ایرانجدیدترین اخبار

ایران ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر کریپتوکارنسی را که تا امروز بزرگترین مجموعه غیرقانونی بوده را توقیف کرد

ایران ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر کریپتوکارنسی را توقیف کرد که تا به امروز بزرگ‌ترین مجموعه توقیف‌شده غیرقانونی بوده است

ایران ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر کریپتوکارنسی را که تا امروز بزرگترین مجموعه غیرقانونی بوده را توقیف کرد

به گزارش تهرانتو نیوز؛

روز سه‌شنبه پلیس ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر که تا به امروز بزرگ‌ترین مجموعه غیرقانونی این ماشین‌های بلعنده انرژی در ایران بوده است را در یک مزرعه غیرقانونی کریپتوکارنسی توقیف کرد که ازجمله دلایل اثرگذار در تشدید موارد قطع برق در ایران شده بود. ایران ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر کریپتوکارنسی را که تا امروز بزرگترین مجموعه غیرقانونی بوده را توقیف کرد

ایران 7،000 کامپیوتر ماینر کریپتوکارنسی را که تا امروز بزرگترین مجموعه غیرقانونی بوده را توقیف کرد
ایران ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر کریپتوکارنسی  امروز بزرگترین مجموعه غیرقانونی  توقیف کرد

در اواخر ماه مه ایران به‌عنوان بخشی از اقدامات در راستای کاهش موارد قطعی برق استخراج کریپتوکارنسی‌هایی همچون بیت‌کوین را به مدت تقریباً چهار ماه ممنوع کرد که توسط مقامات ایرانی مقصر افزایش ناگهانی تقاضای برق در طول این تابستان گرم و خشک طاقت‌فرسا شناخته می‌شود.

بناتر گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رئیس پلیس تهران سردار حسین رحیمی گفت که ۷،۰۰۰ کامپیوتر ماینر در یک کارخانه متروکه در غرب پایتخت توقیف‌شده است.

بیت‌کوین و سایر کریپتوکارنسی ها از طریق فرآیندی که به‌عنوان استخراج شناخته می‌شود ایجاد می‌شوند که در این فرایند کامپیوترهای قدرتمند برای حل مسائل ریاضی پیچیده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این فرآیند به‌شدت مصرف‌کننده انرژی است و اغلب بر الکتریسیته تولیدشده از طریق سوخت‌های فسیلی متکی است که در ایران به‌وفور یافت می‌شود.

مطابق برآوردهای شرکت تحلیل بلاک‌چین الیپتیک (Elliptic) در حدود ۴.۵% از تمامی فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین در ایران انجام می‌شود و درآمدی بالغ‌بر صدها میلیون دلار از کریپتوکارنسی برای ایران به همراه دارد که می‌تواند برای کاهش اثرات تحریم‌های ایالات‌متحده مورداستفاده قرار گیرد.

اقتصاد ایران از سال ۲۰۱۸ که رئیس‌جمهور وقت آمریکا دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تهران با شش قدرت جهانی خارج شد و تحریم‌های قبلی جمهوری اسلامی را دوباره تمدید کرد، متحمل ضربه سنگینی شده است.

دولت جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و شش قدرت جهانی برای احیاء این توافق پیگیر گفتگو با تهران هستند.

ایران کریپتوکارنسی را در سال‌های اخیر پذیرفته است و در ازای فروش بیت‌کوین ماینرها به بانک مرکزی انرژی برق ارزان‌قیمت به آنها ارائه می‌کند. تهران اجازه می‌دهد که کریپتوکارنسی‌های استخراج‌شده در ایران برای پرداخت هزینه واردات کالاهای مجاز مورداستفاده قرار بگیرد.

دورنمای انرژی ارزان با یارانه دولتی بسیاری از ماینرها را از سایر نقاط به‌خصوص چین به ایران جذب کرده است.

مطابق برآورد الیپتیک تولید انرژی مورد مصرف ماینرها معادل قریب به ۱۰ میلیون بشکه نفت خام در سال یا برابر با ۴% از کل صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۲۰ است.

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا