جدیدترین اخبارجهان

ایران ، موضوع گفتگو وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل شد

تحکیم اتحاد دفاعی آمریکا و اسرائیل و برتری نظامی اسرائیل در منطقه

ایران ، موضوع گفتگو وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل شد

همزمان با سفر فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) به اسرائیل، وزرای دفاع دو کشور تلفنی درباره ایران و برنامه هسته‌ای این کشور صحبت کردند.

 

ایران ، موضوع گفتگو وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل شد
ایران ، موضوع گفتگو وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل شد

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از اسرائیل تایمز ،

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل با انتشار توییتی در رابطه با گفتگو با لوید آستین، وزیر دفاع دولت جو بایدن که به تازگی روی کار آمده، در توییتی نوشته است: در این گفتگو بر اهمیت مقابله با رفتار خصمانه ایران و توقف بلند پروازی‌های هسته‌ای و همچنین اهمیت همکاری‌های نزدیک‌مان در جهت امنیت منطقه تاکید شد.

لوید آستین ، وزیر دفاع آمریکا نیز در این گفتگو بر محکم بودن اتحاد دفاعی” دو کشور آمریکا و اسرائیل ” و ” تعهد آمریکا به حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه ” تاکید شده است.

ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی ، فرمانده سنتکام نیز بعنوان یک مقام بلند پایه آمریکایی که بعد از ریاست جمهوری جو بایدن به تل آویو سفر کرده با بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل دیدار و گفتگو کرد.

ارتش اسرائیل نیز با انتشار بیانیه‌ای محور اصلی گفتگوهای فرمانده سنتکام و فرماندهان نظامی اسرائیل را “ایران و سایر چالش‌های منطقه‌ای” خواند و از دیدار ژنرال مکنزی با آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و بررسی ارزیابی‌های استراتژیک راهکارهای تحکیم همکاری منطقه‌ای در مقابله با تهدیدهای جدید ایران خبر داد.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با بیان اینکه روابط نظامی و استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل طی سالیان متمادی، بخش اصلی تقویت امنیت قومی اسرائیل و برتری آن در برابر دشمنانش بوده بیان کرد :

بدون شک این شراکت با ایالات متحده نقش اصلی را در تعامل با تهدیدهای مشترک و در مقدمه آن تهدید ایران ایفا می‌کند.

شایان ذکر است وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نیمه ماه جاری تصمیم گرفت اسرائیل را از چارچوب عملیات فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا خارج و در کنار برخی از کشورهای عربی به فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا «سنتکام» در خاورمیانه ملحق کند.

توقف برنامه های هسته‌ای  ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی  توقف برنامه های هسته‌ای ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی توقف برنامه های هسته‌ای

وزارت دفاع آمریکا    وزارت دفاع آمریکا  وزارت دفاع آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا