ایرانجدیدترین اخبارجهان

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

مقامات آمریکا خواستار آزادی گروگان های آمریکایی از ایران هستند

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با دو هزارمین روز بازداشت سیامک نمازی، زندانی ایرانی-آمریکایی خواستار آزادی تمام زندانیان آمریکایی محبوس در ایران که از آنها بعنوان گروگان استفاده میشود، شد. وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد
وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از وبسایت وزارت خارجه ؛ به نقل از رادیو فردا

سیامک نمازی، تاجر و شهروند ایرانی-آمریکایی سال ۱۳۹۵ در جریان سفر به ایران بازداشت و به تحمل ده سال حبس محکوم شد؛ او ۵ سال گذشته را بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین به سر می‌برد.

باقر نمازی، از مقامات سابق یونیسف که سال‌ها مقیم آمریکا بوده نیز پنج سال پیش برای پیگیری وضعیت فرزند زندانی خود به تهران رفت که او نیز بازداشت شد.

 آنتونی بلینکن با انتشار توئیتی نوشت :

ایران ۲۰۰۰ روز پیش سیامک نمازی را به جرم شهروند بودن در آمریکا دستگیر کرد و وقتی پدرش، باقر، برای آزاد کردن او به ایران رفت، او هم زندانی شد و اکنون ممنوع الخروج است. وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

مقام‌های آمریکایی بارها از ایران خواسته‌اند این دو شهروند آمریکایی را آزاد کنند و اجازه دهند که به ایالات متحده بازگردند.

گزارش‌ها حاکی از آنست که به‌رغم حکم دادگاه مبنی‌بر پایان یافتن محکومیت این شهروند ۸۴ ساله ایرانی-آمریکایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خروج او از ایران جلوگیری می‌کند.

همزمان رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، نیز با انتشار توئیتی با اشاره به گذشت دو هزار روز از زندانی بودن سیامک نمازی در ایران نوشت:

امروز نقطه‌عطفی هولناک برای سیامک نمازی و همه کسانی است که دلواپس او هستند. وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

رابرت مالی افزود تا زمانی ‌که سیامک و پدرش به عزیزان‌شان نپیوندند، «آرام نخواهیم گرفت».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین، «بازداشت‌های ناحق به‌ قصد امتیازگیریِ سیاسی» را اقدامی‌ «انزجارآمیز» خواند و خواستار پایان یافتن این قبیل رفتارها شد.

پیش از این، بابک نمازی، دیگر فرزند باقر نمازی و برادر سیامک، از دولت جو بایدن خواسته بود تا پیش از مذاکره و توافق احتمالی با مقام‌های ایران بر سر پرونده هسته‌ای ایران، پرونده آزادی پدر و برادرش را در اولویت قرار دهد.

بابک نمازی گفت، خانواده من انتظار دارد که جو بایدن و دولت او با ایران هیچ نوع سازش و یا معامله‌ای نکند که آزادی بی‌قیدوشرط پدرم و سیامک جزئی از آن نباشد.»

علاوه‌بر مقام‌های وزارت خارجه آمریکا، سناتور کریس کونز، هم بازداشت سیامک نمازی را «ناعادلانه» خواند و در توئیتی نوشت که تهران باید به نقض پیاپی «حقوق بشر و گروگان‌گیری» پایان دهد.

سناتور بن کاردن نیز روز جمعه با اشاره به شرایط سیامک و باقر نمازی از جامعه جهانی خواست که به «دیپلماسی گروگان‌گیری ایران یک‌بار و برای همیشه پایان دهند».

مراد طاهباز و عماد شرقی از دیگر شهروندان ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران هستند.

آنتونی بلینکن      آنتونی بلینکن    آنتونی بلینکن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا