ایرانجدیدترین اخبارجهان

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار حمایت از زندانی دو تابعیتی انوشه آشوری شدند

با ارسال نامه ای به دومنیک راب، ۶۰ نماینده پارلمان انگلیس خواستار حمایت از زندانی دو تابعیتی انوشه‌آشوری شدند

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار حمایت از زندانی دو تابعیتی انوشه آشوری شدند

۶۰ نماینده پارلمان بریتانیا با ارسال نامه‌ای به دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا خواستار حمایت دیپلماتیک از انوشه آشوری، شهروند دو تابعیتی محبوس در اوین شدند. گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار حمایت از زندانی دو تابعیتی انوشه آشوری شدند

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار حمایت از زندانی دو تابعیتی انوشه آشوری شدند
گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار حمایت از زندانی دو تابعیتی آشوری

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این نمایندگان از وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر تابعیت بریتانیایی انوشه‌آشوری، خواستار ارائه خدمات شهروندی و دیپلماتیک کنسولی به او شدند.

انوشه‌آشوری، زندانی دو تابعیتی ایرانی-بریتانیایی در مرداد ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در ایران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

نمایندگان پارلمان بریتانیا در این نامه با بیان اینکه انوشه آشوری چهار سال خودسرانه در زندان اوین محبوس و دادرسی عادلانه در حق او نقض شده است آورده اند : هیچ مدرکی در تایید محکومیت این شهروند دو تابعیتی وجود ندارد.

 آنها در بخش دیگری از این نامه اذعان داشتند که انوشه آشوری به دلیل دو تابعیتی بودن از سوی مقامات ایران به گروگان گرفته شده است.

این نامه بنابر درخواست آشوری توسط نمایندگان پارلمان بریتانیا به دومینک راب نوشته شده است.

 وکلای انوشه آشوری نیز پیش از این خواستار حمایت دیپلماتیک از شهروند ایرانی-بریتانیایی زندانی در ایران شده بودند.

به گفته‌ سخنگوی قوه قضائیه ایران، انوشه آشوری بدلیل ۱۰ سال جاسوسی برای اسرائیل و تحصیل مال نامشروع از سرویس اطلاعاتی موساد محکوم به زندان و بازپرداخت ۳۳ هزار یورو به ایران شده است.

شهرزاد ایزدی، همسر انوشه‌آشوری با بیان اینکه اتهام‌های مطرح شده در رابطه با همسرش «مضحک» است گفت: ما آدم‌های خیلی معمولی هستیم. او یک روز به خرید رفت و دیگر برنگشت.

وی افزود: ۱۰ سال بی گناه در حبس بودند غیرقابل تصور است.

انوشه‌آشوری سال گذشته در پیام صوتی که توسط همسرش شهرزاد ایزدی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان ایرانی-بریتانیایی شده بود.

دومینیک راب  دومینیک راب  بوریس جانسون دومینیک راب دومینیک راب    بوریس جانسون    بوریس جانسون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا