جدیدترین اخبارجهانکانادا

اولین قربانی سقوط بالگرد کانادایی ناتو شناسایی شد / تلاش برای یافتن پنج نفر دیگر ادامه دارد

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛

“جاستین ترودو” نخست وزیر کانادا تأیید کرد که شش عضو نیروهای مسلح کانادا (سرنشینان یک هلیکوپتر نظامی) در حال انجام مانورعملیاتی ناتو در سواحل یونان، طی یک سانحه پس از سقوط ، مفقود شدند.

“جاستین ترودو” روز پنج شنبه در جلسه توجیهی روزانه خود در اتاوا گفت که گروه ویژه تجسس یک نفر از سرنشینان را  یافته و جستجو برای یافتن پنج مفقودی دیگر ادامه دارد.

وی گفت: همه آنها قهرمان هستند. “جای همه آنها خالی خواهد ماند و قابل پر کردن نیست.” من به نمایندگی از همه کانادایی ها، عمیق ترین حمایت، پشتیبانی و تسلیت خود را به خانواده ها، دوستانشان، همکاران شان و دیگر اعضای CAF تقدیم میکنم. “

ترودو گفت: هلیکوپتر نیروی دریایی سلطنتی کانادا از ناوگان دریایی مستقر در هلیفکس HMCS فردریکون به عنوان بخشی از “پشتیبانی عملیات” ناتو در حال پرواز بوده است.

CH-148 Cyclone روز چهارشنبه طی یک مانور در دریای یونان تماس خود را از دست داد.

او گفت : این روز بسیار سخت دیگری برای هلیفکس – نوااسکوشیا و خانواده های نیروهای مسلح ماست.

نخست وزیر گفت : روز پنج شنبه “استولنبرگ” دبیر کل ناتو نیز این سانحه را تسلیت گفت.

ناتو در بیانیه کوتاهی که روز پنجشنبه منتشر کرد، گفت : هواپیماهای کانادا، ایتالیا و ترکیه با پشتیبانی یونان و ایالات متحده، عملیات جستجوی این بالگرد را انجام می دهند.

براساس وب سایت نیروهای مسلح کانادا، “HMCS فردیکتون” در ماه ژانویه از هلیفاکس حرکت کرد تا به عنوان بخشی از “عملیات پشتیبانی” که هدف آن “تقویت دفاع جمعی ناتو” و نشان دادن همبستگی با کشورهای متفقین در اروپای مرکزی و شرقی است وارد اروپا شود.

ناتو گفت: “HMCS فردریکتون” اخیرا ” سودا _ یونان ” را برای عملیات “تجسس موقعیت دریایی” ترک کرده بود و در دریای مدیترانه شناور بوده است.

در این بیانیه آمده است: این کشتی یک واحد از ایستاده ۲ گروه دریانوردی ناتو (SNMG2) بوده و هفته گذشته چندین مانور عملیاتی با یگان های نیروی دریایی ترکیه، نیروی دریایی و نیروی هوایی یونان انجام داده بود. پیش از آن، این کشتی در ماه مارس از ایتالیا بازدید کرد و قرار بود به عنوان یکی از هشت کشتی جنگی SNMG2 به یونان و دریای سیاه سفر کند.

در اوایل روز پنجشنبه، اولین قربانی سقوط هلیکوپتر توسط والدینش تحت عنوان  Sub-Lt. Abbigail Cowbrough شناسایی شد.

Shane Cowbrough در فیسبوک طی پستی تأیید کرد که دخترش Abbigail جزء قربانیان این سانحه بوده است.

 

https://www.facebook.com/shane.cowbrough/posts/10157133001666905

 

او نوشت : من شکسته ام و احساس افتادگی میکنم. هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد، همیشه به تو افتخار می کنم، من همیشه عاشقت میمانم و هر لحظه دلم برایت تنگ می شود، تو چراغ روشن زندگی من بودی که خیلی زود گرفته شد.

Tanya Cowbrough مادر Abbigail  نیز اخبار و حرف های ناراحت کننده ای را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک گذاشت.

 

https://www.facebook.com/ST.Cobra/posts/10214378681135458

 

او نوشت : دختر زیبای من در یک سانحه نظامی بود و درگذشت. او دیگر صدایش را در گوش همه کسانی که دوستش دارند زمزمه نخواهد کرد. تار و پود قلبم لرزید و قلبم ایستاده است. هیچ چیز نمی تواند جایگزین او شود.

کلیسای The Regal Heights Baptist Church در Dartmouth – نوااسکوشیا، نیز با انتشار پستی در فیسبوک در رابطه با مرگ Abbigail Cowbrough نوشت: خانواده کلیسای ما زنی شگفت انگیز را از دست داده اند. ما برای خانواده و تمام عزیزانی که او را در این حادثه از دست داده اند دعا می کنیم.

 

در اوایل روز پنجشنبه، اولین قربانی سقوط هلیکوپتر توسط والدینش تحت عنوان  Sub-Lt. Abbigail Cowbrough شناسایی شد.
در اوایل روز پنجشنبه، اولین قربانی سقوط هلیکوپتر توسط والدینش تحت عنوان  Sub-Lt. Abbigail Cowbrough شناسایی شد.

اولین قربانی | سقوط بالگرد کانادایی ناتو | شناسایی | تلاش برای یافتن | پنج نفر دیگر | ادامه | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا