جدیدترین اخبارجهان

بلینکن حماس را مسئول از سرگیری درگیری‌ها می‌داند

اسرائیل نیز علناً حماس را مسئول پایان آتش بس موقت دانسته اما حماس گفته که حملات هوایی اسرائیل مقصر بوده است

بلینکن حماس را مسئول از سرگیری درگیری ها می داند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، حماس را مسئول نقص آتش بس در روز جمعه دانست و گفت که او هم اکنون نشانه هایی را می بیند که اسرائیل با از سرگیری عملیات نظامی خود، گام های جدیدی برای محافظت از غیرنظامیان برداشته است.

بلینکن حماس را مسئول از سرگیری درگیری ها می داند
بلینکن حماس را مسئول از سرگیری درگیری ها می داند

آقای بلینکن درست قبل از خروج از دبی در پایان یک سفر دو روزه به خاورمیانه، گفت درک اینکه چرا این توقف به پایان رسید، مهم است به خاطر حماس به پایان رسید. حماس از تعهدات خود سرپیچی کرد.

آقای بلینکن خاطرنشان کرد که ساعاتی قبل از وقفه هفت روزه بامداد، حماس یک حمله تروریستی وحشیانه را در اورشلیم مرتکب شد و سه نفر را در روز پنجشنبه کشتند. مقامات اسرائیلی گفتند که دو مرد مسلح فلسطینی در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در حومه بیت المقدس تیراندازی کردند که در آن شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آقای بلینکن افزود که حماس روز جمعه نیز موشک هایی به اسرائیل شلیک کرد و نتوانست گروگان هایی را که متعهد شده بود آزاد کند.

وی گفت که اسرائیل اقداماتی را با هدف حفظ جان غیرنظامیان انجام داده است، از جمله انتشار اطلاعات عمومی در مورد مکان هایی که تا حد زیادی از حملات نظامی در امان خواهند بود.

بلینکن حماس را مسئول از سرگیری درگیری ها می داند
بلینکن حماس را مسئول از سرگیری درگیری ها می داند

آقای بلینکن در جریان بازدید روز پنجشنبه از اسرائیل با رهبران اسرائیلی ملاقات کرد و از آنها خواست که تلفات غیرنظامیان را محدود کنند، از زیرساخت های حیاتی مانند بیمارستان ها و نیروگاه ها محافظت کنند و از جریان کمک های بشردوستانه به غزه در مرحله بعدی جنگ اطمینان حاصل کنند.

آقای بلینکن مدت کوتاهی پس از شرکت در اجلاس آب و هوای COP28 در دبی با خبرنگاران صحبت کرد. وی در حاشیه این نشست با همتایان خود از چندین کشور عربی از جمله مصر، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و اردن و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. او گفت که این گفتگوها شامل چگونه در مسیری به سوی صلح عادلانه و پایدار قرار می‌گیریم و حرکت به سمت راه‌حل دو کشوری برای اسرائیل و فلسطینی‌ها است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا