جدیدترین اخبارجهان

جیسون رضائیان و کایلی مور-گیلبرت هشدار دادند : اگر می خواهید زندانی نشوید ایران نروید

هشدار به شهروندان خارجی : اگر می خواهید به گروگان گرفته نشوید، به ایران نروید 

جیسون رضائیان و کایلی مور-گیلبرت هشدار دادند : اگر می خواهید زندانی نشوید ایران نروید

جیسون رضاییان و کایلی مور-گیلبرت، شهروندان خارجی که پیش از این توسط حکومت ایران زندانی شده اند به شهروندان خارجی توصیه کردند برای اینکه در ایران حبس نشوند به این کشور سفر نکنند. جیسون رضائیان و کایلی مور-گیلبرت هشدار دادند : اگر می خواهید زندانی نشوید ایران نروید

جیسون رضائیان و کایلی مور-گیلبرت هشدار دادند : اگر می خواهید زندانی نشوید ایران نروید
جیسون رضائیان و کایلی مور-گیلبرت هشدار دادند اگر میخواهید زندانی نشوید ایران نروید

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

آنها در پی دستگیری بنجامین بریر، شهروند فرانسوی در ایران و صدور قرار مجرمیت به اتهام «جاسوسی و تبلیغ علیه نظام» برای او، با انتشار توئیتی شهروندان خارجی را از سفر به ایران بر حذر داشتند.

جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی و مدیر دفتر تهران روزنامه واشنگتن پست به اتهام جاسوسی در ایران به همراه همسرش (یگانه صالحی) دستگیر شد.

او با رای دادگاهی غیرعلنی بدلیل جاسوسی و تبلیغ علیه ایران محکوم به حبس و پس از ۱۸ ماه در ۲۶ دی ۱۳۹۴ به همراه سه شهروند آمریکایی با زندانیان ایرانی در آمریکا مبادله شد.

کایلی مور-گیلبرت، پژوهشگر و استاد یک دانشگاه استرالیایی-بریتانیایی در زمینه مطالعات اسلامی ۱۰ سال به اتهام جاسوسی در ایران زندانی شد و  آذر ۱۳۹۹ در جریان مبادله با ۳ زندانی ایرانی در تایلند که به اتهام بمب گذاری ناموفق علیه دیپلمات‌های اسرائیلی حبس شده بودند، آزاد شد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام دستگاه قضایی حکومت ایران در رابطه با صدور «قرار مجرمیت» برای بنجامین بریر، شهروند فرانسوی محبوس در ایران را «غیر قابل قبول » خواند.

سعید دهقان، یکی از وکلای مدافع بنجامین بریر، به نقل از دادستان پرونده گفته بود که موکلش به اتهام «جاسوسی و تبلیغ علیه نظام» محاکمه خواهد شد.

وی در این باره گفت: بریر ۳۵ ساله، حدود یک سال پیش برای عکاسی در دشت‌های نزدیک مرز ایران و ترکمنستان توسط یک پهپاد «هلی‌کم» معمولی بازداشت شده و الان در زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس است.

به گفته سعید دهقان، بنجامین بریر متهم به افسادفی‌الارض و شرب‌خمر نیز بوده که طی این مدت از این اتهام تبرئه شده است. 

زندان وکیل‌آباد    زندان وکیل‌آباد  زندان وکیل‌آباد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا