ایرانجدیدترین اخبار

نامه خامنه ای به پوتین تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد

نامه خامنه ای به پوتین تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد

نامه خامنه ای به پوتین تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد

نامه سید علی خامنه ای رهبر ایران به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نخستین روز سفر دیدار محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ایران به روسیه تحویل ویچسلاو والودین رئیس دومای این کشور شد.

 

نامه خامنه ای به پوتین تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد
نامه به پوتین تحویل رئیس مجلس دومای روسیه شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ایران امروز عازم روسیه شد و طبق برنامه از پیش اعلام شده، نامه آقای خامنه_ای را تحویل نماینده پوتین داد.

دلیل این امر پذیرفته نشده ضوابط بهداشتی دوران کرونای کاخ ریاست جمهوری پوتین از سوی قالیباف عنوان شده است.

 

فصل جدید روابط ایران و روسیه

 

سفر رئیس مجلس ایران به روسیه و ارسال پیام رهبر ایران توسط او به رئیس جمهور روسیه در محافل سیاسی و رسانه ایران بازتاب گوناگون داشته است.

رئیس دومای روسیه نیز بعنوان نماینده ویژه پوتین برای دریافت نامه ارسالی در این سفر با انتشار توییتی بدون اینکه از محتوای نامه آقای خامنه ای سخنی بیان کند نوشت که این نامه نوید دهنده فصل جدیدی از روابط راهبردی ایران و روسیه و نقشه راه نگاه به شرق در دیپلماسی ایران است.

مهدی محمدی، مشاور قالیباف نیز با انتشار توییتی نوشت که تصمیم در رابطه با زمان ارسال و فرد حامل آن (قالیباف) از بالاترین سطوح اتخاذ شده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران : قراری برای ملاقات رئیس مجلس ایران با پوتین نبود

 

سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به حواشی سفر قالیباف به روسیه، از همکاری دو جانبه حداکثری وزارت امور خارجه با مجلس ایران در انجام این سفر خبر داد و اذعان داشت که از اول هم قرار نبوده قالیباف با پوتین دیدار داشته باشد.

محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران نیز در یک مصاحبه تلویزیونی در ایران گفت سفر قالیباف به روسیه با هماهنگی وزارت امور خارجه بوده است ؛ ظریف از همکاری سفیر ایران در روسیه برای انجام این سفر خبر داد.

 

گمانه زنی ها در فضای رسانه ای

 

با این وجود رسانه های فارسی زبان داخل و خارج ایران در رابطه با این سفر پرحاشیه و سوال برانگیز در حال گمانه زنی هستند و انتقاداتی نیز به آن وارد می کنند از جمله اینکه چرا نامه خامنه ای باید توسط یک فرد در بیرون از وزارت امور خارجه ایران تحویل یک مقام بلند پایه خارجی شود.

نامه سید علی خامنه ای    ویچسلاو والودین  نامه سید علی خامنه ای    ویچسلاو والودین      ویچسلاو والودین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا