جدیدترین اخبارجهان

خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

مگان مارکل : در یک مقطع دیگر نمی خواستم زنده باشم و افکار خودکشی در سر داشتم

خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

روز دوشنبه خانواده سلطنتی انگلیس از یک مصاحبه تلویزیونی احساسی با پرنس هری و مگان مارکل در آشفتگی فرو رفت. در این مصاحبه این زوج اظهار داشتند بدلیل رفتارهای نژاد پرستانه و کمبود حمایت و پشتیبانی از سوی کاخ باکینگهام، دوشس ساسکس افکار خودکشی در سر داشت. خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

در یک مصاحبه دو ساعته بی پرده توسط اوپرا وینفری، این زوج تصویر عمیقاً ناخوشایند زندگی در کنار خاندان سلطنتی را نشان دادند. کاخ باکینگهام ، یک تشکل سرد و بی تفاوت که آنها برای نجات جان خود از آنجا گریختند. خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند
خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

مگان مارکل به اوپرا وینفری گفت که در یک مقطع « دیگر نمی خواستم زنده باشم» و افکار خودکشی غیر قابل کنترلی در سر داشتم.

او گفت که از منابع انسانی قصر به دنبال کمک بود، اما به او گفته بودند که قادر به انجام کاری نیستند.

مگان مارکل ، ۳۹ ساله ، اقرار کرد که در آغار رابطه اش با پرنس هری، ساده بود و برای ساختارهای زندگی سلطنتی آماده نبود.

ستاره سابق تلویزیونی که دو نژاده است اظهار داشت که وقتی پسرش، آرچی، را باردار بود « نگرانی ها درباره این بود که وقتی پسرش به دنیا بیاید پوستش چقدر تیره خواهد بود»

هری این حرف را تایید کرد و گفت:« من کمی شوکه شده بودم.»

پرنس هری گفت نام کسی که این حرف را زده ، افشا نخواهد کرد اما اوپرا وینفری گفت که هری به او گفته  پدربزرگ و مادربزرگش ، ملکه الیزابت دوم و همسرش پرنس فلیپ نبودند.

این زوج که به عنوان دوک و دوشس ساسکس شناخته شده هستند ، سال گذشته اعلام نمودند که وظایف سلطنتی خود را رها کردند. آنچه که گفتند با استناد بر دخالت های غیر قابل تحمل و رفتارهای نژادپرستانه  رسانه های بریتانیا بود.

اوایل امسال، آن جدایی، رسمی شد و این مصاحبه به عنوان اولین فرصت برای توضیح تصمیم شان بود.

مفاهیم این مصاحبه که یکشنبه شب در آمریکا پخش شد و دوشنبه شب در بریتانیا پخش شده، تازه جا افتاده است.

امیلی نش، ویرایشگر سلطنتی در مجله ی هِلو، اظهار داشت که این افشاگری ها، او و بسیاری ازبییندگان دیگر را  کاملا شوکه کرده است.

او گفت: « نمیدانم که کاخ سلطنتی چطور می تواند این اتهامات را نادیده بگیرد. این اتهامات شدیداً جدی هستند. اتهامات نژاد پرستانه را داریم. سپس این ادعا که مگان حمایت نمیشد؛ و حتی به دنبال کمک از تیم منابع انسانی (خدمه کاخ) رفت و به او گفته شد که نمی تواند از آنها کمک بگیرد.» خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند
خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

ریپابلیک، گروه ضد رژیم سلطنتی اظهار داشت که این مصاحبه، تصویر شفاف تری از این داد که خانواده سلطنتی به چه صورت است. و البته تصویر زیبایی نیست.

گراهام اسمیت، از کمپین این گروه گفت، « به خاطر بریتانیا و بخاطر سلطنتی های جوان تر، این تشکل فاسد باید از میان برود.»

هری که به عنوان یک پرنس سلطنتی به دنیا آمده، توضیح داد که تجربه همسرش به او کمک کرد تا متوجه شود چطور او و باقی خانواده در یک تشکل ستمگر گیر افتاده بودند.

هری گفت: « من به دام افتاده بودم، اما متوجه نبودم.»

او گفت:« مگان من را نجات داد.»

اعضای خانواده سلطنتی جوان تر از جمله هری، مگان، پرنس ویلیام برادر هری و همسر ویلیام، کاترین یکی از الویت های خود را فعالیت برای حمایت و اطلاع رسانی در مورد سلامت روانی می دانند. اما هری گفت که خانواده سلطنتی اصلاً توانایی ارائه این حمایت را به اعضای خود نداشتند.

هری گفت ، « در مورد این خانواده، آنها کاملا این ذهنیت را دارند که همین است که هست و قرار است باشد. تو نمی توانی تغییرش دهی. همه ما این را گذرانده ایم.»

این زوج، قبل از مصاحبه، با انتقاد شدید در بریتانیا مواجه شدند.

پرنس فیلیپ، پدربزرگ ۹۹ ساله هری بعد از بهبودی از یک عمل قلبی در یک بیمارستان در لندن است.

شبکه تلویزیونی سی بی اس به جای هری و مگان زمان پخش مصاحبه را برنامه ریزی کرد.

بعد از مصاحبه، در آمریکا موج دلسوزی برای این زوج سرازیر شد.

بریتانیا دل رحم نبود چون بعضی مگان و هری را به عنوان زوجی می بینند که خوشحالی خود را به وظیفه عمومی ترجیح میدهند.

سرینا ویلیامز، ستاره تنیس و دوستی که در مراسم عروسی هری و مگان شرکت کرده بود در توئیتر گفت که حرف های دوشس «درد و ستمی که تجربه کرده است را به تصویر می کشند».

ویلیامز اضافه کرد ، «عواقب سرکوب سیستماتیک و بزه دیدگی، مخرب، منزوی ساز و اکثرا مرگبار است».

مگان که قبلاً به نام مگان مارکل شناخته شده بود که در سریال درام حقوقی تلویزیونی «سوتس» بازی میکرد در ماه مه ۲۰۱۸ در قصر ویندزور با هری، نوه ملکه الیزابت دوم ازدواج کرد.

اما حتی آن هم چیزی نبود که به نظر می رسید: این زوج در این مصاحبه آشکار کردند که سه روز قبل از مراسم باشکوه شان در قصر، روبروی جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتبری ازدواج کردند.

مگان گفت، « ما با اسقف اعظم تماس گرفتیم و گفتیم “ببینید، این نمایش برای مردم است اما ما پیوندمان رو بین خودمان میخواهیم”».

آرچی سال بعد به دنیا اومد و در یک لحظه مثبت نادر در مصاحبه، این زوج آشکار کردند که فرزند دوم آنها که تابستان به دنیا می آید، دختر است.

هری و مگان که دست هم را گرفته بودند روبروی اوپرا وینفری نشستند؛ این زوج در مونتسیتو واقع در کالیفرنیا زندگی می کنند و با وینفری همسایه اند. خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند
خانواده سلطنتی انگلیس پس از مصاحبه پرنس هری و مگان مارکل شوکه شدند

هری گفت که او در ترس تکرار سرنوشت مادرش پرنسس دایانا زندگی کرده بود که مدام توسط مطبوعات پوشش داده می شد و در حالی که توسط یک پاپارازی تعقیب شده بود در سال ۱۹۹۷ در پاریس در یک تصادف اتومبیل جان خود را از دست داد.

هری گفت، « چیزی که من می دیدم، تکرار تاریخ بود، اما قطعاً خطرناک تر، چون نژادپرستی و فضای مجازی هم اضافه شده است.»

هری و مگان هر دو از حمایتی که از خانواده سلطنتی دریافت کرده بودند تعریف کردند.

مگان گفت:« ملکه همیشه با من مهربان بوده است».

اما هری آشکار کرد که اخیراً رابطه خوبی با ویلیام ندارد و رابطه با پدرش طوری بد شد که پرنس چارلز (پدرش) تلفن های او را جواب نمیداد.

هری در مورد رابطه خود با پدرش گفت، “کارهای زیادی وجود دارد.” “من واقعاً احساس ناامیدی می کنم. او چنین چیزی را تجربه و پشت سر گذاشته است. او می داند که چه دردی احساس می شود. و آرچی نوه او است. من همیشه او را دوست خواهم داشت ، اما آسیب های زیادی رخ داده است.”

در حالی که کلیپ های این مصاحبه در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده، و مطبوعات بریتانیا نکات اصلی را پوشش داد، اکثر مردم بریتانیا مصاحبه کامل را دوشنبه شب دیدند و خیلی ها میخواهند بدانند که واکنش کاخ سلطنتی به این داستان چیست. کاخ به این مصاحبه واکنشی نشان نداده است.

خانواده سلطنتی سابقه رسوایی هم دارد؛ اخیرا به دلیل دوستی پرنس اندرو با مجرم جنسی متهم، جفری اپستین که باعث شد اندرو، عموی هری، وظایف سلطنتی خود را ترک کند.

ارنست لی ۷۶ ساله وقتی در لندن با او مصاحبه شد، گفت ، “من برای ملکه بسیار ناراحت هستم.” “فکر می کنم که او در حال حاضر مشکلات زیادی دارد ، چه با یکی از پسرانش (اندرو) و رسوائی ها و حالا نوه اش که از بین می رود و از خانواده سلطنتی جدا می شود … ما به اندازه کافی در این جهان مشکلات داریم بدون اینکه مردم مشکلات بیشتری ایجاد کنند”.

کاخ باکینگهام   اوپرا وینفری  کاخ باکینگهام     اوپرا وینفری    کاخ باکینگهام        کاخ باکینگهام    کاخ باکینگهام    کاخ باکینگهام

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا