ایرانجدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

استخراج رمزارزها در ایران تا پایان شهریور کلا ممنوع شد

۴.۵ درصد استخراج رمزارز ها در ایران است

استخراج رمزارزها در ایران تا پایان شهریور کلا ممنوع شد

درپی اعتراض نایب رئیس شورای شهر تهران به خاموشی‌ها و مسئول بودن دولت در تبعات جانی خاموشی ها برای بیماران، امروز حسن روحانی هرگونه استخراج رمزارزها (قانونی) را تا پایان شهریور ممنوع کرد. استخراج رمزارزها در ایران تا پایان شهریور کلا ممنوع شد

استخراج رمزارزها در ایران تا پایان شهریور کلا ممنوع شد
استخراج رمزارزها در ایران تا پایان شهریور کلا ممنوع شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بر همین اساس شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای به استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارزها نیز هشدار داد تا هرچه زودتر دستگاه‌های خود را خاموش کنند.

رئیس‌ جمهور، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هفتگی هیئت دولت با بیان این مطلب گفت از امروز تا پایان شهریورماه فعالیت استخراج رمزارزها حتی برای آنها که مجاز بوده اند باید تعطیل شود.

حسن روحانی در رابطه با خاموشی‌های اخیر ایران نیز گفت: هر کسی چند ماینر گذاشته و برای خودش بیت‌کوین و رمزارز استخراج می‌کند. بنابراین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات و اطلاعات از امروز موظف هستند که جلوی این اقدامات غیرقانونی را بگیرند.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی اما معتقدند ایران به خاطر انرژی هسته‌ای که به گفته مقامات ایرانی با هدف تولید برق بیشتر انجام می شود هزینه بسیار سنگینی داده و تحریم شده است.

اکنون نیز مسئولان ایران می‌گویند که برای دور زدن همین تحریم‌ها باید به سایر روش ها از جمله به استخراج رمزارز پناه ببرند و این خود «باعث کمبود برق شده است.

این درحالی است که طی روزهای اخیر گزارشات زیادی از تاثیرات خاموشی‌های گسترده بر روی بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها منتشر شده است.

فرزین فردیس، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با اشاره به مبادله ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان رمزارز در ایران تخمین زده ۱۲ میلیون نفر در ایران صاحب رمز ارز باشند.

بر اساس تحقیقات یک مؤسسه تحلیل بلاکچین به نام «الیپتیک»، حدود ۴.۵ درصد از استخراج رمزارز بیت‌کوین در جهان، در ایران صورت می‌گیرد.

استخراج بیت کوین    فرزین فردیس    استخراج بیت کوین    فرزین فردیس   استخراج بیت کوین  فرزین فردیس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا