جدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده از تصویب بیانیه شورای امنیت در رابطه با پایان درگیری ها در غزه مخالفت کرد

برای سومین بار طی یک هفته، ایالات متحده از تصویب بیانیه شورای امنیت در رابطه با غزه مخالفت کرد

ایالات متحده از تصویب بیانیه شورای امنیت در رابطه با پایان درگیری ها در غزه مخالفت کرد

ایالات متحده آمریکا طی هفته گذشته سه بار با صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با پایان درگیری های اسرائیل و نیروهای حماس مخالفت کرد. ایالاتمتحده از تصویب بیانیه شورای امنیت در رابطه با پایان درگیری ها در غزه مخالفت کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این درحالی است که کشورهای تونس، چین و نروژ با تنظیم بیانیه ای موسوم به “توقف خشونت، احترام بین المللی به انساندوستی و محافظت غیرنظامیان بخصوص کودکان از حملات نظامی درصدد پایان دادن به این درگیری ها بودند.

قرار بود روز دوشنبه این بیانیه توسط پانزده عضو شورای امنیت به تصویب رسیده و مراحل اجرایی را طی کند اما با مخالفت ایالات متحده آمریکا این اقدام ناکام ماند.

همچنین نشست روز جمعه شواری امنیت در رابطه با بحران جدید در نوار غزه بدنبال عدم موافقت ایالات متحده آمریکا –متحد اصلی اسرائیل– تشکیل نشد و به روز یکشنبه موکول شد.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز روز دوشنبه طی یک نشست مطبوعاتی ضمن حمایت از اقدامات جو بایدن در رابطه با درگیری های اسرائیل و فلسطین در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا تاکنون تمایلی به آتش‌بس در نوار غزه ندارد گفت که در حال انجام فعالیت دیپلماتیک پشت پرده است.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، جن ساکی با بیان اینکه آمریکا نیز خواهان پایان درگیری بین اسرائیل و حماس است گفت: ما خواستار اتمام خشونت و ممانعت از تشدید بحران در نوار غزه هستیم اما روش ما بی سر و صداست چون معتقدیم تنها با این روش می شود بهترین نتیجه را کسب کرد.

 

ایالات متحده از تصویب بیانیه شورای امنیت در رابطه با پایان درگیری ها در غزه مخالفت کرد
ایالات متحده از تصویب بیانیهشورای امنیت رابطه با پایان درگیری ها در غزه مخالفت کرد

 

اسرائیل و نیروهای حماس  مخالفت آمریکا با شورای‌ امنیت     اسرائیل و نیروهای حماس  مخالفت آمریکا با شورای‌ امنیت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا