جدیدترین اخبارجهان

اولین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برگزار شد

اولین دور مذاکرات ایران و اروپا در وین برگزار شد

اولین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برگزار شد

اولین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با حضور کشورهای اروپایی عضو توافق هسته ای برجام و ایران روز سه شنبه با هدف رفع تحریم های ایران و بازگشت این کشور به محدودیت های اتمی در وین برگزار شد و قرار است ادامه گفتگوها روز جمعه نهم اپریل در همین شهر از سر گرفته شود. اولین دور مذاکرات مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برگزار شد

اولین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برگزار شد
اولین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برگزار شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از رویترز ؛ به نقل از رسانه ها

عباس عراقچی سرپرست مذاکره کنندگان ایرانی پس از پایان نشست که با حضور ایران، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در وین برگزار شد گفت ایران بر مواضع همیشگی خود در رابطه با لغو تحریم ها از سوی آمریکا تاکید دارد.

در همین رابطه نبیلا مسرالی سخنگوی کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا خود را در رابطه با بازگرداندن برجام به مسیر اصلی و اجرای کامل متعهد میداند گفت، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام برای رسیدن به این هدف با تمامی اعضای برجام و آمریکا در ارتباط است.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، درپی این نشست با انتشار توئیتی با تاکید بر ایجاد هماهنگی و تماس‌های جداگانه خود با تمام طرف‌های مربوطه، از جمله ایالات متحده نوشت: اتحاد و اشتیاق برای ایجاد یک روند مشترک دیپلماتیک با دو گروه متخصص در زمینه اجرای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها وجود دارد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی نیز با انتشار توئیتی در رابطه با نشست امروز از تعیین گروه هایی برای شناسایی گام‌های لازم الاجرا از سوی تهران و واشنگتن در خصوص اجرای کامل برجام خبر داد.

جائو لی جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز با تاکید بر بازگشت بدون قید و شرط آمریکا به برجام بر لزوم لغو تمام تحریم های ایران از سوی امریکا تاکید کرد.

رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت که بازگشت آمریکا به برجام برای حفظ منافع این کشور حیاتی است. او پیش‌بینی کرده که اگر هر یک از طرفین موضع حداکثری داشته باشد، مذاکرات به مشکل خواهد خورد اما افزوده که اصل این گفتگو “راه درستی” است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم گفت امروز اولین روز مذاکراتی بود که از مجرای شرکای اروپایی در جریان است و انتظار داریم روندی طولانی باشد اما به باور دولت آمریکا راه دیپلماتیک بهترین راه پیش رو است.

 

اخبار امروز  انریکه مورا جائو لی جیان  اخبار امروز  جائو لی جیان  انریکه مورا  جائو لی جیان  اخبار امروز    میخائیل اولیانوف    میخائیل اولیانوف    میخائیل اولیانوف

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا