جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

شاخص کلیدی نشان می‌دهد جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است

جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است

شاخص کلیدی نشان می‌دهد جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است

شاخص اسیلاتور نسبت حجم بازار استیبل‌کوین (stablecoin) که به‌عنوان نشانه‌ای از احیاء جریان ورود سرمایه به بیت‌کوین تفسیر می‌شود، در حال بهبود است.

شاخص کلیدی نشان می‌دهد جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است
شاخص کلیدی نشان می‌دهد جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

شاخصی که از دیرباز نشان‌دهنده کف قیمت‌های عمده بوده، در حال اشاره به احیاء جریان ورود سرمایه به بیت‌کوین است.

اسیلاتور نسبت حجم بازار استیبل‌کوین که توسط تحلیلگری به نام ویلی وو (Willy Woo) پایه‌گذاری شد و توسط شرکت تحلیلگر بلاک‌چین گلس‌نود (Glassnode) ردگیری می‌شود در طول چهار هفته گذشته رو به افزایش بوده و از کمترین مقدار ۱۲ ماهه خود با رقم ۲.۶ به ۱.۹ رسیده است.

گلس‌نود در توییتی در روز پنج‌شنبه نوشت، بهبود این شاخص نشان میدهد که سرمایه در حال جریان یافتن از استیبل‌کوین ها به سمت بیت‌کوین بوده است. به بیانی دیگر به نظر می‌رسد که شکارچیان معامله زیر قیمت به بکارگیری استیبل‌کوین ها به خرید کف قیمت بیت‌کوین و گستره بازارهای کریپتو روی آورده باشند.

استیبل‌کوین ها نوعی کریپتوکارنسی هستند که ارزش آنها به یک مرجع بیرونی مانند دلار ایالات‌متحده وابسته است.

استیبل‌کوین ها در اصل واسطه‌هایی برای ارزهای سنتی هستند که از مزیت ثبات قیمتی در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال برخوردارند و به‌طور گسترده برای تأمین وجه خرید کریپتو به کار می‌روند. بنا بر گزارش شرکت تحقیقاتی مساری (Messari) مجموع سرمایه بازار استیبل‌کوین ها با افزایش ۱۰ برابری سالیانه به ۱۰۰ تریلیارد دلار رسیده است. نسبت حجم بازار استیبل‌کوین (SSR) برابر است با نسبت حجم بازار بیت‌کوین به حجم بازار استیبل‌کوین که با BTC نشان داده می‌شود.

گلس‌نود در یک پست توضیحی در وبلاگ خود نوشته است «هنگامی‌که این نسبت پایین باشد، قدرت خرید استیبل‌کوین برای خرید بیت‌کوین بالا است، زیرا همین مقدار USD می‌تواند به‌طور نسبی مقدار بیشتری BTC خریداری کند. برعکس بالا بودن این نسبت بدین معناست که ارز سنتی قدرت خرید ضعیفی دارد.»

اسیلاتور نسبت حجم بازار استیبل‌کوین به معامله گران کمک می‌کند تا ارقام حداکثر/حداقل مربوط به SSR و هرگونه تغییر قریب‌الوقوع روند قیمت را شناسایی کنند.

اگرچه این معیار سنجش عواملی مانند معاملات انجام‌شده بر اساس ارزهای سنتی یا ابزارهای مشتقه بیت‌کوین را در نظر نمی‌گیرد و شاخص جامع و کاملاً مطلوبی نیست

به‌هرحال این شاخص در گذشته ثابت کرده است که می‌تواند شاخص قابل اتکایی باشد.

شاخص کلیدی نشان می‌دهد جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است
شاخص کلیدی نشان می‌دهد جریان سرمایه در شُرُف برگشت به بیت‌کوین است

به‌عنوان مثال گردش گاوی قبلی بیت‌کوین، شامل بازاری که در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ مشاهده شد با قرائت رقم ۲این اسیلاتور آغاز شد؛ بنابراین بهبود اخیر در رقم این اسیلاتور می‌تواند سیگنالی از یک تغییر قریب‌الوقوع در بخت و اقبال بیت‌کوین و همین‌طور گستره بازارهای کریپتوکارنسی باشد.

بیت‌کوین در زمان نوشتن این مطلب حول‌وحوش ۳۳،۵۶۰$ معامله می‌شود که نشان‌دهنده افت ۳% در روز جاری است.

بیت‌کوین که کریپتوکارنسی سرآمد بازار است در اواسط ماه مه سقوط تند و شدیدی داشت و از آن زمان تابه‌حال به‌استثناء کف قیمت موقت ۲۹،۰۰۰ دلاری اوایل این هفته، اساساً در بازه محدود بین ۳۰،۰۰۰$ تا ۴۰،۰۰۰$ معامله شده است.

سرمایه بازار اتر (USDT) که بزرگ‌ترین بازار استیبل‌کوین را در اختیار دارد در طول چهار هفته گذشته از ۵۹ تریلیارد دلار به بیش از ۶۴ تریلیارد دلار افزایش یافته است.

شاخص اسیلاتور        شاخص اسیلاتور          شاخص اسیلاتور

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا