.

در همین حال، بیت کوین به دنبال اصطلاح نزولی شدید قیمت خود پس از اواسط ماه مه، درون یک ساختار مثلثی متساوی‌الاضلاع به تثبیت قیمتی رسیده است که به‌طور ضمنی اشاره می‌کند که الگوی تغییر قیمت، درواقع یک ساختار مثلث متساوی‌الساقین خرسی (نزولی) است. عملاً ساختار مثلث متساوی‌الساقین خرسی قیمت‌ها را به‌اندازه حرکت قیمت کاهشی قبلی پایین می‌فرستد.

Bitcoin bearish pennant setup sees BTC crashing below $20,000. Source: BTCUSD on TradingView.com
طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین زیر ۳۶ هزار دلار 

در زمان نوشتن این مطلب، BTC/USD در حدود ۳۶،۰۰۰ دلار یا ۴۴.۵۹% پایین‌تر از اوج قیمت ۶۵ هزار دلاری خود معامله می‌شود.

طبق پیش بینی مدل مالی صدساله اسطوره تحلیل تکنیکال، بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار می رسد

بازار گاوی بیت کوین اسطوره تحلیل تکنیکال، ریچارد وایکوف      بازار گاوی بیت کوین        بازار گاوی بیت کوین  

اسطوره تحلیل تکنیکال، ریچارد وایکوف        اسطوره تحلیل تکنیکال، ریچارد وایکوف

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا