ایرانجدیدترین اخبارجهان

رافائل گروسی : ایران به هیچ یک از ابهامات آژانس انرژی اتمی پاسخ نداده است

گروسی : ایران به ابهامات آژانس انرژی هسته ای پاسخ نداده است

رافائل گروسی : ایران به هیچ یک از ابهامات آژانس انرژی اتمی پاسخ نداده است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای به شورای حکام از عدم پاسخگویی ایران به ابهامات این سازمان خبر داد.

رافائل گروسی : ایران به هیچ یک از ابهامات آژانس انرژی اتمی پاسخ نداده است
رافائل گروسی : به هیچ یک از ابهامات آژانس انرژی اتمی پاسخ نداده است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

رافائل گروسی با بیان این مطلب گفت : ایران در رابطه با یافتن ذرات اورانیوم، ایزوتوپ و محل قرارگیری یک دیسک فلزی اورانیومی در محل های مورد بازرسی آژانس پاسخگو نیست.

گروسی با ابراز ناراحتی در رابطه با برخورد ایران با ابهامات آژانس انرژی اتمی خواستار پاسخگویی سریع در این رابطه شد. رافائل گروسی

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که پیشرفت نداشتن در شفافیت عملکرد و عدم پاسخگویی به ابهامات آژانس بین المللی انرژی هسته ای از سوی ایران بر اطمینان آژانس در صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تأثیر جدی می گذارد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که دارای یک هیئت مدیره ۳۵ نفره است، از امروز تا جمعه جلسه ای فصلی با موضوع برنامه هسته ای ایران در وین خواهد داشت.

رافائل گروسی همچنین در نشست خبری این هیئت مدیره نیز گفت: پاسخگو نبودن ایران به سوالات آژانس اعتماد طرفین را از بین می برد.

وی تصریح کرد: ایران از جلسه قبلی شورای حکام در اواخر اسفند ۱۳۹۹ سوالات آژانس را بی پاسخ گذاشته و صرفا نامه ای را توسط رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای تاریخ برگزاری مذاکره در این رابطه فرستاده که از سوی آژانس قبول نشده است. رافائل گروسی

گروسی بدون بیان جدول زمان بندی پیشنهادی_ایران، آنرا دیرهنگام خواند و اظهار داشت که این کشور راهی جز پاسخ دادن به سوالات قبلی و فعلی آژانس بین المللی انرژی هسته ای ندارد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و برپا بودن مقررات ضد اپیدمی، تعدادی از اعضای شورای حکام بطور مجازی در جلسه این هفته شرکت می کنند و مقررات بهداشتی ضد اپیدمی همچنان پابرجاست.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیش از شروع این جلسه نیز گزارشی را در رابطه با  آخرین وضعیت برنامه هسته ای ایران ارائه کرد.

به گفته منابع غربی دو مرکز از سه مرکزی که آژانس انرژی هسته ای در آنها ذرات رادیواکتیو را مشاهده کرده اند در اطراف تهران و یک مرکز دیگر آن در اصفهان است. یکی از این مکانها نیز تورقوزآباد تهران قرار دارد، جایی که پیش از این توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل لو رفته بود.

سال گذشته ایران_و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در رابطه با نحوه دسترسی بازرسان آژانس انرژی هسته ای برای مراکز نمونه گیری به توافق رسیدند. رافائل گروسی

 پس از اجرای این توافق نامه نیز آژانس از وجود ذرات آوارنیوم در سه سایت هسته ای مختلف در ایران خبر داد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا