جدیدترین اخبارکانادا

کبک : بازگشایی مدارس در میان قوانین سخت فاصله گذاری اجتماعی

کبک : بازگشایی مدارس در میان قوانین سخت فاصله گذاری اجتماعی
کبک : بازگشایی مدارس در میان قوانین سخت فاصله گذاری اجتماعی

 

دانش آموزان مدارس این هفته هنگام بازگشت به کلاسهای درس (که از اواسط ماه مارس به دلیل COVID-19 بسته شده است) وارد محیطی خواهند شد که تغییرات زیادی کرده است.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛ 

در حالی که مسئولان مدرسه به تمیز کردن، ضد عفونی کردن و پیروی از دستورالعمل های بهداشت عمومی میپردازند، دانش آموزان موظف به رعایت فاصله گذاری و شستن دست ها به طور مکرر هستند.

این استان اولین استانی است که مدارس ابتدایی را در کشور بازگشایی می کند. یکی از مسئولان کبک غربی گفت که او اطمینان دارد که کودکان می توانند با دستوالعمل ها سازگار شوند.

“سامانتا هالپین” مدیر Eardley Elementary در گاتینو گفت : با توجه به تغییرات، ما از آنها به فقط به عنوان دانش آموزان و به حالت عادی استقبال می کنیم. شخصیتهای ما تغییری نکرده است و ما همچنان با لبخند از آنها استقبال خواهیم کرد و به انها اطمینان میدهیم که احساس امنیت و راحتی خواهند داشت.

بعضی از مدارس از جمله Halpin فیلم هایی را آماده کرده اند که والدین و بچه ها را برای واقعیت آماده کنند – معلمان عینک، ماسک و دستکش اهدا می کنند، پیکان هایی روی زمین برای یادآوری دانش آموزان از قانون “فاصله گذاری اجتماعی” دو متری قرار میدهند و تجهیزات زمین بازی را با نوار احتیاط بسته اند. مناطق عمومی مانند کتابخانه ها، سالن های بدنسازی و کافی نت ها بسته خواهند بود.

فقط مدارس ابتدایی خارج از منطقه بزرگ مونترال از روز دوشنبه دوباره بازگشایی می شوند. مونترال، سخت تحت فشار COVID-19 است و حداقل تا ۲۵ ماه “می” صبر میکنند. دبیرستان های سراسر استان بسته هستند.

هیئت مدیره مدارس شهری شرق در نظر دارد روز چهارشنبه مدارس را افتتاح کند و چند روز دیگر را صرف اتمام تدارکات مربوط به حمل و نقل و تجهیزات حفاظتی کند.

“مایکل موری” رئیس هیئت مدیره مدارس گفت که حدود ۸۰ درصد دانش آموزان درخواست اتوبوس کرده اند که به دلیل قوانین فاصله گذاری کودکان بیش از ۱۲ خانوار را نمی توان در هر اتوبوس قرار داد.
او همچنین افزود: رانندگان اتوبوس نیز مانند معلمان و کارمندان باید به تجهیزات ایمنی مجهز شوند. مسئولان همچنین ایستگاههای بهداشتی را در کلاسهای درس، نزدیک ورودی های سرویس های بهداشتی نصب کرده اند.

موری گفت که کمی بیش از یک سوم از ۳۰۰۰ دانش آموز انگلیسی زبان این منطقه برای بازگشت ثبت نام کرده اند. کبک بازگشت به مدرسه را اجباری نکرده است.

او گفت : ما از جواب برخی از والدین متوجه شدیم که آنها منتظرند تا ببینند که قبل از تصمیم گیری برای هفته دوم یا سوم اتفاقات چگونه پیش می روند.

 

کبک : بازگشایی مدارس در میان قوانین سخت فاصله گذاری اجتماعی
کبک : بازگشایی مدارس در میان قوانین سخت فاصله گذاری اجتماعی

 

در حالی که مقامات بهداشت عمومی حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس را ۱۵ نفر اعلام کردند، اکثر کلاس های کبک نمی توانند باتوجه به طرح فاصله گذاری، بیش از ۱۰ یا ۱۲ دانش آموزان در هر کلاس قرار دهند که این مسئله می تواند در سپتامبر مشکل ایجاد کند.

موری گفت: این راهی برای آمادگی مدارس برای ماه سپتامبر است. اما به طور عملی، اگر مدارس در ماه سپتامبر افتتاح شوند باید فضای مدرسه را سه برابر یا چهار برابر کنیم که ممکن است حتی عملی نباشد. این کار فعلا در مرحله آزمایش است.

مسئله دیگری که هیئت مدیره می خواهد با آن سروکار داشته باشد حذف برنامه های صبحانه و ناهار است که موری گفت بسیاری از دانش آموزان به تغذیه مناسب وابسته بودند.
او خاطرنشان کرد: یکی از توجیهات اصلی دولت برای بازگشایی این بود که بغیر از تدریس سایر خدمات که مدارس برای دانش آموزان خود فراهم می کنند، ارزیابی شود.

هیئت مدیره مدرسه کبک غربی که مدرسه Eardley نیز شامل آن می شود روز سه شنبه بعد از اینکه معلمان و کارمندان تحت آموزش تجهیزات ایمنی شخصی قرار گرفتند به طور کامل افتتاح می شود.

“آلن گای” رئیس هیئت مدیره  گفت : پیش بینی می شود _ تنها حدود ۱۴ درصد از ۳.۸۷۵ دانش آموزان مقطع ابتدایی که ثبت نام کرده اند – در هفته آینده به مدرسه بازگردند.
گای اطمینان داد که این یک محیط بسیار محدود اما ایمن خواهد بود.

 

کبک | بازگشایی | قوانین سخت | فاصله گذاری اجتماعی | مدارس | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا