ایرانجدیدترین اخبارجهان

وزارت امور خارجه بریتانیا از احتمال آزادی نازنین زاغری در ماه آینده خبر داد

وزارت امور خارجه بریتانیا : احتمال آزادی نازنین زاغری در ماه آینده

وزارت امور خارجه بریتانیا از احتمال آزادی نازنین زاغری در ماه آینده خبر داد

به گفته ریچارد راتکلیف همسر نازنین_زاغری زندانی دوتابعیتی در ایران، وزارت امور خارجه بریتانیا او را نسبت به مطرح کردن مسائل مربوط به همسرش در فضاهای عمومی منع کرده است.

 

وزارت امور خارجه بریتانیا از احتمال آزادی نازنین زاغری در ماه آینده خبر داد
وزارت امور خارجه بریتانیا از احتمال آزادی نازنین در ماه آینده خبر داد

به گزارش تهرانتو نیوز؛

وی در این رابطه اظهار داشت : وزارت امور خارجه بریتانیا به من و خانواده مان هشدار داده‌ که اگر درباره پرونده نازنین در فضای عمومی صحبت کنیم احتمال دارد آزادی او که قرار است اوایل ماه آینده باشد، به تعویق بیافتد.

ریچارد راتکلیف با انتشار توییتی  در این رابطه نوشت :

ما همچنان معتقدیم که شفافیت بهترین روش برای جلوگیری از آزار است. ما همواره تصریح کرده‌ایم که نقش دولت (بریتانیا) این است که به مقامات ایران یادآوری کند نازنین از حمایت دولت بریتانیا برخوردار است نه اینکه در نقش پیام ‌رسان برای تاکتیک‌های مافیایی و سرکوب‌گرانه سپاه پاسداران عمل کند.

وی در بخش دیگری از توییتش با بیان اینکه هر اتفاقی برای نازنین یا خانواده او بیفتد یا اینکه نازنین در ۷ مارس آزاد نشود، برای ایران پیامد خواهد داشت آورده است : ما با دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلستان درباره برنامه پشتیبانی از او (نازنین زاغری) گفت‌وگو خواهیم کرد.

در صورتی که مقامات امنیتی و قضایی ایران دلایل دیگری برای ادامه زندانی کردن نازنین_زاغری نیاورند او باید روز ۷ مارس آزاد شود.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا پیش از این با بیان اینکه بر اساس حکم کنونی، نازنین زاغری باید روز ۷ مارس آزاد شود گفت: ما هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا نازنین زاغری و تمامی دو تابعیتی‌های دیگر نه تا ۷ هفته دیگر بلکه هرچه زودتر آزاد شوند.

 او همچنین تاکید کرد که ایران یک بار امید آزادی نازنین_زاغری را با به جریان انداختن یک پرونده دیگر علیه او نقش بر آب کرد.

در شهریور ماه امسال و شش ماه پیش از پایان حبس نازنین_زاغری، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی کیفرخواست جدیدی به او ابلاغ کرد.

کیفرخواست جدید به معنای اتهام جدید دادگاه انقلاب علیه این شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی است.

پرونده نازنین زاغری به بدهکاری چهل ساله ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران گره خورده است.

وزیر امور خارجه ایران به بحث مبادله این زندانی در ازای تسویه بدهی لندن به تهران اذعان کرده و گفته است که در زمان فیلیپ هاموند، وزیر خارجه وقت بریتانیا قرار بود او به ازای بازپرداخت این بدهی برای آزادی نازنین زاغری از زندان تلاش کند.

زندانی سیاسی     همسر نازنین زاغری  زندانی سیاسی    همسر نازنین زاغری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا