جدیدترین اخبارکانادا

شهر تورنتو ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به دلیل ویروس کرونا زیان خواهد کرد

www.phdfurniture.ca
www.phdfurniture.ca

 

شهر تورنتو 1.5 میلیارد دلار در سال 2020 به دلیل ویروس کرونا زیان خواهد کرد
شهر تورنتو ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به دلیل ویروس کرونا زیان خواهد کرد

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از کانادا پرس؛ روز جمعه “جان توری” شهردار تورنتو اعلام کرد که امسال شهرداری تورنتو به دلیل COVID-19 با از دست دادن درآمد و همچنین افزایش هزینه ها در طول شیوع ویروس، بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه خواهد داد.

“توری” جمعه در یک کنفرانس خبری در سالن شهرداری، پیش بینی و گزارش های ناخوشایندی را که توسط کارمندان امور مالی شهرداری تورنتو انجام شده بود، بیان کرد.

گزارش ها تخمین می زنند در صورت وجود یک دوره تعطیلی سه ماهه، یک دوره بهبودی شش ماهه نیاز است و در این بازه شهرداری به اندازه ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ از دست میدهد.

“توری” این رقم را “بهترین سناریوی پرونده ” توصیف و خاطرنشان کرد: درصورتی که تعطیلی ها طی یک دوره ۹ ماهه ادامه داشته باشد، این رقم تا پایان سال تا ۲.۷ میلیارد دلار می رسد.

ویروس کرونا در شهر تورنتو ویرانی های زیادی برای بسیاری از مشاغل از نظر اقتصادی و برای بسیاری از ساکنان آن در زندگی روزمره ایجاد کرده و به دنبال دارد.

حتی با فرض اینکه ویروس کرونا به سرعت از بین رفته و در کوتاه ترین زمان ممکن شهر تورنتو مجددا به حرکت خود ادامه دهد، شهرداری به دنبال تأثیرات اقتصادی ناشی از آن ۱.۵ میلیارد دلار در پایان سال جاری متضرر خواهد شد.

این شهر قبلاً ضرر هفتگی را ۶۵ میلیون دلار اعلام نموده که تقریبا ۲۰ میلیون دلار آن بخاطر TTC است که از زمان شروع شیوع ویروس، حدود ۸۰ درصد استفاده از آن افت کرده و باعث رکود شده است.

شهردار گفت: ما TTC را به طور کامل نگه داشته ایم تا کارمندان مراقبت های بهداشتی و کارگران شاغل در بخش های ضروری بتوانند به سر کار و به خانه بروند.

تا به امروز، ما تعداد قطار و وسایل نقلیه عمومی را حتی با کاهش چشمگیر رانندگی در سطح شهر حفظ کرده ایم و دلیل انجام این کار جلوگیری از ازدحام بیش از حد مسافران در وسایل نقلیه عمومی است.

توری گفت : سایر درآمدهایی که کاهش یافته، هزینه های صدور مجوز و مالیات انتقال زمین است.

وی افزود: در همین زمان، ما به عنوان مسئولین شهرعلیه ویروس کرونا درگیرهستیم و ده ها میلیون دلار هزینه اضافی برای کنترل این بحران و فاجعه بی سابقه و همچنین جلوگیری از فاجعه ای بزرگتر متحمل شده ایم.

 

شهر تورنتو 1.5 میلیارد دلار در سال 2020 به دلیل ویروس کرونا زیان خواهد کرد
شهر تورنتو ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به دلیل ویروس کرونا زیان خواهد کرد

 

“توری” این ویروس همه گیر را دلیل “یکی از بزرگترین چالش های مالی” که تا کنون با آن روبرو بوده، خوانده است.

شهردار گفت: ما باید به این چالش بپردازیم. می توانم به شما بگویم که من و همکارانم در شورای شهر و کارکنان بلند پایه شهری آماده هستیم تا به روشی معقول، متعادل و مسئولانه این چالش را پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد که این شهر به کمک دولت نیاز دارد و افزود: در حال حاضر مذاکرات با همتایان استانی و فدرال در حال انجام است. “من قبلا در مورد این مسائل با دولت های دیگر کاملا واضح صحبت کرده ام.”

“این امر به مقادیر قابل توجهی کمک از سوی دولتها نیاز دارد، به ویژه با در نظر گرفتن محدودیت های قانون اساسی که بر روی شهرها قرار داده شده است.

“از جمله آن ها می توان به وسعت تورنتو اشاره کرد، که خود بزرگتر از بسیاری از استان های کانادا است.” طبق قوانینی که توسط استان تصویب شده، شهرداریها از کسری بودجه ممنوع هستند.

بودجه عملیاتی سال ۲۰۲۰ تورنتو، که در ماه فوریه توسط شورای شهر تصویب شد، کمی بیش از ۱۳ میلیارد دلار هزینه دارد.

وی گفت: “من بطور مرتب با دولت استانی از جمله “داگ فورد” نخست وزیر، “راد فیلیپس” وزیر دارایی،  “استیو کلارک” وزیر امور شهری انتاریو و همچنین از مقامات دولت فدرال با معاون نخست وزیر “کریستیا فریلند” و “بیل مورنو” وزیر دارایی در مورد این مسائل صحبت کرده ام.

“شهرداران بزرگترین شهرهای کانادا اطلاعات و گزارش های شهر را به اشتراک گذاشته اند و با مقامات دولتی ملاقات کرده اند که از جمله آنها آخرین جلسه امروز ما با معاون نخست وزیر کانادا بوده است.”

“توری” خاطرنشان کرد که قبل از شیوع ویروس، تورنتو، رهبر و شاخص اقتصاد کانادا بود.

وی گفت : ما باید مجددا آن را به اوج برسانیم. تورنتو سرمایه تجاری و مالی کانادا، یک مرکز رشد فنی در تمام امریکای شمالی و یکی از ده مرکز برتر مالی در سطح جهان است که رشد تولید ناخالص داخلی آن قبل از شیوع ویروس، به طور قابل توجهی از میانگین ملی پیشی می گرفت.

البته کل کشور در حال بازیابی جدی است.

“توری” گفت : مقامات اکنون اقدامات سختگیرانه ای در زمینه بهداشت عمومی انجام داده اند تا به شهر کمک کنند که در اسرع وقت به وضعیت عادی برگردد.

شهر تورنتو | ۱.۵ میلیارد دلار | سال ۲۰۲۰ | ویروس کرونا | زیان | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا