جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

همزمان با رونمایی السالوادور از جزییات تبدیل کریپتو به ارز رایج کشور هر بزرگسال ۳۰دلار بیت‌کوین دریافت می‌کند

همزمان با رونمایی السالوادور از جزییات تبدیل کریپتو به ارز رایج کشور، هر بزرگ‌سال ۳۰دلار بیت‌کوین دریافت می‌کند

همزمان با رونمایی السالوادور از جزییات تبدیل کریپتو به ارز رایج کشور هر بزرگسال ۳۰دلار بیت‌کوین دریافت می‌کند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

نجیب ابوکیله (Nayib Bukele) رئیس‌جمهور السالوادور در بیانیه‌ای در اواخر روز پنجشنبه ضمن رونمایی از جزییات برنامه کشور خود برای تبدیل‌شدن به اولین کشور پذیرنده بیت‌کوین به‌عنوان ارز رایج قانونی، اعلام کرد که هر یک از شهروندان بزرگ‌سال السالوادور با دانلود و ثبت‌نام در اپلیکیشن کریپتوکارنسی دولت ۳۰ دلار بیت‌کوین دریافت خواهد کرد. همزمان با رونمایی السالوادور از جزییات تبدیل کریپتو

همزمان با رونمایی السالوادور از جزییات تبدیل کریپتو به ارز رایج کشور هر بزرگسال 30دلار بیت‌کوین دریافت می‌کند
همزمان با رونمایی السالوادور از تبدیل کریپتو به ارز رایج کشور بیت‌ کوین

نکات کلیدی:

  • نجیب ابوکیله در سخنرانی ملی خود اعلام کرد که «قانون بیت‌کوین» از ۷ سپتامبر به اجرا درخواهد آمد.

  • رئیس‌جمهور السالوادور به نگرانی‌های عمومی در مورد احتمال اجباری شدن استفاده از بیت‌کوین در السالوادور پرداخت و ضمن اطمینان خاطر دادن به شهروندان در مورد اینکه «استفاده از بیت‌کوین اختیاری خواهد بود.» اعلام کرد که این کشور به استفاده از دلار ایالات‌متحده به‌عنوان ارز رایج قانونی خود ادامه خواهد داد.

  • نجیب ابوکیله گفت حقوق و دستمزدها همچنان به دلار پرداخت خواهد شد و هر شهروندی که مبلغی به‌صورت بیت‌کوین به او پرداخت می‌شود «می‌تواند انتخاب کند که مبلغ خود را به‌طور خودکار به‌صورت دلاری دریافت کند.»

  • به گفته نجیب ابوکیله پذیرش بیت‌ کوین به‌ عنوان ارز رایج قانونی مشابه اقدام قبلی السالوادور در پذیرش دلار نخواهد بود که مطابق آن حساب‌های بانکی ارز رایج قبلی کلون (colón) را به دلار تبدیل می‌کردند.

  • ابوکیله دوباره تأکید کرد که انگیزه‌های کلیدی تصویب این قانون کمک به مردمی است که وجوه حواله نقدی به السالوادور انتقال می‌دهند، زیرا پرداخت‌ها معمولاً در اثر هزینه‌های بالای تراکنش و کارمزد دچار زیان می‌شوند.

 

پیشینه کلیدی

 

دلار ایالات‌متحده از سال ۲۰۰۱ ارز رسمی السالوادور بوده است و حالا بیت‌کوین نیز بدون جایگزین ساختن آن به‌عنوان ارز قانونی رایج به دلار می‌پیوندد.

تصمیم‌گیری در مورد پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز رایج قانونی {برای اولین بار در جهان} در سراسر جهان با احساسات متناقضی همچون واهمه و هیجان مواجه شد.

برای مشتاقان کریپتوکارنسی نشانه‌ای از تحولات آینده بود و بسیاری از قانون‌گذاران در سراسر جهان حمایت خود از فراهم کردن زمینه‌های کاربرد گسترده ارزهای دیجیتال را ابراز کردند.

در همین اثنا کسانی که نسبت به این تصمیم بدگمان بودند نسبت به مسائلی همچون شفافیت، اثرات زیست‌محیطی بیت‌کوین و امکان‌پذیری پیاده‌سازی این تصمیم در عمل ابراز نگرانی کردند.

در ماه جون پذیرفته نشدن درخواست کمک السالوادور از بانک جهانی برای پیاده‌سازی کریپتو به‌عنوان ارز رایج قانونی به استناد مخاطرات زیست‌محیطی و جرائم مالی باعث شد که زمان‌بندی سه‌ماهه بلندپروازانه این کشور برای پیاده‌سازی قانون بیت‌کوین {که طبق بیانیه بوکله تغییری نکرده است} به خطر بیفتد.

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا