جدیدترین اخبارجهان

ویتنام از شناسایی هیبریدی از واریانت‌های کووید-۱۹ خبر داد که برای اولین بار در هند و بریتانیا کشف شده بود

ویتنام از شناسایی هیبریدی از واریانت‌های کووید-۱۹ خبر داد که برای اولین بار در هند و بریتانیا کشف شده بود

شناسایی هیبریدی از واریانت‌های کووید-۱۹ در ویتنام که اولین بار در هند و بریتانیا کشف شده بود

وزیر بهداشت ویتنام روز شنبه گفت، مقامات ویتنام یک واریانت جدید ویروس کرونا کشف کرده‌اند که ترکیبی از واریانت‌هایی است که ابتدا در هند و بریتانیا کشف شده و به‌ سرعت از طریق هوا گسترش ‌یافته بود. شناسایی هیبریدی از واریانت‌های کووید-۱۹ در ویتنام که اولین بار در هند و بریتانیا کشف شده بود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

ویتنام پس از مهار و کنترل موفق ویروس در بیشتر طول سال گذشته از اواخر اپریل با افزایش ابتلا به بیماری دست‌به‌گریبان بوده است که موارد ثبت‌شده در طول این دوره بیش از نیمی از کل ۶،۸۵۶ مورد ابتلا ثبت‌شده در کشور را تشکیل می‌دهد.

وزیر بهداشت ویتنام، نگوین تان لونگ ضمن توصیف این واریانت به‌عنوان ترکیبی از هر دو واریانت شناخته‌شده گفت «ویتنام یک واریانت کووید-۱۹ جدید کشف کرده است که ترکیبی از مشخصه‌های هر دو واریانت کشف شده در هند و بریتانیا را داراست.»

در یک فایل ضبط‌شده که به دست رویترز رسیده است، وزیر بهداشت ویتنام در جلسه دولتی گفت «واریانت جدید یک واریانت هندی با نوعی از جهش است که در اصل متعلق به واریانت بریتانیایی و بسیار خطرناک است.»

کشورهای آسیای شرقی قبلاً هفت نوع واریانت را شناسایی کرده بودند: ازجمله B.1.222، B.1.619، D614G، B.1.1.7- که به‌عنوان واریانتی شناخته می‌شود که اولین بار در بریتانیا شناسایی شد،B.1.351، A.23.1 و B.1.617.2- واریانتی که اولین بار در هند شناسایی شد.

لونگ گفت که ویتنام به‌زودی داده‌های ژنوم واریانت تازه شناسایی‌شده که به گفته او بسیار مسری‌تر از انواع شناخته‌شده قبلی است را منتشر خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) چهار واریانت SARS-CoV-2 نگران‌کننده در سطح جهانی را شناسایی کرده است. چهار مورد شناسایی‌شده شامل واریانت‌هایی است که اولین بار در هند، بریتانیا، افریقای جنوبی و برزیل شناسایی‌شده‌اند.

ماریا ون کرکهوف (Maria Van Kerkhove)، رئیس فنی مقابله با کووید-۱۹ سازمان بهداشت جهانی در یک بیانیه پست شده از طریق ایمیل گفت «در حال حاضر ما هنوز واریانت گزارش‌شده ویروس در ویتنام را ارزیابی نکرده‌ایم.»

ون کرکهوف گفت بر اساس اطلاعات فعلی سازمان بهداشت جهانی واریانت شناسایی‌شده در ویتنام همان واریانت B.1.617.2 می باشد که احتمالاً دچار یک جهش اضافی شده است.

ون کرکهوف اضافه کرد «بااین‌حال ما اطلاعات بیشتر را به‌محض دریافت آن ارائه خواهیم کرد.»

لونگ گفت کشت‌های آزمایشگاهی واریانت جدید نشان داد که ویروس به‌سرعت خود را تکثیر می‌کند که احتمالاً می‌تواند دلیل افزایش بسیار بالای تعداد موارد ابتلا جدید را توجیه کند که در طول مدت کوتاهی در بخش‌های مختلف کشور ظاهر شده است.

وزارت بهداشت ویتنام در جلسه دولتی گفت که در حال تلاش برای تأمین ۱۰ میلیون دوز واکسن طبق طرح تقسیم هزینه COVAX و همین‌طور ۲۰ میلیون دوز واکسن فایزر به‌علاوه ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی روسی است.

کشور ویتنام با جمعیت ۹۸ میلیون نفری تابه‌حال ۲.۹ میلیون دوز واکسن دریافت کرده است و قصد دارد در طول سال جاری ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تأمین کند.

شناسایی هیبریدی از واریانت‌های کووید-19 در ویتنام که اولین بار در هند و بریتانیا کشف شده بود
شناسایی هیبریدی از واریانت‌های کووید-۱۹ در ویتنام که اولین بار در هند و بریتانیا کشف شده بود

 

واریانت جدید ویروس کرونا        واریانت جدید ویروس کرونا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا