ایرانجدیدترین اخبار

در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد

در آستانه سال نو، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد

در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد

در حالی که مسئولین بهداشت و درمان ایران هیچ برنامه ای برای شرایط نگران کننده موج چهارم کرونا ندارند و فقط مردم را از هرگونه تجمع و سفر بر حذر می دارند، تفاوت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی قیمت مصوب مرغ یا همان مرغ دولتی با مرغ آزاد، باعث شده که در روزهای اخیر ، مردم برای تهیه مرغ مجبور به ایستادن در صف‌ های طولانی شوند. در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد

در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد
در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از رسانه ها

باز هم ناکارآمدی مقامات ایران باعث شده تا مردم ایران برای خرید اساسی ترین مایحتاج خود در شرایط خطرناک کرونا به صف های خرید پناه ببرند. 

میانگین قیمت مرغ در تهران به ۳۵ هزار تومان و در شهرستان‌ها به حدود ۲۵ هزار تومان رسیده که این نرخ بالا، مرغ را در شب‌های پایان سال دست نیافتنی‌تر از قبل کرده است.

برخی‌ها توزیع نامناسب را مقصر گرانی مرغ دانسته و معتقدند که همه مشکلات و اتفاقات در مرحله نهایی رسیدن مرغ به دست مصرف‌کننده افتاده است.

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی، در خصوص صف های طولانی خرید مرغ گفت، این وضعیت را باید از مسئولان توزیع مرغ در سطح شهر سوال کنید. ما از نحوه توزیع مرغ از درب مرغداری ها به بعد دیگر خبر نداریم.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرغدارها نیز از قیمت ابلاغ شده راضی نیستند افزود، این نارضایتی همیشه فریاد شده است اما گوش شنوایی نیست. قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران ما بیش از قیمت مصوب است. قیمت تمام شده مرغ زنده برای ما ۱۷ هزار تومان است. اما مرغدار را مجبور میکنند که کمتر از قیمت تمام شده مرغ را به دست توزیع کننده برسانند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به چالش‌های یکسال گذشته بازار نهاده‌های دامی که به نظر می‌رسد نقش موثری در گرانی‌های اخیر مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز داشته، پرداخت.

او معتقد است بخشی از نهاده‌های دامی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی از بازار آزاد سر در می‌آورد و این ارتباطی به سامانه بازارگاه ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید با ورود به مسئله، موضوع را بررسی کنند. در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد

در آستانه سال نو ، قیمت مرغ در ایران پرواز کرد
در آستانه سال نو ، قیمتمرغ در ایران پرواز کرد

ممنوعیت صادرات مرغ

 

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران ممنوعیت صادرات گوشت مرغ را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، صادرات گوشت مرغ از ۲۰ اسفند‌ماه ممنوع شده است.

اما اینکه ممنوع شدن صادرات تا چه اندازه می‌تواند بازار را آرام کند خود جای سوال دارد، چراکه به گفته برخی از کارشناسان سیاست‌های این‌چنینی که پس از گرانی صادر می‌شود زمان زیادی نیاز خواهد داشت تا تاثیر خود را بر بازار بگذارد بنابراین نباید انتظار اصلاح قیمت به واسطه این دستورالعمل را در روزهای آتی داشت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا