ایرانجدیدترین اخبار

معاون سازمان انرژی اتمی ایران : احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۰

احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۰

معاون سازمان انرژی اتمی ایران : احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۰

به گفته معاون سازمان انرژی اتمی ایران، به دلیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین‌المللی کشور، مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم‌های بانکی، ایران با مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز برای تامین برخی ملزومات واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر مواجه است و چنانچه راهکاری برای حل آنها پیدا نشود، تولید برق این واحد در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه بیم آن می‌رود که فعالیت آن متوقف شود. معاون سازمان انرژی اتمی ایران : احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۰

معاون سازمان انرژی اتمی ایران : احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۰
معاون سازمان انرژی اتمی ایران : احتمال توقف تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سال ۱۴۰۰

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از ایسنا

محمود جعفری که مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی نیز می باشد مشکلات اصلی ایران را در سال‌های اخیر، تغییرات نرخ ارز و مشکلات مربوط به تحریم‌های بانکی خواند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت، همین موضوع سبب شده تأمین هزینه‌های بهره‌برداری، نگهداری، خرید قطعات یدکی و سوخت سالانه واحد یکم از جمله، انتقال مبالغ ارزی به شرکت‌های طرف قرارداد در کشور روسیه با مشکلات مواجه شود.

محمود جعفری گفت، چنانچه راهکاری فوری برای حل مشکلات مالی پیدا نشود، به احتمال زیاد تولید برق واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و ممکن است فعالیت های این نیروگاه متوقف شود.

نیروگاه هسته‌ای بوشهر یکی از نیروگاه‌های ایران و اولین نیروگاه هسته‌ای ایران از نوع رآکتور آب فشرده مدل وی وی ای آر (VVER) با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات است. شرکت روسی اتم‌ستروی‌اکسپورت پیمانکار اصلی این نیروگاه است.

مراحل ساخت این نیروگاه در فضای سیاسی منحصربفردی انجام شده‌است. ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۵۴ با دستور مستقیم محمدرضا شاه پهلوی توسط شرکت‌های آلمانی آغاز شد و قرار بر این بود که تا پایان ۱۳۶۴ این نیروگاه به بهره‌برداری برسد.

پس از انقلاب ۵۷ ساخت آن به‌طور کامل متوقف شد. در سال ۱۳۷۴ قراردادی میان ایران و روسیه برای تکمیل آن به امضاء رسید و تکمیل نیروگاه تا شهریور ۱۳۹۰ طول کشید. در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، نیروگاه بوشهر تولید برق را آغاز کرد و تا کنون با توان ۷۰۰ مگاوات فعالیت می‌کند.

محمدرضا شاه پهلوی محمدرضا شاه پهلوی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا