ایرانجدیدترین اخبار

ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی تاکنون هزار ساعت بازجویی شده است

ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی تاکنون هزار ساعت بازجویی شده 

ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی تاکنون هزار ساعت بازجویی شده است

مریم کلارن ، دختر ناهید تقوی ،‌ شهروند دوتابعیتی ایرانی – آلمانی که از اواخر مهر ماه به زندان اوین منتقل شده گفت که او تاکنون «هزار ساعت» بازجویی شده است.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از صدای آمریکا

مریم کلارن، فرزند ناهید تقوی، در گفتگویی با صدای آمریکا گفت که ۱۴۷ روز از بازداشت مادرش توسط نیروهای سپاه پاسداران میگذرد و در طول این مدت به او اجازه دسترسی به وکیل مستقل و اختیاری داده نشده است.

 به گفته او ، بازپرس پرونده به اعضای خانواده گفته است که برای دسترسی به پرونده تنها می‌توانند از لیست وکلای تسخیری اصل ۴۸ ، وکیل انتخاب کنند.

فرزند این زندانی سیاسی گفت، چیزی که برای من خیلی غیر قابل فهم است، این است که چطور ممکن است فقط وکیل‌هایی که دولت جمهوری اسلامی قبول دارد می‌توانند به پرونده دسترسی داشته باشند.

کلارن ادامه داد که این زندانی دو تابعیتی که از زمان بازداشت به سلول انفرادی بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شده، بارها از مقامات مسئول درخواست کرده است که او را به بندهای عمومی زندان منتقل کنند ؛ درخواستی که تا به امروز با آن مخالفت شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که مقامات مسئول با خانواده «بازی‌های روانی» میکنند افزود ، پس از آن که خانم تقوی شرایط نگهداری در سلول‌های انفرادی را «غیر قابل تحمل» توصیف کرده، برخی از اعضای خانواده بارها برای انتقال وی به بندهای عمومی با بازپرس پرونده ملاقات داشته‌اند؛‌ ملاقات‌هایی که در آن گفته شد این جابه‌جایی «دست کارشناس [پرونده] است.

این در حالی است که به گفته خانم کلارن، کارشناس پرونده نیز به خانم تقوی گفته است این جابه‌جایی دست بازپرس پرونده است.

مریم کلارن در رابطه به وضعیت پرونده این زندانی دو تابعیتی گفت، در ابتدا اتهامات او امنیتی اعلام شده بود اما به دلیل دسترسی نداشتن به پرونده، اطلاع دقیقی از اتهامات وارد شده در دست نیست.

او ادامه داد، ما در تاریکی هستیم و من تا وقتی که وکیل – ‌وکیل مستقل – به پرونده دسترسی نداشته باشد و بگوید که اتهامات چه هستند و ما چگونه می‌توانیم از ناهید دفاع کنیم من اصلا تمام این پروسه که الان دارد پیش میرود را قبول ندارم.‌.. الان کم مانده برسیم به دادگاهی که اصلا هیچ معنی برای من ندارد و حکم را سپاه پاسداران حتما برای خودش تعیین کرده و قاضی آن را فقط خواهد گفت.

ناهید تقوی روز جمعه ۲۵ مهر ماه سال جاری پس از تفتیش منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی خود،‌ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در طول این مدت خانواده این زندانی سیاسی تنها دو بار اجازه ملاقات با او را داشته‌اند.

فرزند این زندانی دو تابعیتی ایرانی – آلمانی در رابطه با روند رسیدگی به پرونده مادرش از سوی دولت آلمان گفت، با دولت آلمان هر هفته در تماس هستم … و آنها به من می‌گویند تلاش‌شان را می‌کنند.

در حال حاضر به غیر از ناهید تقوی، چندین شهروند آمریکایی و غیرآمریکایی – از جمله سیامک و باقر نمازی، ارس امیری، کامران قادری، ‌مسعود مصاحب، و انوشه آشوری – در ایران زندانی هستند.

 

ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی تاکنون هزار ساعت بازجویی شده است
ناهید تقوی شهروند ایرانی-آلمانی تاکنون هزار ساعت بازجویی شده است

سیامک و باقر نمازی    شهروند دوتابعیتی    سیامک و باقر نمازی     شهروند دوتابعیتی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا