ایرانجدیدترین اخبارجهان

وزارت دفاع آمریکا : ۱۳ قایق سپاه پس از ۳۰ بار شلیک هشدار کشتی‌های آمریکایی عقب نشینی کردند

پنتاگون : کشتی های آمریکا اقدامات خطرآفرین ایران را در آبهای بین المللی تنگه هرمز با شلیک ۳۰ گلوله سرکوب کردند

وزارت دفاع آمریکا : ۱۳ قایق سپاه پس از ۳۰ بار شلیک هشدار کشتی‌های آمریکایی عقب نشینی کردند

به گفته پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، یک شناور آمریکایی در واکنش به نزدیک شدن ۱۳ قایق تندروی ایرانی در آبهای بین المللی تنگه هرمز به تعدادی از ناو و کشتی های آمریکایی، ۳۰ گلوله شلیک کرد که موجب عقب نشینی نیروهای ایرانی شد.

وزارت دفاع آمریکا : ۱۳ قایق سپاه پس از ۳۰ بار شلیک هشدار کشتی‌های آمریکایی عقب نشینی کردند
وزارت دفاع آمریکا : ۱۳ قایق سپاه ۳۰ شلیک هشدار کشتی‌های آمریکایی عقب نشینی

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این رابطه گفت: روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت، حدود ۱۳ قایق تندروی سپاه پاسداران ایران بدون توجه به قوانین آب‌های بین‌المللی به شناورها آمریکایی نزدیک شدند ولی با اقدام به موقع نیروهای آمریکایی عقب نشینی کردند.

وی بدون اینکه مقصد و ماموریت این کشتی های آمریکایی را مشخص کند گفت در زمان نزدیک شدن قایق های تندروی ایران به نیروهای آمریکایی، شش ناو آمریکایی از جمله یک ناو مجهز به موشک های هدایت شونده مانتری مطابق قوانین بین المللی در حال اسکورت یک زیردریایی آمریکایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده یو‌اس‌اس جورجیا در تنگه هرمز بودند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه نیروهای آمریکایی قبل از شلیک گلوله برای هشدار به قایق‌های ایران، اقدام به زدن بوق مخصوص و ارتباط رادیویی دریایی کشتی به کشتی گرفته است اظهار داشت: این قایق ها با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن به کشتی های آمریکایی بودند و زمانی که به حدفاصل حدود ۱۵۰ یاردی (۱۳۷ متری) آن رسیدند نیروهای آمریکایی مجموعا با ۳۰ تیراندازی هشداری از نوع تیربار کالیبر ۵۰ آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

گفتی است قایق های ایران طی هفته های گذشته بارها و بارها در زمان تردد کشتی های آمریکایی در خلیج فارس موجب بروز اختلال شده اند.

شلیک به قایق های سپاه   جان کربی سخنگوی پنتاگون  شلیک به قایق های سپاه   جان کربی سخنگوی پنتاگون    شلیک به قایق های سپاه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا