جدیدترین اخبارجهان

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می‌کند

تحریم‌های غرب برای مهار ماشین جنگی مسکو سال‌های آینده ادامه خواهد داشت

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند

یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن قصد دارد درآمدهای نفت و گاز روسیه را تا پایان این دهه به نصف کاهش دهد و استدلال کرد که تحریم‌های غرب علیه مسکو باید برای سال‌های آینده حفظ شود.

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند
آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند

جفری پیات، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی، به فایننشال تایمز گفت که محدود کردن توانایی ولادیمیر پوتین برای تامین مالی حمله به اوکراین باید تضمین کند که روسیه دیگر هرگز نمی تواند به همسایگان خود حمله کند.

این چیزی است که تا زمانی که پوتین در این جنگ پافشاری کند، ما باید سال‌های آینده به آن پایبند باشیم.

روسیه از زمان تهاجم تمام عیار خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به صادرات حجم زیادی نفت ادامه داده است. با این حال، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که در صورت تحریم های غرب، صادرات نفت و گاز این کشور تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش می یابد. 

ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا به این واقعیت کمک کنیم.

هدف از این تحریم‌ها تغییر رفتار روسیه و اطمینان از اینکه پوتین در موقعیتی قرار نمی‌گیرد، هر زمان که نوعی صلح حاصل شود، است.  از سه یا چهار سال برای تجهیز مجدد و آماده سازی خود و آماده سازی ارتش خود برای مرحله سوم حمله به اوکراین استفاده کند.

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند
آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند

ایالات متحده در سال گذشته با وضع سقف قیمتی برای صادرات نفت روسیه که برای حفظ جریان نفت خام اما کاهش درآمدهای کرملین طراحی شده بود، رهبری سایر کشورهای G7 را برعهده داشت. بر اساس این قوانین، کشورهای غیر G7 می توانند به خرید نفت خام روسیه ادامه دهند، اما اگر بخواهند از کشتی های غربی یا شرکت های بیمه برای تسهیل تجارت استفاده کنند، باید کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه بپردازند. واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سایر کشورهای G7 عمدتاً ممنوع است.

در حالی که این اقدامات در ابتدا منجر به کاهش شدید قیمت نفت خام روسیه شد، کرملین از آن زمان شبکه جدیدی از تاجران و کشتی‌ها را برای دور زدن محدودیت‌ها ایجاد کرده است و به خریداران این امکان را می‌دهد که عمدتاً در هند و چین با قیمت‌هایی بالاتر از قیمت نفت روسیه بفروشد. 

بخش اعظم این نفت از طریق «ناوگان سایه‌ای» کشتی‌هایی که مالکیت غیرشفاف آن‌ها را با تحریم‌ها محدود می‌کند، اداره می‌شود. با این حال، برخی از آنها هنوز توسط کشتی های غربی که با بیمه غربی کار می کنند جابجا می شوند.

پیات گفت که ایالات متحده به دنبال راه هایی برای کاهش اثربخشی ناوگان سایه است. پیات در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن از اقداماتی برای وادار کردن شرکت‌های بیمه غربی به درخواست اطلاعات بیشتر از کشتی‌های حامل نفت روسیه و انجام بررسی دقیق‌تر روی کشتی‌های حامل نفت روسیه حمایت می‌کند، گفت مواظب این فضا باشید.

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند
آمریکا تحریم های جدیدی را علیه درآمدهای نفتی روسیه اعمال می کند

علیرغم انعطاف‌پذیری صادرات نفت روسیه در سال گذشته، واشنگتن استدلال می‌کند که محدودیت‌ها هزینه‌های قابل‌توجهی را بر کرملین تحمیل کرده است و با افزایش تلاش‌های اجرایی و تشدید محدودیت‌ها، می‌تواند به درآمدهای روسیه آسیب برساند.

او گفت همکاران من در وزارت خزانه داری که در این زمینه رهبری می کنند، به شدت به این سوال نگاه می کنند که چگونه می توانیم از اثربخشی مداوم این سیاست اطمینان حاصل کنیم.

واشنگتن در ماه اکتبر تحریم های هدفمندی را علیه دو شرکت به دلیل نقض سقف قیمت در اولین اقدام اجرایی مرتبط با قوانین اعمال کرد و تحلیلگران و معامله گران را به پیش بینی تدابیر جدید علیه شرکت ها و اپراتورها سوق داد.

در ماه نوامبر، ایالات متحده همچنین در اولین اقدام مستقیم خود علیه توانایی مسکو برای صادرات گاز، تحریم‌هایی را علیه توسعه گاز طبیعی مایع روسیه موسوم به قطب شمال ال‌ان‌جی ۲ اعلام کرد.

پیات گفت خنثی کردن درآمدهای آینده روسیه به اندازه آسیب رساندن به منابع مالی فعلی آن مهم است. این پیامدهای ژئوپلیتیکی عظیمی از نظر نحوه رفتار کرملین در سطح بین‌المللی و توانایی روسیه برای استفاده از انرژی خود به عنوان یک دارایی استراتژیک و همچنین توانایی کرملین برای ادامه درگیر شدن در جنگ علیه همسایگان خود دارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا