جدیدترین اخبارکانادا

خیرمقدم باغ وحش تورنتو به یک زرافه در معرض خطر

خیرمقدم باغ وحش تورنتو به یک زرافه در معرض خطر
خیرمقدم باغ وحش تورنتو به یک زرافه در معرض خطر

 

باغ وحش تورنتو اگرچه این روزها بدلیل شیوع کووید۱۹ تعطیل است ولی چندین راس از حیوانات ساکن در آن این روزها در رسانه های اجتماعی معروف شده اند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛ اوایل روز سه شنبه باغ وحش تورنتو از تولد یک زرافه ماسایی استقبال کرد. گونه ای از زرافه که سال ۲۰۱۸ از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) بعنوان گونه در معرض خطر معرفی شده است.

نام این زرافه نورسیده بر اساس فراخوان باغ وحش «Baby Long Legs» انتخاب شده است.

Baby Long Legs فرزند یک زرافه ۶ ساله ماده بنام Mstari و یک زرافه نر ۷ ساله بنام Kiko می باشد که سال ۲۰۱۵ از کارولینای جنوبی به باغ وحش تورنتو آمده است.

« دولف دیجانگ » در این رابطه گفت: این تولد در تکثیر زرافه های ماسایی و بخصوص برای Mstari، ارزشمندترین زرافه آمریکای شمالی خیلی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت زرافه های ماسایی در ۳۰ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و درحال حاضر کلا ۳۵.۰۰۰ راس از این گونه زرافه در طبیعت وجود دارد بیان کرد: زرافه های ماسایی بدلیل شکارهای غیرقانونی تحت فشار زیادی است.

دیجانگ ادامه داد: آموزش عموم در مورد مسائل این حیوانات در طبیعت بسیار مهم است و ما باید تمام تلاش مان را برای جلوگیری از تهدیدهای پیش روی آنها و کاهش جمعیت شان بکار ببندیم.

 

 

تولد Baby Long Legs در باغ وحش تورنتو  اولین تکثیر این گونه از زرافه در قفس است که پس از مدتهای طولانی در جهان رخداده است.

 

باغ وحش تورنتو از سال ۲۰۱۷ برای تکثیر این نوع از زرافه اقدام کرد و در ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ بارداری Mstari را تایید و ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ این خبر اعلام شد.

Baby Long Legs  در کنار یک درخت بزرگ (که از سال ۱۹۸۰ تاکنون در بخش زرافه های باغ وحش تورنتو قرار دارد) به دنیا آمده است.

از آن زمان تاکنون ۱۹ نوزاد پستاندار گردن دراز از جمله Mstari  و مادرش Twiga در اینجا بدنیا آمده اند.

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا