ایرانجدیدترین اخبارجهانکانادا

درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی دستگیر شده در ایران متهم به جاسوسی شد

درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی دستگیر شده در ایران متهم به جاسوسی شد

درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی دستگیر شده در ایران متهم به جاسوسی شد

بنجامین بریر، تبعه فرانسوی که چندی پیش در ایران دستگیر شده بود متهم به «جاسوسی و تبلیغ علیه نظام» شد. درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی  متهم به جاسوسی شد

درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی دستگیر شده در ایران متهم به جاسوسی شد
درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی متهم به جاسوسی شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از رادیو فردا

سعید دهقان، یکی از وکلای این زندانی با انتشار توییتی با اشاره به انجام «آخرین دفاع» از این متهم دلیل طرح اتهام «جاسوسی» علیه او را «عکس‌برداری از مناطق ممنوعه» عنوان کرد.

سعید دهقان همچنین اتهام دیگر او را در پرونده اش «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده است. درپی عکسبرداری در منطقه ممنوعه، یک تبعه فرانسوی دستگیر شده در ایران متهم به جاسوسی شد

بنجامین بریر در رسانه‌ها نوشته است که «چرا حجاب در جمهوری اسلامی «اجباری» است ولی در سایر کشورهای اسلامی «اختیاری»؟

دهقان پیش از این گفته بود که موکلش حدود ۹ ماه پیش بازداشت شده و تاکنون به این زندانی که در زندان وکیل‌ آباد مشهد به سر می‌برد، اجازه ملاقات با وکیل داده نشده است.

او تصریح کرد، این فرد به عنوان یک توریست یک «هِلی‌کَم» معمولی جهت عکاسی به همراه داشته است» و اتهامات طرح شده علیه او «متناقض و بی‌ اساس» هستند.

یک فرد نزدیک به خانواده بنجامین بریر گفته است که او با یک وانت از فرانسه به ایران سفر کرده است.

 به گفته او، بنجامین از زمان بازداشت در ماه اردیبهشت با خانواده‌اش در تماس بوده و دو بار با خانواده‌اش در فرانسه صحبت کرده است.

پیش از این وزارت خارجه فرانسه ، بازداشت یکی از شهروندان خود را در ایران تایید کرد و گفت کارمندان سفارت فرانسه با او در تماس بوده و او از خدمات کنسولی برخوردار است.

ایران طی سال‌های اخیر چند شهروند ایرانی دو تابعیتی را به اتهام جاسوسی و همکاری با کشورهای متخاصم بازداشت کرده است.

یکی از این افراد فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی- فرانسوی است که اردیبهشت امسال به اتهام‌های امنیتی به شش سال زندان محکوم شد.

رولان مارشال، نامزد خانم عادلخواه که استاد دانشگاه است و همراه با او بازداشت شده بود چند ماه پیش آزاد شد.

مارشال پس از آزادی جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی که به جرم نقض تحریم‌های آمریکا در فرانسه زندانی بود، آزاد شد.

گروه‌های مدافع حقوق بشر حکومت ایران را متهم کرده‌اند که از بازداشت شهروندان دوتابعیتی به عنوان ابزاری برای کسب امتیاز در معاملات اقتصادی و دیپلماتیک با کشورهای غربی استفاده می‌کند.

حکومت ایران بازداشت افراد دوتابعیتی با انگیزه سیاسی را تکذیب کرده و تاکید می‌کند که اکثر خارجی‌ها و دوتابعیتی‌های زندانی به اتهام جاسوسی محکوم شده‌اند.

کارشناسان معتقدند که آینده مذاکرات ایران با قدرت‌های اروپایی در خصوص احیای برجام و رفع تنش در مناسبات تهران با دولت جدید آمریکا در سرنوشت زندانیان خارجی و دوتابعیتی در ایران تاثیر زیادی خواهد داشت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا